Kross Trans 6.0 2020/2019 – cena 2499 zł. Dobry rower trekkingowy polskiej marki Kross z biegami w piaście. Na dużych, 28-calowych kołach, z hamulcami v-brake. Posiada 7 biegów i ważny 18kg.
Kross Trans 6.0 to rower trekkingowy, choć równie dobrze mógłby występować w kategorii rowerów miejskich. A to ze względu na biegi w piaście – przerzutkę Nexus, która jest standardem w rowerach miejskich. Trans 6.0 ma 7 biegów, więc nie jest to szczyt marzeń kolarza dalekobieżnego. Nie mniej rower jest świetny w swojej klasie i z pewnością zadowoli rowerzystów lubiących niedalekie wyprawy rowerowe.
Kross TRANS 6.0 to rower turystyczny na amortyzowanym widelcu. Nie jest najlżejszy, jego 18kg to taki status “OK” w kategorii trekkingów. Duże koła o rozmiarze 28 cali i założone na nie opony Schwalbe Silento sprawdzą się w terenie i na asfalcie.
Rama w rowerze została wykonana z nowego stopu aluminium performance i potrafi udźwignąć do 120 kg. Rower jest świetny do wypraw weekendowych a także do codziennego użytku. Biegi w piaście są mocne i nie zużywają się – nie są narażone na warunki zewnętrzne i aspekty fizyczne trasy.
KROSS TRANS 6.0 2020
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2099 zł – 2299 zł
Rower kupisz w sklepach:
- męski – zobacz cenę
- damski – sprawdź cenę
Rower Kross Trans 6.0 2020 wyposażony jest w oświetlenie przód/tył zasilane dynamem w przedniej piaście. Dzięki dynamu światło rozchodzi się proporcjonalnie do jazdy i daje spore oszczędności. Rower posiada klasę, co ceni wielu rowerzystów.


Kross Trans 6.0 2020 męski
Kross Trans 6.0 2020 jest wyposażony w najwyższej klasy przerzutki Shimano Nexus, które znajdują się w tylnej piaście. Biegów jest 7, a więc w sam raz na miejskie wycieczki i bliskie wyprawy rowerowe po nizinnym terenie. Razem z korbami Wheel TOP tworzą mocny i wytrzymały napęd. Hamulce typu v-brake to solidny sprzęt w dobrej cenie.
Kross Trans 6.0 damski
Jazda na rowerze Kross Trans 6.0 cechuje się wygodą i komfortem ze względu na żelowe siodełko. Dodatkowe atuty to amortyzowany widelec i aerodynamiczny profil ramy. Rower jest wyposażony w standardowe dla rowerów trekkingowych akcesorium. Producent poprowadził linki wewnątrz ramy, co znacznie zwiększa komfort jazdy i użytkowania roweru.


Kross Trans 6.0 2020 damski
Jak przystało na protoplastę (Kross Trans Sander), Kross Trans 6.0 to najbardziej miejski spośród rowerów trekkingowych Krossa. W rowerze połączono dobrej klasy ramę o komfortowej geometrii z bogatym wyposażeniem. Na uwagę zasługuje niezwykle wytrzymały napęd z przerzutką zabudowaną w piaście tylnego koła. To wszystko sprawia, że rower jest najbardziej odporny na każde wyzwanie.
