Rowery Kross 2020/2019 - OPINIE Rowery trekkingowe Kross

Kross TRANS 5.0 2020 – porządny rower trekkingowy

Kross Trans 5.0 2020 męski

Kross Trans 5.0 2020/2019 – cena 2499 zł. Jeden z czołowych rowerów na dalekie wyprawy krajoznawcze. Ten porządny rower trekkingowy został zbudowany przez zespół profesjonalistów z firmy Kross. Jest komfortowy i wygodny, czyli taki jaki powinien być rower trekkingowy. Pod względem technicznym nie ma zastrzeżeń, rower jest bezawaryjny i sprawdzony.

Trans 5.0 jest wyposażony podobnie jak inne trekkingi: w mocny bagażnik, wykonane starannie błotniki, podpórkę i niezawodny osprzęt Shimano.





Kross Trans 5.0 to solidnie wyposażony rower trekkingowy dla osób lubiących dalekie podróże turystyczne.  Doskonały wybór dla osób, które od roweru oczekują wygody, uniwersalności i solidności.

Rower nie należy do tanich. Jest to model średniej półki cenowej w swojej kategorii rowerów trekkingowych z dynamem w piaście. Zastosowane podzespoły (przerzutki, amortyzatory, korba, etc.) należą do dobrej klasy w rowerach Krossa. Kupując rower Kross Trans 5.0 kupujesz pewny, sprawdzony i od lat rozwijamy sprzęt, który objęty jest 2-letnią gwarancją czołowego polskiego (a także europejskiego!) producenta rowerów. Analogiczne rowery innych zagranicznych marek (rowery Trek, Kellys) są droższe, ale i słabsze pod względem technicznym.

 

KROSS TRANS 5.0 2020

CENA

Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2099 zł – 2299 zł
Rower kupisz w sklepach:

Kross Trans 5.0 2020 posiada nową, wygodną i lekką ramę o aerodynamicznym profilu. Wysoki komfort jazdy dzięki amortyzatorowi SR Suntour NEX oraz siodełku z amortyzowaną sztycą podsiodłową. Mocne oświetlenie zasilane prądnicą w piaście sprawia, że jazda po zmroku jest czystą przyjemnością.

Kross Trans 5.0 2020 męski

Kross Trans 5.0 2020 męski

24 biegi w napędzie na przerzutkach Shimano Deore. Wytrzymałe, pełne błotniki i osłona napędu zapewnią komfort jazdy. Ponadto rower w standardzie posiada podpórkę, bagażnik i całe wyposażenie jakie do roweru można dopasować.

Kross Trans 5.0 2020 damski

Kross Trans 5.0 damski posiada ramę zrobioną z lekkiego stopu aluminium. Pozycja za kierownicą będzie stabilna i wygodna. Z pewnością takie ułożenie ciała ułatwia obserwację drogi. Komfort jazdy w gorszych warunkach pogodowych ułatwiają błotniki, hamulce i amortyzator przedni. Duże, 28 calowe koła także dają moc w tym rowerze. Ukoronowaniem jest amortyzowane siodełko.

Kross Trans 5.0 2020 damski

Kross Trans 5.0 2020 damski

Rower damski posiada ciemne malowanie, co niektórym paniom może się nie spodobać, a innym wręcz przeciwnie. Nic straconego, rower ma także drugą wersję kolorystyczną, fioletowo-srebrną.

SPECYFIKACJA ROWERU

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Performance
Widelec:
SR SUNTOUR NEX
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
SHIMANO DH3D37
Piasta tył:
SHIMANO TX505
Opony:
SCHWALBE SILENTO 42-622
Obręcze:
Kross (aluminium, double wall)
Napęd
Przerzutka przód:
SHIMANO TOURNEY TY710
Przerzutka tył:
Shimano Deore M591
Hamulce przód:
V-brake
Hamulce tył:
SHIMANO MT200
Dźwignie hamulca:
SHIMANO MT200
Manetki:
SHIMANO EF505
Korby:
SR SUNTOUR
Suport:
FP-B902
Łańcuch:
YBN S8
Kaseta / Wolnobieg:
SHIMANO HG31
Komponenty
Kierownica:
STEEL 600MM
Wspornik kierownicy:
ALUMINIUM 110MM/25,4
Wspornik siodła:
ALUMINIUM 27,2X350
Stery:
FP-H815 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal
Chwyty:
Kross Gripen
Pedały:
FP-910

