Porady rowerowe

Gwarancja na rower – Kross, Trek, Scott, Cube

gwarancja na rower

Gwarancja na rower to kluczowa sprawa dla każdego klienta sklepu rowerowego. Czy za przegląd zerowy trzeba zapłacić, czy trzeba go podbić aby zachować gwarancję i jakie podzespoły roweru podlegają gwarancji? Na te i inne pytania o gwarancję na rowery znajdziesz w poniższym artykule.




Na początek wyjaśnijmy sobie trzy terminy:

  1. gwarancja na rower,
  2. przegląd zerowy,
  3. zwykły przegląd roweru.

Gwarancja na rower – zapewnienie producenta, że do określonego czasu rower powinien wytrzymać bez uszkodzeń fabrycznych. W tym czasie można odesłać rower do producenta, a ten naprawi szkodę o ile nie jest mechaniczna i nie wynikła z niewłaściwego użytkowania roweru. Naprawa roweru na gwarancji jest bezpłatna.

Przegląd zerowy – jest pierwszym przeglądem wykonanym po zakupie roweru. Może być odpłatny lub nie – warto o to zapytać podczas zakupu. Należy go wykonać w sklepie, w którym kupiło się rower – wówczas jest najtaniej. Kupując rower przez internet będziesz miał od razu wbity przegląd zerowy do karty gwarancyjnej. Dzięki temu ktoś, kto mieszka na drugim końcu Polski w małej miejscowości nie musi jechać setek kilometrów aby podbić przegląd zerowy.

Zwykły przegląd roweru – często mylony z gwarancją. Jeśli gwarancja na rower się skończyła, wówczas naprawy dokonuje się w serwisie rowerowym – obojętnie którym. Zwykły przegląd roweru warto robić także w czasie gwarancji – przed sezonem, przed dłuższą wyprawą. Przegląd roweru jest zawsze odpłaty a jego cena waha się od 50 do 200 złotych. Cena jest uzależniona  od czynności, które należy wykonać aby doprowadzić rower do ładu.

Gwarancja na rower Kross

Gwarancja na rowery Kross to standardowo 2 lata, jednak w 2017 roku Kross dał klientom możliwość przedłużenia gwarancji na ramę do 5 lat.

Przegląd zerowy w przypadku rowerów Kross powinien być wykonany do 1 miesiąca od zakupu roweru. Przegląd zerowy jest konieczny do utrzymania gwarancji.

Modyfikacja roweru poza autoryzowanym serwisem skutkuje utratą gwarancji (wszystkie zmiany w rowerze muszą być zapisane w karcie). Gwarancję można utracić także w przypadku uszkodzeń mechanicznych. Sprawdź ofertę rowerów Kross i zobacz ceny.

Karta gwarancyjna na rower Kross: pobierz

Zasady użytkowania rowerów Kross i polityka reklamacji: pobierz

gwarancja na rower kross

Gwarancja na rower Kross daje możliwość naprawy roweru za darmo

Gwarancja na rower Scott

Gwarancja na rowery Scott to 2 lata. Jest możliwość przedłużenia gwarancji do 5 lat (na ramę i tylne zawieszenie) – Scott wymaga w tym wypadku dokonywania corocznego przeglądu roweru. Gwarancja na widelec to zawsze 2 lata.

Przegląd zerowy w przypadku rowerów Scott nie jest wymagany. Scott wymaga corocznego przeglądu, aby przedłużyć gwarancję do 5 lat.

W rowerach Scott gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia, wypadków, zaniedbań, niewłaściwego złożenia a także niewłaściwej konserwacji i obsługi przez inny serwis niż autoryzowany. Sprawdź ceny rowerów Scott i wybierz najlepszy.

Gwarancja na rower Cube

Gwarancja na rowery Cube jest 2 lata w przypadku komponentów i części, 3 lata na ramy karbonowe i karbonowo-aluminiowe i 6 lat na pozostałe ramy.

Przegląd zerowy w przypadku rowerów Cube powinien być wykonany po przejechaniu 100-200 km.

Cube nie udziela gwarancji na uszkodzenia, do których powstania przyczynił się kupujący lub osoba trzecia, a także uszkodzeń wskutek nadmiernej eksploatacji i startu w zawodach sportowych. Wybierz rower Cube i postępuj zgodnie z zasadami.

Gwarancja na rower Trek

Gwarancja na rowery Trek wynosi 2 lata, z tym że na ramę gwarancja jest dożywotnia.

Przegląd zerowy w przypadku rowerów Trek powinien być wykonany po przejechaniu 100-200 km lub po 10 godzinach jazdy. Przegląd zerowy jest konieczny do utrzymania gwarancji.

Trek nie udziela gwarancji na rower, w którym dokonywano samodzielnych napraw, a także na uszkodzenia mechaniczne. Znajdź swój wymarzony rower Trek i postępuj zgodnie z przepisami.

Koszt transportu przy gwarancji

Kupujący płaci za transport roweru do sklepu. Koszt transportu uszkodzonego roweru ze sklepu do producenta ponosi sklep. Rowerzysta nie płaci również za dostarczenie mu naprawionego roweru. Kupujący który wysyła rower do sklepu musi spakować kartę gwarancyjną z paragonem, a w przypadku Scotta “protokół przekazania roweru” (jest w karcie).

Z reguły nie da się wysłać roweru bezpośrednio do producenta, należy to robić za pośrednictwem sklepu. Zdarzają się wyjątki – gdy na linii klient – sklep dochodzi do kłótni, producent jest w stanie zgodzić się na pomoc w załatwieniu sprawy.

Jak długo trwa naprawa roweru na gwarancji?

Naprawa roweru to zwykle dwa tygodnie od momentu spisania protokołu reklamacyjnego. Jeśli producent nie zdoła naprawić roweru, to części zostaną wymienione na nowe w ciągu 30 dni. Czasami zdarza się, że w razie usterki fabrycznej niemożliwej do naprawienia, producent wysyła do klienta zupełnie nowy rower.

Jeśli już wiesz jaką gwarancja na rower ma dany producent, wybierz teraz typ roweru jaki chcesz kupić:

Podsumowanie – FAQ

Co obejmuje gwarancja na rower?

Gwarancja na rower obejmuje zazwyczaj wyłącznie ramę i zostanie uznana, o ile nie jest mechaniczna i nie wynikła z niewłaściwego użytkowania roweru.

Na ile lat gwarancja na rower?

Gwarancja na rower jest zależna od producenta i zazwyczaj wynosi 2 lata. Oprócz tego producenci rozszerzają gwarancję. Kros daje możliwość przedłużenia gwarancji na 5 lat. Z kolei Trek daje dożywotnią gwarancję na ramę.

Co jest wymagane do przyjęcia roweru na gwarancję?

Producenci wymagają, aby użytkownik roweru wykonał przegląd zerowy. Jest to pierwszy przegląd roweru wykonany po zakupie.

Oceń
[Total: 4 Average: 2]

Napisz opinię