Rowery Kross 2024/2023 - OPINIE Rowery trekkingowe Kross 2023/2022

Kross TRANS 7.0 2019 – mocny rower trekkingowy

Kross Trans 7.0 2019 męski

Kross Trans 7.0 2019/2018 – cena 2799 zł. Solidny i wytrzymały rower trekkingowy polskiej marki Kross. Na dużych, 28-calowych kołach, z hydraulicznymi hamulcami i dynamem w piaście. Wspaniały sprzęt na długie i bardzo długie trasy. Trans 7.0 to rower praktycznie nie do zdarcia. Sprawdzi się na każdej trasie i w każdych warunkach. Występuje w wersji damskiej i męskiej.

Kross Trans 7.0 to mocarz wśród rowerów trekkingowych do 3000 złotych. Na długie trasy przyda się wytrzymały, aluminiowy bagażnik wraz z gumą. Błotniki i osłona na łańcuch zapewniają komfort jazdy. Rower posiada jedno z najmocniejszych oświetleń, które działa na dynamo w piaście.





Kross TRANS 7.0 to rower typowo turystyczny. Duże koła 28 cali i założone na nie opony Schwalbe Silento dają świetny start na najdłuższe wyprawy. Rama w rowerze została wykonana z aluminium, a za pomocą najnowszej technologii zyskała opływowy, aerodynamiczny kształt. Siodełko jest oczywiście żelowe, wygodne i szerokie. Zamontowane na amortyzowanej sztycy podsiodłowej. Trans 7.0 ma amortyzację w widelcu oraz hydrauliczne hamulce Shimano, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy.

Kross Trans 7.0 jest wyposażony w najwyższej klasy napęd Shimano Deore z 24 biegami. Hamulce hydrauliczne Shimano, korby Shimano Acera i mocne opony Schwalbe Silento 28×1,6.

KROSS TRANS 7.0 2019

CENA

Katalogowa: 2799 zł
Poza sezonem: 2299 zł – 2499 zł
Rower kupisz w sklepach:

Trans 7.0 2019

Największy wyróżnik w rowerze Kross Trans 7.0 2019 to hamulce hydrauliczne tarczowe. Jest to niewątpliwa korzyść w porównaniu z Krossem Trans 6.0 2019. Hamulce tarczowe powodują, że nie musimy już kupować klocków hamulcowych i martwić się o to, że się zetrą podczas długiej jazdy. Producent umieścił w rowerze także dobrej klasy przerzutkę tył Shimano Deore, która pomoże pokonywać setki km.

Jazdę po asfalcie ułatwiają opony Schwalbe Silentio K-Guard (28×1,6″), dzięki którym rower trzyma się podłoża. Bagażnik w Kross Trans 7.0 2019 ma standardowo mocne gumy, którymi można przypiąć bagaż. Oświetlenie na dynamo w przedniej piaście jest mocne i daje dalekie światło.

Kross Trans 7.0 2019 męski

Kross Trans 7.0 2019 męski

 

To, co rzuca się w oczy w rowerze Trans 7.0 to jego szyk. Jakość elementów została uzupełniona eleganckim wyglądem.

Dostępne kolory męskie

  • czarno-niebiesko-srebrny mat (2019).

Kross Trans 7.0 2019 w damskiej wersji został wykonany w jednej wersji kolorystycznej, zatem panie nie mają wielkiego wyboru. Nie mniej barwa jest przyjemna a i wykonanie bardzo solidne.

Kross Trans 7.0 2019 damski

Kross Trans 7.0 2019 damski

 

Dostępne kolory damskie

  • czarno-fioletowo-srebrny mat (2019).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama
Materiał ramyAluminium Performance
WidelecSR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie)
Tylny amortyzator
Koła
Piasta przódShimano Nexus DH-3D37
Piasta tyłShimano Deore FH-M6000
OponySchwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex)
ObręczeKross (aluminium, double wall)
Napęd
Przerzutka przódShimano Altus FD-M310
Przerzutka tyłShimano Deore RD-M591
Hamulce przódShimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Hamulce tyłShimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Dźwignie hamulcaShimano ST-EF505 (hydrauliczny)
ManetkiShimano ST-EF505 (3×8)
KorbyShimano Acera FC-M311 (48/38/28T, 170mm)
SuportFP-B902
ŁańcuchKMC HV700
Kaseta / WolnobiegShimano Altus CS-HG31-8 (11-32T)
Komponenty
KierownicaSteel (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicyAluminium adjustable (DM/S-90mm, DL/M/L-110mm, 25.4mm)
Wspornik siodłaAluminium suspension (350mm, 27.2mm)
SteryFP-H128 (1-1/8″)
SiodłoSelle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
ChwytyKross Gripen
PedałyFP-910


KROSS TRANS 7.0 2018

CENA

Katalogowa: 2799 zł
Poza sezonem: 2299 zł – 2499 zł
Rower kupisz w sklepach:

