Kross Vento TE 2020 – cena 19999 zł. Najlepszy rower szosowy, który kiedykolwiek został wyprodukowany w Polsce. Lekki i powabny, waży 7,5kg. Na osprzęcie pierwszej klasy – Shimano Dura-Ace Di2, posiada 22 biegi.
Kross Vento TE to zawsze ostatni krzyk mody w kolarstwie szosowym na ziemiach polskich. Rower produkowany jest w kraju na najwyższej klasie komponentach. Nie mamy się czego wstydzić patrząc na Europę Zachodnią. Ba, Vento 9.0 kupowany jest w Niemczech, Wielkiej Brytanii a nawet we Włoszech.
Kross Vento TE to super rower. Carbonowa rama z widelcem ale i carbonowe wsporniki sprawiają, że rower jest naprawdę jak piórko. Jazda na nim to prawdziwa przyjemność i duża frajda dla amatora. Dla profesjonalisty to maszyna do wygrywania zawodów.
Vento TE ma najlepsze podzespoły. Co najważniejsze, linki i pancerze zostały zastąpione przez przewody elektryczne. Dzięki temu zabiegowi zmiana biegów następuje błyskawicznie. Pancerze dzięki temu nie brudzą się i nie niszczą, rower jest po prostu nie do zdarcia.
KROSS VENTO TE 2020
CENA
Katalogowa: 19999 zł
Poza sezonem: 15999 zł – 17999 zł
Kross Vento TE 2020 to najdroższy i najlepszy rower szosowy w katalogu Krossa. Zwany też Vento Team Edition, od zespołu Krossa. Choć nie tylko, bo sporo rowerzystów twierdzi, że w całej Polsce. Rower jest stworzony do brania udziału w wielkich imprezach szosowych. Idealny do ścigania się po ulicach polskich miast i wsi, a także na arenie europejskiej.
Rower ma w sobie to coś, czego potrzeba do wygrywania. Najwyższe uznanie dzięki ramie i widelcowi z karbonu. Opony MITAS SYRINX V80 700X25 to sprzęt, który w połączeniu z napędem Shimano Ultegra DI2 tworzą wielkie rzeczy. Każdy rowerzysta, który potrzebuje szybkości i jakości, znajdzie w Krossie Vento TE obie te cechy.
Specyfikacja roweru
Rama | |
---|---|
Materiał ramy | CARBON T784 |
Widelec | CARBON |
Tylny amortyzator | BRAK |
Koła | |
---|---|
Piasta przód | FSA METRON |
Piasta tył | FSA METRON |
Opony | MITAS SYRINX V80 700X25 |
Obręcze | FSA METRON 40 |
Napęd | |
---|---|
Przerzutka przód | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8050 |
Przerzutka tył | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8050 |
Hamulce przód | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8070 |
Hamulce tył | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8070 |
Dźwignie hamulca | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8070 |
Manetki | SHIMANO ULTEGRA DI2 R8070 |
Korby | SHIMANO ULTEGRA R8000 |
Suport | SHIMANO PRESS FIT BB72-41B |
Łańcuch | SHIMANO HG601 |
Kaseta / Wolnobieg | SHIMANO ULTEGRA R8000 |
Komponenty | |
---|---|
Kierownica | FSA K-Force Compact 440mm |
Wspornik kierownicy | FSA 0S99CSI 110MM/31,8/6° |
Wspornik siodła | FSA KFORCE SB0 27,2×350 CARBON |
Stery | FSA Orbit C-40-CF-ACB |
Siodło | F’IZI:K ANTARES R5 MAGNESIUM |
Chwyty | VELO |
Pedały | BRAK |
KROSS VENTO TE 2018
CENA
Katalogowa: 19999 zł
Poza sezonem: 15999 zł – 17999 zł
Kross Vento TE 2018 to najdroższy model szosowych w kolekcji Krosa 2018. Co ciekawe, kosztuje aż o 4000 zł mniej, niż najdroższy model Vento 9.0 z 2017 roku. Vento TE to następca Vento 9.0. Jest podobny pod kątem osprzętu, choć producent zdecydował się na zmianę kolorystyki. Vento TE to prawdziwy ścigacz. Rower, dzięki któremu dobry rowerzysta powiększy swój skill i będzie z łatwością osiągał dobre rezultaty.
Kross Vento TE 2018 został wyposażony w napęd Sram RED. Oparte o SRAM są przerzutki, hamulce i korba. Piasty to najwyższej klasy DT Swiss PRC. Znawcy szosówek wiedzą, że jest to bardzo dobry osprzęt. Rower idealny na trudne trasy i wyczerpujące zawody. Polecany przez zespół Kross Racing, testowany przez mistrzów Polski i uczestników Igrzysk Olimpijskich. Ekstremalnie lekki, najlżejszy rower szosowy wyprodukowany w Polsce – 7,1 kg.