SPECYFIKACJA ROWERU
Rama | |
Materiał ramy: | Aluminium Performance |
Widelec: | SR SUNTOUR NEX HLO |
Tylny amortyzator: | – |
Koła | |
Piasta przód: | SHIMANO NEXUS C3000 |
Piasta tył: | SHIMANO NEXUS C3000 |
Opony: | SCHWALBE SILENTO 42-622 |
Obręcze: | Kross (aluminium, double wall) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | – |
Przerzutka tył: | Shimano Nexus |
Hamulce przód: | V-brake |
Hamulce tył: | V-brake |
Dźwignie hamulca: | Aluminium |
Manetki: | NEXUS C3000 |
Korby: | WHEEL TOP |
Suport: | FP-B902 |
Łańcuch: | YBN S50 |
Kaseta / Wolnobieg: | BRAK |
Komponenty | |
Kierownica: | STEEL 600MM |
Wspornik kierownicy: | ALUMINIUM 90MM/25,4 |
Wspornik siodła: | ALUMINIUM 27,2X350 |
Stery: | FP-H815 (1-1/8″) |
Siodło: | Selle Royal |
Chwyty: | Kross Gripen |
KROSS TRANS 6.0 2019
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2099 zł – 2299 zł
Amortyzowany widelec SR Suntour NEX HLO o skoku 63 mm w rowerze Kross Trans 6.0 2019 ułatwia poruszanie się po nierównościach. Dzięki blokadzie skoku, możemy jeździć rowerem o wiele wygodniej po trasach asfaltowych. Rower posiada dynamo w przedniej piaście, co powoduje, że nie musimy się martwić o światło i baterie. W rowerze zamontowano tylną przerzutkę Shimano Nexus i hamulce typu V-brake.
Jazdę po asfalcie ułatwiają opony Schwalbe Silentio K-Guard (28×1,6″). Bagażnik w rowerze Kross Trans 6.0 2019 posiada mocne paski do mocowania bagażu. Siodło Selle Royal Lookin Classic sprawia, że najdłuższa trasa nie będzie dla nas dyskomfortem.


Kross Trans 6.0 2019 męski
Estetyzm i dokładność wykonania roweru Trans 6.0 budzi szacunek wśród oglądających. Na targach rowerowych w Kielcach rower był chwalony i często testowany.
Dostępne kolory męskie
- czarno-srebrny mat (2019).
Kross Trans 6.0 2019 w damskiej wersji został wykonany w dwóch kolorach (męski tylko w jednym). Można go dostać w każdym dobrym sklepie rowerowym.


Kross Trans 6.0 2019 damski
Dostępne kolory damskie
- grafitowo-niebiesko-srebrny mat (2019),
- grafitowo-srebrny połysk (2019).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | |
---|---|
Materiał ramy | Aluminium Performance |
Widelec | SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie) |
Tylny amortyzator | – |
Koła | |
---|---|
Piasta przód | Shimano Nexus DH-C3000 |
Piasta tył | Shimano Nexus SG-C3000 |
Opony | Schwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex) |
Obręcze | Kross (aluminium, podwójna ścianka) |
Napęd | |
---|---|
Przerzutka przód | – |
Przerzutka tył | Shimano Nexus SG-C3000 |
Hamulce przód | V-brake |
Hamulce tył | V-brake |
Dźwignie hamulca | Aluminium (mechanical) |
Manetki | Shimano Nexus SL-C3000 (7) |
Korby | SR Suntour (38T, 170mm) |
Suport | SR Suntour |
Łańcuch | KMC 410 |
Kaseta / Wolnobieg | 18T |
Komponenty | |
---|---|
Kierownica | Steel (610mm, 25.4mm) |
Wspornik kierownicy | Aluminium regulowna (DM/DL/S-90mm, M/L/XL-110mm, 25.4mm) |
Wspornik siodła | Aluminium suspension (350mm, 27.2mm) |
Stery | FP-H128 (1-1/8″) |
Siodło | Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel |
Chwyty | Kross Gripen |
Pedały | FP-920 |
KROSS TRANS 6.0 2018
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 1999 zł – 2249 zł
Kross Trans 6.0 2018 to kontynuacja roweru Kross Trans Sander z poprzednich sezonów. Kross zmienił nazwy rowerów, wymazując przydomki i zastępując je cyframi z zerem po przecinku. Trans 6.0 pod wieloma względami przypomina Transa Sandera, dlatego odnotowujemy go za kontynuację tej serii. Pod względem ceny to średnia półka, nie jest ani zbyt tani, ani mega drogi. W zasadzie jest to pół rower trekkingowy a na pół miejski. Cechą szczególną jest w tym wypadku tylna piasta, w której umieszczono 7 biegów. Biegi w piaście to udogodnienie i cenią sobie je rowerzyści lubiący podróże miejskie. Rower charakteryzuje się szeroką kierownicą, wygodnym siodłem i oświetleniem na dynamo w piaście. Na rower jest udzielana pięcioletnia gwarancja.