Trans 7.0 męski
Trans 7.0 damski

Kross Trans 7.0 2018 to nowa wersja roweru Kross Trans Arctica z lat ubiegłych. Producent Kross postanowił zmienić rowerom nazwy i wymazał przydomki, zastępując je cyframi z zerem po przecinku. Trans 7.0 pod względem ceny i specyfikacji przypomina rower Trans Arctica, stąd zapisujemy go jako kontynuatora tamtego świetnego roweru. Wiele osób zapewne będzie wciąż szukało po starej nazwie i trochę czasu minie, zanim nowe nazwy zapiszą się w pamięci. Cechą szczególną tego roweru są hamulce tarczowe hydrauliczne. Jest to pierwszy trekking w kolekcji Krossa z tymi hamulcami.

Kross Trans 7.0 2018 posiada 24 biegi, które przydadzą się podczas pokonywania trudnych tras. Rower nadaje się do jazdy nie tylko po najbliższej okolic, spełni się przemierzając Polskę wzdłuż i wszerz! Rama w rowerze została zrobiona w technologii Aluminium Performance, dzięki czemu jest mocna i wytrzymała na uszkodzenia. Cały sprzęt wygląda estetycznie. Z osprzętu możemy wyróżnić oprócz hamulców: dobre przerzutki Shimano Deore i widelec SR Suntoru NEX HLO z blokadą skoku na kierownicy.

Kross Trans 7.0 2018

Kross Trans 7.0 2018

 

Kross Trans 7.0 2018 męski został wyprodukowany w jednej wersji kolorystycznej. Wyboru więc wielkiego nie ma, ale i tak nie ma co narzekać. Rower prezentuje się fantastycznie i bardzo estetycznie. Spodoba się większości rowerzystów.

Dostępne kolory

  • czarno-niebiesko-srebrny mat (2018).

Kross Trans 7.0 2018 damski to klon roweru męskiego jeśli chodzi o osprzęt. Ma oczywiście inną ramę – kobiecą, dzięki której łatwo można zsiąść i wsiąść na rower. Tak jak w przypadku roweru męskiego, tak i tutaj mamy do wyboru tylko jeden kolor. Na żywo prezentuje się znakomicie, poniżej fotografia.

Kross Trans 7.0 2018 damski

Kross Trans 7.0 2018 damski

 

Dostępne kolory

  • niebiesko-srebrny mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Materiał ramy:
Aluminium Performance
Waga:
17,9 kg
Widelec:
SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie)
Tylny amortyzator:
Piasta przód:
Shimano Nexus DH-3D37
Piasta tył:
Shimano Deore FH-M6000
Opony:
Schwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex)
Obręcze:
KROSS Disc (aluminium, podwójna ścianka)
Przerzutka przód:
Shimano Altus FD-M310
Przerzutka tył:
Shimano Deore RD-M591
Hamulce przód:
Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Hamulce tył:
Shimano Disc BR-M315 (hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Shimano ST-EF505 (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano ST-EF505 (3×8)
Korby:
Shimano Acera FC-M311 (48/38/28T, 170mm)
Suport:
FP-B902
Łańcuch:
KMC HV700
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Altus CS-HG31-8 (11-32T)
Kierownica:
Stalowa (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium regulowany (DM/DL/S-90mm, M/L-110mm, 25.4mm)
Wspornik siodła:
Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm)
Stery:
FP-H128 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
Chwyty:
Kross Gripen
Pedały:
FP-910


KROSS TRANS ARCTICA 2017

CENA

Katalogowa: 2799 zł
Poza sezonem: 2239 zł – 2519 zł
Rower kupisz w sklepach:
[table “18” not found /]

Kross Trans Arctica 2017 jest droższa od modelu 2016 o 100 złotych. Posiada przedni amortyzator SR Suntour z blokadą skoku, hamulce hydrauliczne Shimano a także łańcuch KMC.

Kross Trans Arctica 2017 to jeden z najlepszych trekkingów w swoim przedziale cenowym. Jakość robi w nim żelowe siodełko, dobre oświetlenie, przerzutka Deore z 24-biegami i hamulce hydrauliczne. W sam raz dla mężczyzn, którzy planują dalekie wyprawy i nie chcą wydawać na rower majątku.

Kross Trans Arctica 2017

Kross Trans Arctica 2017

Kross Trans Arctica 2017 w wersji męskiej został wyprodukowany w jednej, wyrafinowanej kolorystyce.

Dostępne kolory

  • czarno-bordowy mat.
Kross Trans Arctica damski

Kross Trans Arctica damski

Kross Trans Arctica damski 2017 zmienił się pod względem kolorystyki od poprzedniego sezonu. Tym razem rower posiada szlachetny i dostojny wygląd.