 

KROSS TRANS 5.0 2019

CENA

Katalogowa: 2199 zł
Poza sezonem: 1799 zł – 1999 zł
Rower kupisz w sklepach:

 
Trans 5.0 2019
Trans 5.0 damski
logo-perfect-sport

Opony Schawlbe Silento 28″ sprawiają, że Kross Trans 5.0 2019 osiąga bardzo dużą przyczepność na asfalcie. Dzięki przedniemu widelcowi, komfort jazdy po nierównościach jest dużo większy.  Na uwagę zasługuje także osłona na łańcuch, która chroni go przed ubrudzeniem i zwiększa żywotność. Rower posiada pełne oprzyrządowanie, jak bagażnik z tyłu, oświetlenie na dynamo, podpórka. Kross Trans 5.0 należy do rowerów ponadczasowych, które przetrwają wiele lat.

Kross Trans 5.0 2019 męski

Kross Trans 5.0 2019 męski

 

Pod kątem wyglądu rower Trans 5.0 prezentuje się bardzo statecznie i elegancko. Wyszedł w 2 kolorach, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

Dostępne kolory męskie

  • czarno-niebiesko-srebrny mat (2019),
  • grafitowo-szaro-srebrny połysk (2019).

Kross Trans 5.0 2019 w damskiej wersji jest równie ładny i estetycznie wykonany. Można go dostać w innych odcieniach niż rower męski, co widać poniżej.

Kross Trans 5.0 2019 damski

Kross Trans 5.0 2019 damski

 

Dostępne kolory damskie

  • czarno-miętowo-srebrny mat (2019),
  • fioletowo-różowo-srebrny mat (2019),
  • kremowo-brązowo-grafitowy (2019).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama
Materiał ramyAluminium Performance
WidelecSR Suntour NEX (skok 63mm)
Tylny amortyzator
Koła
Piasta przódShimano Nexus DH-C3000
Piasta tyłShimano FH-TX500
OponySchwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex)
ObręczeKross (aluminium, double wall)
Napęd
Przerzutka przódShimano Tourney FD-TY710
Przerzutka tyłShimano Alivio RD-T4000
Hamulce przódV-brake
Hamulce tyłV-brake
Dźwignie hamulcaShimano ST-EF65 (mechaniczne)
ManetkiShimano Acera ST-EF65 (3×8)
KorbySR Suntour (48/38/28T, 170mm)
SuportSR Suntour
ŁańcuchHV700
Kaseta / WolnobiegShimano Altus CS-HG31-8 (11-32T)
Komponenty
KierownicaSteel (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicyAluminium regulowany (DM/S-90mm, DL/M/L-110mm, 25.4mm)
Wspornik siodłaAluminium suspension (350mm, 27.2mm)
SteryFP-H128 (1-1/8″)
SiodłoSelle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
ChwytyKross Gripen
PedałyFP-910


KROSS TRANS 5.0 2018

CENA

Katalogowa: 2199 zł
Poza sezonem: 1799 zł – 1999 zł
Rower kupisz w sklepach:

 
Trans 5.0 męski
Trans 5.0 damski
logo-perfect-sport

Kross Trans 5.0 2018 to odpowiednik zeszłorocznego Kross Trans Alp. Kross zmienił nazwy rowerów, wykreślając przydomki i zastępując je liczbami. Trans 5.0 jak żywo przypomina Transa Alpa, stąd uznajemy go za kontynuację tej serii. Pod kątem ceny to średnia półka, nie jest ani tani, ani wybitnie drogi. Idealny dla osób, które chcą jeździć po Polsce jak i po pobliskich krajach europejskich. Jest sprawny, mocny i bezpieczny. Jak na rower trekkingowy jest też wyjątkowo lekki – jedynie 17,1 kg. Kupując go, otrzymujsz 5-letnią gwarancję. Rower charakteryzuje się szeroką kierownicą, wygodnym siodłem i oświetleniem na dynamo w piaście.

Kross Trans 5.0 2018 posiada 24 biegi, dzięki którym jazda po trudnych terenach i podjazdach będzie łatwiejsza. Rama zrobiona w technologii Aluminium Performance ma charakterystyczną geometrię. Co roku jest to rower, który sprzedaje się bardzo dobrze. Trudo go dostać po sezonie, dlatego polecamy się zaopatrzyć póki jest! Na wyróżnienie zasługuje także przerzutka tylna Shimano Alivio i amortyzator SR Suntour NEX.