Kross Trans 6.0 2018 posiada 7 biegów, dzięki którym jazda po mieście jest łatwa i przyjemna. Nie nadaje się jednak na dalekie wyprawy, tam o wiele lepsze będą Kross Trans 5.0 i Kross Trans 7.0. terenach i podjazdach będzie łatwiejsza. Rama wykonana z aluminium w technologii Aluminium Performance. Wygląda estetycznie i jest mocna. Rower ma swoich wiernych fanów i co roku znajduje odbiorców. Warto też zwrócić uwagę na przerzutkę tylną Shimano Alivio i amortyzator SR Suntour NEX.


Kross Trans 6.0 2018
Kross Trans 6.0 2018 męski został wypuszczony z hali produkcyjnej w jednym malowaniu. Widać go na powyższym zdjęciu.
Dostępne kolory
czarno-srebrny mat (2018).
Kross Trans 6.0 2018 damski odpowiada specyfikacją rowerowi męskiemu. Ma rzecz jasna inną ramę – kobiecą, dzięki której łatwo można zsiąść i wsiąść na rower. Rower wyszedł z taśmy produkcyjnej w jednym kolorze, który widać poniżej.


Kross Trans 6.0 2018 damski
Dostępne kolory
- grafitowo-srebrny połysk (2018).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Materiał ramy: | Aluminium Performance |
Waga: | 17,3 kg |
Widelec: | SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie) |
Tylny amortyzator: | – |
Piasta przód: | Shimano Nexus DH-C3000 |
Piasta tył: | Shimano Nexus SG-C3000 |
Opony: | Schwalbe Silento K-Guard (28″x1.6″, reflex) |
Obręcze: | Kross (aluminium, podwójna ścianka) |
Przerzutka przód: | – |
Przerzutka tył: | Shimano Nexus SG-C3000 |
Hamulce przód: | V-brake |
Hamulce tył: | V-brake |
Dźwignie hamulca: | Aluminium (mechaniczne) |
Manetki: | Shimano Nexus SL-C3000 (7) |
Korby: | SR Suntour (38T, 170mm) |
Suport: | SR Suntour |
Łańcuch: | KMC 410 |
Kaseta / Wolnobieg: | 18T |
Kierownica: | Stalowa (610mm, 25.4mm) |
Wspornik kierownicy: | Aluminium regulowany (DM/DL/S-90mm, M/L-110mm, 25.4mm) |
Wspornik siodła: | Aluminium amortyzowany (350mm, 27.2mm) |
Stery: | FP-H128 (1-1/8″) |
Siodło: | Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel |
Chwyty: | Kross Gripen |
Pedały: | FP-920 |
KROSS TRANS SANDER 2017
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 1999 zł – 2249 zł
Rower kupisz w sklepach:
[table “16” not found /]
Kross Trans Sander 2017 jest o 100 zł droższy od modelu z 2016 roku. Co zmieniło się w rowerze? Oprócz łańcucha (KMC zamiast YBN) i dźwigni hamulca (Kross zamiast Alhonga), producent wymienił przednią piastę Panasonic i włożył piastę Shimano.
Kross Trans Sander 2017 posiada dobrej klasy przerzutki w piaście Shimano Nexus z 7 przełożeniami. Opony Schwalbe Silento 28″ świetnie sprawdzają się na drodze. Hamulce: z przodu Kros v-brake, z tyłu Schimano Nexus torpedo zapewniają bezpieczeństwo podczas jazdy.
Kross Trans Sander 2017 męski wyszedł w ciemnym, bardzo eleganckim malowaniu.
Dostępne kolory
- czarno-biały połysk (2017).
Kross Trans Sander damski 2017 wyszedł w nowoczesnej, eleganckiej kolorystyce.
