Rowery Kross 2022/2021 - OPINIE Rowery trail Kross

Kross SOIL 3.0 2020 – rower trail do 13000 zł

Kross Soil 3.0 2020

Kross Soil 3.0 2020/2019 – cena 13999 zł. Najlepszy rower górski typu trail z kolekcji Krossa. Rower możesz kupić po sezonie do 13000 zł. Na podwójnym zawieszeniu, wyprodukowany przez polską firmę Kross. Waży zaledwie 13,6 kg.

Kross Soil 3.0 to ultralekki i wytrzymały rower typu full. Zdecydowanie numer „1” w katalogu rowerów trail Krossa. Nie odbiega niczym od rowerów trail innych marek. Posiada wysokiej klasy osprzęt, który w tym rowerze jest priorytetem. Podwójne zawieszenie sprawia, że jazda jest komfortowa i bezpieczna.




Kross Soil 3.0 to wisienka na torcie rowerów trail w katalogu Krossa. Genialna maszyna do szybkich zjazdów, wysokich skoków i miękkiego lądowania. Stworzony do jazdy po najtrudniejszych trasach.

Kross Soil 3.0 spełni oczekiwania miłośników szybkiej jazdy i fanów dużej adrenaliny. Rower został zbudowany z myślą o odważnych rowerzystach nie bojących się szybkości. Wytrzymała rama zapewnia przy tym duży komfort i bezpieczeństwo.

KROSS SOIL 3.0 2020 – 2019

CENA

Katalogowa: 13999 zł
Poza sezonem: 11499 zł – 12499 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Rower trail Kross Soil 3.0 2020 można kupić do 13000 zł, ale po sezonie. posiada założone mocne opony WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS, które są najlepszym wyborem do ekstremalnych zadań. Przerzutka tylna SRAM GX EAGLE (przedniej w tym rowerze nie ma) oraz hamulce tarczowe hydrauliczne SRAM G2 RSC stanowią idealne połączenie mocy i wytrzymałości.

Kross Soil 3.0 2020

Kross Soil 3.0 2020

Biegi zmienia się za pomocą manetek SRAM GX EAGLE, którymi można szybko i łatwo operować podczas ekstremalnej jazdy. Rower ma 12 biegów, co jest wystarczającą ilością do jazdy po trailach. Kross włożył do roweru dobrej jakości korbę TRUVATIV DESCENDANT i piasty DT Swiss. Regulowana sztyca podsiodlowa Fox Performance Transfer Post sprawia, że kontrola nad rowerem podczas zjadów jest o wiele większa.

Kross Soil 3.0 2020 jest co roku produkowany w charakterystycznych, jaskrawych barwach. W 2020 roku Soil 3.0 wyszedł w dość stonowanej kolorystyce.

Dostępne kolory

  • zielono-czarny.

Specyfikacja

Rama
Materiał ramy
WidelecFOX FLOAT PERF ELITE FIT 4
Tylny amortyzatorFOX FLOAT EVOL DPX2
Koła
Piasta przódDT SWISS M 1900 15×110
Piasta tyłDT SWISS M 1900 12×148
OponyWTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS
ObręczeDT SWISS M 1900 30
Napęd
Przerzutka przódBRAK
Przerzutka tyłSRAM GX EAGLE
Hamulce przódSRAM G2 RSC
Hamulce tyłSRAM G2 RSC
Dźwignie hamulcaSRAM G2 RSC
ManetkiSRAM GX EAGLE
KorbyTRUVATIV DESCENDANT
SuportSRAM BSA DUB
ŁańcuchSRAM GX EAGLE
Kaseta / WolnobiegSRAM 1275 EAGLE
Komponenty
KierownicaRace Face Turbine R 780mm 35
Wspornik kierownicyRACE FACE TURBINE R 60MM/35/0°
Wspornik siodłaFOX PERFORM TRANSFER POST 150
SteryFP-H856B2;1-1/8″-1.5″
SiodłoWTB VOLT RACE
ChwytyKROSS STABLE
PedałyBRAK