Kross Trans 5.0 2018

Kross Trans 5.0 2018

 

Kross Trans 5.0 2018 męski został wyprodukowany w dwóch kolorach, aby można było wybrać ładniejszy model

Dostępne kolory

  • czarny / czerwony / srebrny mat (2018),

  • grafitowy / srebrny połysk (2018).

Kross Trans 5.0 2018 damski odpowiada specyfikacją rowerowi męskiemu. Ma rzecz jasna inną ramę – opadającą, dzięki której kobietom łatwo się zsiada i wsiada na rower. Rower wyszedł z taśmy produkcyjnej w dwóch malowaniach, ale oba są dosyć ciemne. Poniżej jedno z nich.

Kross Trans 5.0 2018 damski

Kross Trans 5.0 2018 damski

 

Dostępne kolory

  • fioletowo-srebrny (2018),
  • czarno-malinowy mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Materiał ramy:
Aluminium Performance
Waga:
17,1 kg
Widelec:
SR Suntour NEX (skok 63mm)
Tylny amortyzator:
Piasta przód:
Shimano Nexus DH-C3000
Piasta tył:
Shimano FH-TX500
Opony:
Schwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex)
Obręcze:
Kross (aluminium, podwójna ścianka)
Przerzutka przód:
Shimano Tourney FD-TY710
Przerzutka tył:
Shimano Alivio RD-T4000
Hamulce przód:
V-brake
Hamulce tył:
V-brake
Dźwignie hamulca:
Shimano ST-EF65 (mechaniczne)
Manetki:
Shimano Acera ST-EF65 (3×8)
Korby:
SR Suntour (48/38/28T, 170mm)
Suport:
SR Suntour
Łańcuch:
HV700
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Altus CS-HG31-8 (11-32T)
Kierownica:
Stalowa (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium regulowany (DM/DL/S-90mm, M/L-110mm, 25.4mm)
Wspornik siodła:
Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm)
Stery:
FP-H128 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
Chwyty:
Kross Gripen
Pedały:
FP-910


Kross Trans ALP 2017

CENA

Katalogowa: 2199 zł
Poza sezonem: 1759 zł – 1979 zł
Rower kupisz w sklepach:

 
Trans Alp męski
Trans Alp damski
logo-skapiec
logo-perfect-sport

Kross TRANS ALP 2017 jest droższy od zeszłorocznego modelu o 100 złotych. Co do zmian jakie zaszły w rowerze, to nadmienić należy przede wszystkim o nowej piaście przód, którą jest model Shimano. Zastąpiła ona Panasonica. Inny jest też łańcuch oraz model tylnej piasty. Poza tym, zmieniła się rzecz jasna kolorystyka.

Największą zaletą jest wysokiej klasy przerzutka Shimano Deoreo i 24 biegi. Trans Alp 2017 ma oświetlenie zasilane z dynama, które znajduję się wewnątrz przedniej piasty. Widelec SR Suntour NEX ze skokiem 63 mm sprawia, że możesz jeździć na tym rowerze po trudnym i wymagającym terenie.

Rama została wykonana z Aluminium Performance, co zapewnia wysoką sztywność i wytrzymałość na upadki. Mocne koła 28″ wyposażone w opony Schwalbe Silento zapewniają bezpieczeństwo i długi czas użytkowania. Bagażnik jest wytrzymały i możesz spokojnie umieścić na nim sakwy ważące kilkadziesiąt kilogramów.