Dostępne kolory
- czarno-fioletowy mat (2017).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | Performance Aluminium |
Widelec | SR Suntour NEX (skok 63mm) |
Tylny amortyzator | – |
Ilość biegów | 7 |
Przerzutka przód | – |
Przerzutka tył | Shimano Nexus 7 biegów |
Hamulec przód | Tektro V-brake |
Hamulec tył | Tektro V-brake, Shimano Nexus Torpedo |
Dźwignie hamulca | Kross |
Manetki | Shimano Nexus 7 biegów |
Korby | SR Suntour CW-SCX-S38-95 38T |
Łańcuch | KMC HV410 |
Kaseta / Wolnobieg | – |
Piasta przód | Shimano DH-C3000 |
Piasta tył | Shimano Nexus SGC3000-7C |
Opony | Schwalbe Silento Puncture Protection 28″x1,6″ |
Obręcze | Kross (Aluminium, podwójna ścianka) |
Kierownica | Kross Universal Components (Stal, niski wznios, 610mm, 25,4mm) |
Wspornik kierownicy | Kross Universal Components (Aluminium, regulacja, 25,4mm) |
Wspornik siodła | Kross Universal Components (aluminiowy, amortyzowany, 27,2mm) |
Stery | Neco H128 |
Siodło | Selle Royal Lookin Classic Moderate Royalgel |
Chwyty | Herrmans Primergo |
Pedały | Aluminium (antypoślizgowe) |
Waga | 17,5 kg |
Dobór ramy
- męski został wyprodukowany w kilku rozmiarach. Są to S, M, L i XL.
S-ka to 17 cali i jest przeznaczona dla osób poniżej 170cm. M-ka to 19 cali i będzie w sam raz dla mężczyzn o wzroście od ok. 170cm do ok. 185cm. L-ka, czyli 21 cali jest przeznaczona dla wysokich osób powyżej 185cm do 195cm. XL-ka jest dla bardzo wysokich mężczyzn – powyżej 195cm.
- damski został wyprodukowany w dwóch rozmiarach: M i L.
M-ka to 17 cali i będzie w sam raz dla kobiet o wzroście od ok. 160cm do ok. 175cm. L-ka, czyli 19 cali jest przeznaczona dla wysokich pań powyżej 175cm.
DoDATKOWE AKCESORIA
Trans Sander posiada na wyposażeniu bagażnik, podpórkę, błotniki rowerowe, gumę na bagażnik i wspomniane wcześniej oświetlenie oraz dzwonek. Do roweru możesz również dokupić:
- sakwę rowerową,
- kask rowerowy,
- pompkę do roweru,
- koszyk na bidon,
- bidon rowerowy.
W razie potrzeby można do niego przymocować:
- fotelik dla dziecka,
- przyczepkę rowerową.
KROSS TRANS 6.0 – OPINIE
Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo
+ Bardzo wygodny, solidny, ładny, nexus 7 to rewelacja
+ Solidnie wykonany rower na zróżnicowane warunki jezdne
Nasza opinia o rowerze
Kross Trans 6.0 to połączenie roweru trekkingowego z miejskim. Zaledwie 7 biegów nie daje wielkich możliwości dla długodystansowców, ale umieszczenie ich w piaście sprawia, że są bezpieczne i nie narażone na fizyczne czynniki środowiskowe. Rower posłuży jako sprzęt do jazdy po mieście i na krótkie wyprawy, ale raczej po nizinnym terenie. Jest to maszyna dla znawców i ludzi, którzy wiedzą czego chcą.
Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross TRANS 6.0.
Najlepszy rower jakiego miałem do tej pory polecam
Posiadam ten rower juz dwa lata. Ani razu dobrze się nim nie nacieszyłem. Poza wspomnianą wagą, o której wiedziałem już przed zakupem, zupełnie zaskoczyła wada w postaci bagażnika, który swoją konstrukcją uniemożliwa prawidłowe działania tylnych hamulców. Druga sprawa to spadający łańcuch. Na nic zdały próby odpowiedniego ustawiania czy nawet wizyty w serwisach. Łańcuch spada przy jeździe na nierównościach. Tak zachwalane przerzutki Nexus rozsypały się pod mocniejszym obciążeniem. Zdecydowanie odradzam markę Kross.