Dostępne kolory

  • czarno-platynowy mat.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaPerformance Aluminium
WidelecSR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada)
Tylny amortyzator
Ilość biegów24
Przerzutka przódShimano Altus FD-M310
Przerzutka tyłShimano Deore RD-M591
Hamulec przódShimano BR-M365 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tyłShimano BR-M365 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulcaShimano BL-M365
ManetkiShimano Altus SL-M310 8 biegów
KorbyShimano Acera FC-M311 48/38/28T
ŁańcuchKMC HV700
Kaseta / WolnobiegShimano Altus CS-HG31-8 11-32T
Piasta przódShimano DH-3D35 Hub Dynamo
Piasta tyłShimano Deore FH-M595
OponySchwalbe Silento Puncture Protection 28″x1,6″
ObręczeKross Disc (aluminium, podwójna ścianka)
KierownicaKross Universal Components (stal, wznios; 610mm, 25,4mm)
Wspornik kierownicyKross Universal Components (aluminium, regulowany, 25,4mm)
Wspornik siodłaKross Universal Components (aluminium, amortyzowany, 27,2mm)
SteryNeco H128
SiodłoSelle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel
ChwytyHerrmans Primergo
PedałyAluminiowe z warstwą antypoślizgową
Waga17.3 kg


Użyte technologie

Aluminium performance – do produkcji ramy Trans Arctica producent użył stopu Aluminium Performance 6061. Przełożyło się to na wysoką sztywność, co z kolei zapewnia ramie dużą odporność na złamania. Rama przy tym jest lekka jak przystało na aluminium.
Full Mudguards – długie błotniki zapewniające pełną ochronę przed wodą i błotem.
Inner Cable Route – wewnętrzne prowadzenie kabli wydłuża żywotność linek i pancerzy chroniąc je przed błotem, piachem czy deszczem. Pozwala to zaoszczędzić cenne gramy oraz uzyskać, niezakłócony niczym, sportowo-wyczynowy charakter roweru.
Post Mount – rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Powder Coated – jest to rodzaj nowoczesnego stylu malowania ramy, które polega na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium. Następnie przeprowadzana jest obróbka termiczne, dzięki której lakier tworzy super-gładką powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne.

Dobór ramy

  • Kross Trans 7.0 męski można nabyć w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to rama 17 cali i będzie najlepsza dla niskich mężczyzn, tak poniżej 170cm. M-ka to 19 cali i będzie w sam raz dla mężczyzn o wzroście od ok. 170cm do ok. 180cm. L-ka, czyli 21 cali jest przeznaczona dla wysokich osób powyżej 180cm. Z kolei XL to rama dla bardzo wysokich mężczyzn, czyli powyżej 190cm.

  • Kross Trans 7.0 w wersji damskiej występuje w dwóch rozmiarach: M i L.

M-ka to rozmiar 17 cali i jest wyprodukowany z myślą o kobietach mających mniej niż 170cm. Z kolei rozmiar L to 19 cali i jest dla kobiet powyżej 170cm.

DoDATKOWE AKCESORIA

Rower jest wyposażony we wszystko, co powinien posiadać rower turystyczny na długie wyprawy. Ponadto projektanci pomyśleli o wygodzie i poprowadzili linki wewnątrz ramy, a także dołożyli aluminiowe pedały. Oczywiście jak do każdego trekkinga, tak i do Trans7.0 warto dokupić:

  • sakwę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • fotelik dla dziecka,
  • przyczepkę rowerową.

KROSS TRANS 7.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo

+ Super rower dobra jakość i świetny wygląd
+ Chyba najlepszy w tej cenie i w takiej jakości rower trankingowy na polskim rynku
+ Bardzo dobry rower. Za tą cenę nie kupi się nic lepszego.
+ Wybrałem to czego szukałem. Jak dla mnie jest to dobry stosunek ceny do jakości. Polski produkt z renomowanym osprzętem.Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne.

NASZA opinia o rowerze

Kross Trans 7.0 to rower, który nada się idealnie na daleką wyprawę po Europie. Jego wytrzymałość i zastosowane elementy poprawiające bezpieczeństwo i wygodę sprawiają, że rower stoi wysoko w hierarchii. Do tego dochodzi w miarę niska – jak na tego typu sprzęt – cena.

Zapraszamy do dodania w komentarzu własnej opinii na temat roweru Kross TRANS 7.0.

Oceń
[Total: 1 Average: 5]

Napisz opinię

opinie

  • Kupiłem niedawno ten rower model 2015 r. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Bardzo wygodny trekking na długie wypady, ze świetnym osprzętem i genialnymi hamulcami. Jedyna wada, jaką do tej pory zauważyłem, to przedni amortyzator – od nowości ma niewielki luz, który można łatwo wyczuć wciskając przedni hamulec do oporu i ruszając rowerem w przód i tył. W serwisie powiedzieli, że “ten typ tak ma”:) Przydałoby się też więcej mocowań na bidon – jest niestety tylko jedno.