Kross Trans Alp 2017

Kross Trans Alp 2017

Dostępne kolory

  • beżowo-brązowy,
  • khaki-ciemnobeżowy.
Kross Trans Alp damski

Kross Trans Alp damski

Dostępne kolory

  • biało-czarny połysk (2017),
  • czarno-turkusowy mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama: Performance Alu
Widelec: SR Suntour NEX (skok 63mm)
Ilość biegów: 24
Przerzutka przód: Shimano Altus FD-M310
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M591
Hamulec przód: Kross V-brake
Hamulec tył: Kross V-brake
Dźwignie hamulca: Shimano Tourney ST-EF65
Manetki: Shimano Tourney ST-EF65, 8 biegów
Korby: Shimano Acera FC-M311 48/38/28T
Suport: SR Suntour XCT
Łańcuch:KMC HV700
Kaseta / Wolnobieg : Shimano Altus CS-HG31-8 11-32T
Piasta przód:Shimano DH-C3000
Piasta tył:Shimano FH-TX800
Opony: Schwalbe Silento Puncture Protection 28″x1,6″
Obręcze: KROSS V-brake (Aluminiowe, podwójna ścianka)
Kierownica: Kross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm)
Wspornik kierownicy: Kross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm)
Wspornik siodła: Kross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm)
Stery: Neco H128
Siodło: Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
Chwyty: Herrmans Primergo
Pedały: Aluminiowe w/anty poślizg.
Rozmiar koła w calach: 28 cali
Rodzaj Ramy: Aluminiowa Sztywna
Skok Amortyzatora: <80mm
Rodzaj Hamulca: V-brake
Dodatkowe Wyposażenie:
  • Błotniki
  • Bagażnik
  • Oświetlenie (prądnica w pieście)
  • Amortyzowany wspornik siodło
  • Regulowany wspornik kierownicy
  • Szerokie wygodne siodło
  • Podpórka
  • Osłona napędu
Waga16.9kg


TECHNOLOGIA

Rama – do produkcji ramy użyto stop Aluminium Performance 6061, co przekłada się na jej wysoką sztywność i odporność na złamania zachowując przy tym lekkość typową dla aluminium.

Malowanie polegające na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium, które wymaga obróbki termicznej. Po spieczeniu powierzchnia lakieru tworzy idealnie gładką powłokę wyjątkowo odporną na uszkodzenia mechaniczne.

Wewnętrzne prowadzenie kabli wydłuża żywotność linek i pancerzy chroniąc je przed błotem, piachem czy deszczem. Pozwala to zaoszczędzić cenne gramy oraz uzyskać, niezakłócony niczym, sportowo-wyczynowy charakter roweru.

Dobór ramy

  • męski występuje w 4 rozmiarach: S, M, L i XL.

Najpopularniejsze są M i L, odpowiednio dla mężczyzn 170-180 i 180-193 cm wzrostu. S-ka jest dla osób poniżej 170 cm, a XL-ka dla dryblasów powyżej 193 cm.

  • damski występuje w dwóch rozmiarach: M, L.

Wybierając rower KROSS Trans 5.0 damski zwróć uwagę, że M-ka jest przeznaczona dla kobiet niższych czyli poniżej 169cm, z kolei L-ka dla kobiet wysokich – powyżej 169cm.

Kross TRANS 5.0 – Opinie

OPINIE Z CENEO

  • „Rower bardzo fajny, dobrze wykonany, wyposażony w markowe podzespoły. Jest to rower trekingowy więc jazda nie jest męcząca. W standardzie ma praktycznie cały osprzęt (błotniki, lampy, bagażnik, itp.) więc na wycieczki rodzinne w sam raz.” – Michał
  • „Bardzo Ładny nowoczesny wygląd.Lekki i wygodny przy przenoszeniu lub wieszaniu na hakach w garażu. solidne wykonanie. bardzo dobre oświetlenie. Dobrze zachowuje się w terenie. POLECAM” – Jacek

NASZA OPINIA

Rower Kross Trans 5.0 jest najlepiej sprzedającym się rowerem w kategorii cenowej 2000 złotych. Lepszy od Trans 4.0. Problemy sprzętowe praktycznie nie występują, a jeśli już są to wyłącznie zależne od użytkownika. Na przykład naładowanie sakw 100 kg i do tego 100 kg rowerzysty – no nie ma szans, aby rower wytrzymał. Jeśli samemu waży się 100 kg i chce się przewieźć bagaż, to wystarczy kupić przyczepkę rowerową 🙂

Jeżeli szukasz roweru na dłuższe wyprawy rowerowe to rozważ model Kross Trans 5.0. W komentarzu poniżej możesz podzielić się własną opinią.

[Głosów: 1   Average: 5/5]

Napisz opinię

1 opinia

  • Jeżdżę na rowerze od 2017 roku i póki co nie zawiódł mnie. Jedynie musiałem wymieniać klocki hamulcowe, ale to wiadomo standard jak ktoś dużo jeździ:))