Kross Vento TE 2018 można kupić w korzystnej cenie. Rower w większości sklepów stacjonarnych będzie jedynie na zamówienie. Liczba rowerów jest mocno ograniczona. Producent wypuścił rower w ciekawych barwach. Na żywo prezentuje się świetnie.
Dostępne kolory
- czarno-biało-czerwony mat (2018).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama: | Carbon |
Waga: | 7,1 kg |
Widelec: | Carbon (carbon, tapered, 1-1/8″ – 1,5″, QR12) |
Tylny amortyzator: | – |
Koła | |
Piasta przód: | DT Swiss PRC 1400 Spline (12x100mm) |
Piasta tył: | DT Swiss PRC 1400 Spline (12x142mm) |
Opony: | Schwalbe Pro One TL-easy Folding (700-25C) |
Obręcze: | DT Swiss PRC 1400 Spline DB 35 (Tubeless) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | SRAM Red |
Przerzutka tył: | SRAM Red |
Hamulce przód: | SRAM Red (disc, hydraulic, rotor: 160mm) |
Hamulce tył: | SRAM Red (disc, hydraulic, rotor: 160mm) |
Dźwignie hamulca: | SRAM Red (hydraulic) |
Manetki: | SRAM Red (2×11) |
Korby: | SRAM Red (52/36T, S-170mm, M-172.5mm, L/XL-175mm) |
Suport: | SRAM GXP |
Łańcuch: | SRAM Red |
Kaseta / Wolnobieg: | SRAM PG-1170 (11-28T) |
Komponenty | |
Kierownica: | Zipp SL-70 (carbon, S-400mm, M-420mm, L/XL-440mm, 31.8mm) |
Wspornik kierownicy: | Zipp SL Speed (carbon, S/M-100mm, L/XL-110mm, 31.8mm) |
Wspornik siodła: | Zipp SL Speed (carbon, 330mm, 27.2mm) |
Stery: | FSA Orbit C-40-CF-ACB (1-1/8″/1.5″, Tapered) |
Siodło: | F’izi:k Antares R5 Magnesium |
Chwyty: | Velo |
Pedały: | – |
KROSS VENTO 9.o 2017
CENA
Katalogowa: 23999 zł
Poza sezonem: 19199 zł – 21599 zł
Kross Vento 9.0 2017 podrożał o 4000 złotych względem rocznika 2016. Jest to już całkiem inny rower, gdyż producent wymienił większość osprzętu. Przerzutki i hamulce Shimano ustąpiły miejsca marce Sram. Rower został wyposażony w piasty Zipp 202, które zastąpiły DT Swiss.
Kross Vento 9.0 2017 posiada oczywiście carbonową ramę wykonaną w technologii T784. Rama jest mocna, sztywna i pochłania drgania. Rower najwyższej klasy światowej, posiada 22 biegi i waży dokładnie 7.2kg.
Kross Vento 9.0 2017 wyszedł z taśmy produkcyjnej w jednym malowaniu, jak wszystkie szosówki Krossa. Co roku kolorystyka roweru ulega lekkiej zmianie, choć pozostaje bardzo stonowana i elegancka.
Dostępne kolory
- czarno-grafitowo-biały mat (2017).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | T784 Carbon |
Widelec | Carbon (Stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8″-1,5″) |
Tylny amortyzator | – |
Ilość biegów | 22 |
Przerzutka przód | SRAM Red 22 |
Przerzutka tył | SRAM Red 22 |
Hamulec przód | SRAM Red 22 (hydrauliczny, tarczowy, tarcza 160mm) |
Hamulec tył | SRAM Red 22 (hydrauliczny, tarczowy, tarcza 160mm) |
Dźwignie hamulca | SRAM Red 22 HRD |
Manetki | SRAM Red 22 HRD 2×11 |
Korby | SRAM Red 22 52/36T (S 170mm, M 172.5mm, L/XL 175mm) |
Łańcuch | SRAM Red 22 |
Kaseta / Wolnobieg | SRAM PG-1170 11-28T |
Piasta przód | Zipp 202 (188/V9) |
Piasta tył | Zipp 202 (188/V9) |
Opony | Schwalbe PRO ONE MicroSkin 700-25c |
Obręcze | Sapim |
Kierownica | Zipp SL-70 Aero (carbon, S – 400mm, M – 420mm, L/XL – 440mm, 31.8mm) |
Wspornik kierownicy | Zipp SL Sprint (carbon, S/M – 100mm, L/XL – 110mm, 31.8mm, wznios 12) |
Wspornik siodła | Zipp SL Speed (carbon, 330mm, 27,2mm) |
Stery | FSA Orbit C-40/48-CF 1-1/8″/1,5″ |
Siodło | F’izi:k Antares R5 Magnesium |
Chwyty | Zipp |
Pedały | – |
Waga | 7,2 kg |
KROSS VENTO 9.0 2016
CENA
Katalogowa: 20000 zł
Poza sezonem: 16000 zł – 18000 zł
Rower Kross Vento 9.0 2016 ma na obręczach opony Schwalbe Pro One, które do wyścigów nadają się świetnie. Obręcze marki DT Swiss dopełniają znakomitego kompletu. Koła są znakomite. Przerzutki przód – tył marki Shimano Dura-Ace Di2 to najwyższa klasa światowa. Hamulce hydrauliczne tarczowe nie dają nigdy za wygraną. Świetnie sprawdzające się na trasie.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek typu Shimano-ST Di2, które są dedykowane rowerom szosowym z przerzutkami Dura-Ace Di2. Producent zaopatrzył rower w korbę Shimano Dura-Ace i piasty DT Swiss. Łańcuch Shimano jest bardzo mocny. Komponenty które producent włożył do roweru to już najwyższa półka marki Zipp SL.
