Porady rowerowe

Jaki rower lepszy: z przerzutkami czy bez?

Jaki rower lepszy: z przerzutkami czy bez?

Chcesz kupić rower i zastanawiasz się, czy wybrać tradycyjny rower z przerzutkami czy singlespeed bez przerzutek? Sprawdź, jaki rower jest lepszy, z przerzutkami czy bez.

Odpowiedź na to pytanie tylko z pozoru jest oczywista. Jak się jednak okazuje, dla niektórych osób, rower bez przerzutek będzie lepszym i znacznie tańszym rozwiązaniem! Choć wydaje się, że przerzutki są absolutnie podstawowym wyposażeniem każdego jednośladu, fakty są nieco inne. Jaki rower lepszy: z przerzutkami czy bez?

W jakich rowerach przerzutki są niezastąpione?

Bez przerzutek nie obejdziemy się we wszelkich jednośladach przeznaczonych do bardziej sportowej jazdy. A zatem modele górskie, trekkingowe czy szosowe zawsze będą wyposażone w ten element.

Przerzutki pozwalają na zmianę przełożeń, dzięki czemu, nasz wkład siły fizycznej nóg może być jak najmniejszy. Wyróżniamy klasyczne przerzutki zewnętrzne przerzucające łańcuch między zębatkami, a także przerzutki wewnętrzne zwane także planetarnymi lub biegami w piaście. To skomplikowany układ obracających się pierścieni oraz zapadek z pojedynczą manetką na kierownicy.

Kiedy przerzutki nie są konieczne?

Bez przerzutek spokojnie możemy się obyć w rowerze miejskim! Jednoślad ten jest bardzo lekki i przystosowany do jazdy na płaskich trasach. Jego podstawowymi atutami są: funkcjonalność, lekkość, szybkość oraz zwrotność.

Przerzutka, jak każdy dodatkowy element, ma swoją cenę, wymaga serwisowania, a także dokłada kilkaset gram do wagi roweru. A zatem w przypadku jednośladu miejskiego może być zbędnym dodatkiem, który a praktyce zupełnie nam się nie przyda.

Jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze?

Spróbujmy pokrótce podsumować, jaki rower lepszy: z przerzutkami czy bez. Jeśli Twój jednoślad będzie używany na zróżnicowanych trasach, przerzutki są podstawą, bez której ciężko się obyć. Zazwyczaj lepiej sprawdzą się przerzutki zewnętrzne

Rower miejski poruszający się wyłącznie po płaskich i równych trasach spokojnie obejdzie się bez tego układu. Kiedy natomiast wykorzystać przerzutki wewnętrzne? Takie rozwiązanie przydaje się w rowerach całorocznych o bardzo wysokim przebiegu. Planetarne przerzutki są bardziej trwałe i odporne na warunki pogodowe, ale minusem jest droższy koszt serwisowania.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]