 

KROSS SOIL 3.0 2018

CENA

Katalogowa: 15999 zł
Poza sezonem: 13499 zł – 14499 zł

Kross Soil 3.0 2018 zmienił w 2018 roku kilka komponentów. Do najważniejszych zmian należą: ograniczenie liczby przerzutek do 12, dzięki zastosowaniu najlepszej na świecie przerzutki SRAM GX Eagle, oraz zmiana tylnego amortyzatora na Fox Performance Elite DPS. Cena pozostała na niezmienionym poziomie i wynosi 16 tysięcy złotych. Jak na najlepszy rower typu trail w kolekcji Krossa to jest to optymalna kwota.

Kross Soil 3.0 2018 ma ramę z materiału Aluminium Superlite połączoną z Revo Virtual Suspension. Amortyzator przedni to wyjątkowej klasy Fox Performance Elite 34 FIT4, który można porównać do najlepszych amortyzatorów na świecie. Hamulce hydrauliczne marki SRAM model Guide RS pomogą w jeździe podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. Opony Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin Addix Speed Grip założone na obręcze DT Swiss to klasa sama w sobie.

Kross SOIL 3.0 2018

Kross SOIL 3.0 2018

 

Kross Soil 3.0 2018 można kupić praktycznie tylko na zamówienie. Jest to rower rzadki, który najlepiej obejrzeć podczas targów rowerowych.

Dostępne kolory

  • zielono-czarny mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm, Boost
Waga:
13,6 kg
Widelec:
Fox Performance Elite 34 FIT4 (skok 130mm, blokada na koronie, 15×110mm Boost, Tapered)
Tylny amortyzator:
Fox Performance Elite DPS (190×51mm)
Koła
Piasta przód:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (15×110mm, boost)
Piasta tył:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (12×148mm, boost)
Opony:
Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin Addix Speed Grip (27,5″x2.6″)
Obręcze:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (27,5”, 30mm, tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM GX Eagle
Hamulce przód:
SRAM Guide RS (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
SRAM Guide RS (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Sram Guide RS (hydrauliczne)
Manetki:
SRAM GX (1×12, Eagle, Trigger)
Korby:
SRAM GX Eagle (32T, Boost)
Suport:
SRAM Press Fit GXP
Łańcuch:
SRAM GX Eagle
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM CS-1275 Eagle (10-50T)
Komponenty
Kierownica:
Ritchey WCS Trail (aluminium, 760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Ritchey WCS Trail (aluminium, 60mm, 35mm)
Wspornik siodła:
Rock Shox Reverb ( S/M-125mm x 390mm, L-150mm x 440mm, XL-170mm x 480mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
WTB Volt Race
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

 

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony

RVS – nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników działa niezależnie od napęd oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce – w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Smooth Welding – precyzyjna technika wygładzania spawu, która podnosi estetykę konstrukcji bez negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

Dobór ramy

Kross Soil 3.0 został wyprodukowany z myślą o wąskiej grupie fnatyków, głównie mężczyzn. Zdarza się jednak, że jest kupowany także przez kobiety. Soil 3.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.

Dobór AKCESORIÓW

Kross Soil 3.0 nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów. Rower z założenia ma być ogromnie szybki, dlatego też musi być lekki. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:

  • pedały rowerowe,
  • podpórkę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • zestaw oświetlenia,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • błotniki,
  • licznik rowerowy.
KROSS Soil 3.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FOR

+ brak

NASZA opinia o rowerze

Kross Soil 3.0 to najlepszy z „fulli” typu Trail z kolekcji Krossa. Producent dołożył wszelkich starań, aby rower był po prostu „wypasiony”. Wygląd również jest bardzo ładny. Z każdym rokiem doświadczenie Krossa w produkcji Traili powinno procentować. Rower jak najbardziej godny polecenia.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Soil 3.0.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Napisz opinię