Użyte technologie
Carbon – ramy wykonane w tej technologii to monolityczne konstrukcje z włókien węglowych ułożonych wzdłuż siebie. Klasyczne uformowanie rur w połączeniu z ich dużymi przekrojami dało efekt w postaci bardzo niskiej wagi i wysokiej wytrzymałości.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | Carbon |
Widelec | Carbon (Stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8″-1,5″) |
Tylny amortyzator | – |
Ilość biegów | 22 |
Przerzutka przód | Shimano Dura-Ace FD-9070-F Di2 |
Przerzutka tył | Shimano Dura-Ace FD-9070-SS Di2 |
Hamulec przód | Shimano BR-R785 (hydrauliczny, tarcza 160mm) |
Hamulec tył | Shimano BR-R785 (hydrauliczny, tarcza 160mm) |
Dźwignie hamulca | Shimano ST-R785 |
Manetki | Shimano ST-R785 Di2 |
Korby | Shimano Dura-Ace FC-9000 52-36T |
Łańcuch | Shimano CN-HG900 |
Kaseta / Wolnobieg | Shimano Dura-Ace CS-9000 11-28T |
Piasta przód | DT Swiss RC28 Spline |
Piasta tył | DT Swiss RC28 Spline |
Opony | Shwalbe Pro One Microskin TL-Easy 700-25c zwijana |
Obręcze | DT Swiss RC28 Spline |
Kierownica | Zipp SLC2 (Carbon; 420-440; wysięg: 84,5mm; wysokość: 130mm; 31.8mm) |
Wspornik kierownicy | Zipp SL Sprint (Carbon; 31,8mm; 12 degree) |
Wspornik siodła | Zipp SL biegów (Carbon; 31,6mm) |
Stery | FSA Orbit C-40/48-CF 1-1/8″/1,5″ |
Siodło | F’izi:k Antares R5 Magnesium |
Chwyty | Mikrofibra |
Pedały | – |
Waga | 7,5 kg |
Dobór ramy
Kross Vento TE został wypuszczony na rynek wyłącznie w wariancie dla mężczyzn. I bardzo trudno go dostać – trzeba pytać od samego początku sezonu i zamawiać z dużym wyprzedzeniem. Rower można dostać w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL. Ramy w rowerach szosowych mają dosyć specyficzne wymiary.
S-ka to 20 cali, w sam raz dla osób poniżej 170cm. M-ka to ok. 22 cale i będzie dobra dla osób o wzroście od 170 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości ok. 24 cale i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn powyżej 185 cm. Dla osób o wzroście ponad 195cm wskazana jest rama XL – 24 cale.
DODATKOWE AKCESORIA
Kross Vento TE rzecz jasna nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów. Tak samo jak pedałów. Do rowerów szosowych należy kupić pedały odpowiadające rozmiarowi butów. Jeśli jednak chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe akcesoria, to możesz wybrać:
- pedały rowerowe,
- buty rowerowe,
- kask rowerowy,
- pompkę do roweru,
- koszyk na bidon,
- bidon rowerowy.
W razie potrzeby można do niego przymocować:
- licznik rowerowy,
- zestaw oświetlenia.
Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo ORAZ FOR
+ Najlepszy rower na jakim miałem przyjemność jeździć.
NASZA opinia o rowerze
Kross Vento TE nie ma sobie równych w kraju. Można dyskutować, czy rowery zagranicznych marek są lepsze, nie mniej każdy kto będzie miał okazję wypróbować Vento TE będzie pod dużym wrażeniem. Dla tych, którzy chcą zakupić tańszy model, polecamy Kross Vento 9.0.
Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Vento TE.
Napisz opinię