Kross Soil 1.0 2020/2019 – cena 7999 zł. Pierwszy rower górski typu trail na podwójnym zawieszeniu. Wyprodukowany przez firmę Kross – polskiego producenta. Trail do 9000 zł na kołach 27,5 cali. Waży trochę ponad 14 kg.
Kross Soil 1.0 to pierwszy z kolekcji full w katalogu rowerów trail Krossa. Jest to rower uniwersalny, co zawdzięcza geometrii ramy oraz 27,5-calowym kołom. Znakomicie sprawdza się jako sprzęt do jazdy po trailach i cross country. Dzięki podwójnemu zawieszeniu jazda na nim należy do bardzo komfortowych. Soil 1.0 można dostać od 2 lat w wybranych sklepach Krossa w Polsce.
Kross Soil 1.0 to sprzęt do szybkich zjazdów, wysokich skoków i lekkiego lądowania. Radzi sobie genialnie na trudnych i wymagających trasach. Doceniany wśród amatorów kolarstwa.
Kross Soil 1.0 to rower dla prawdziwych fanatyków szybkiej jazdy na dwóch kółkach. Został zbudowany z myślą o pozytywnie zakręconych rowerzystach. Wytrzymała rama i wysokiej jakości osprzęt zadowolą kolarzy. Usadowienie w rowerze piasty w standardzie 12×142 powoduje, że zjazdy są najlepszą frajdą.
KROSS SOIL 1.0 2020 – 2019
CENA
Katalogowa: 7999 zł
Poza sezonem: 6699 zł – 7199 zł
Porównaj ceny w sklepach:
- rocznik 2020 – sprawdź ceny
- rocznik 2019 – zobacz promocje
Rower Kross Soil 1.0 2020 to trail do 9000 zł. Ma założone mocne opony WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS, które znakomicie sprawują się na szybkich i trudnych trasach. Przerzutka tylna SRAM SX EAGLE oraz hamulce Shimano Disc BR-MT500 tarczowe hydrauliczne to wytrzymały i dobrze sprawujący się osprzęt.
Kross Soil 1.0 to najlepszy wariant dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z w pełni amortyzowanymi rowerami. Sprzęt poradzi sobie na każdej trasie, nawet tej najtrudniejszej. Rower jest przy tym bezpieczny, dlatego można szaleć do woli!
Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek SRAM SX EAGLE, którymi można szybko i łatwo operować podczas szybkiej jazdy. Rower ma 20 biegów i dwa blaty. Kross wyposażył rower w dobrej jakości korbę i piasty SHIMANO MT400. W tym miejscu warto wspomnieć o podwójnym zawieszeniu, czyli amortyzatorze przednim RockShox Recon RL Solo Air ze skokiem 130 mm oraz tylnym Rock Shox Deluxe R.
Kross Soil 1.0 jest co roku produkowany w jednym, charakterystycznym i najczęściej jaskrawym malowaniu. W 2020 roku producent postawił na nieco stonowaną kolorystykę, aczkolwiek bardzo wyróżniającą się.
Dostępne kolory
- szaro – pomarańczowy połysk.
Specyfikacja
Rama | |
Materiał ramy: | Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension (travel 130mm, boost) |
Widelec: | RockShox Recon RL Solo Air (travel 130mm, 15 × 110mm, crown lockout, boost, tapered) |
Tylny amortyzator: | Rock Shox Deluxe R (210x50mm, Debon Air) |
Koła | |
Piasta przód: | SHIMANO MT400 15X110 |
Piasta tył: | SHIMANO MT400 12X148 |
Opony: | WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS |
Obręcze: | WTB STP i29 (29″, 29mm, Tubeless) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | – |
Przerzutka tył: | SRAM SX EAGLE |
Hamulce przód: | Shimano Disc BR-MT500 (tarczowe, hydrauliczne, rotor: 180mm) |
Hamulce tył: | Shimano Disc BR-MT500 (tarczowe, hydrauliczne, rotor: 180mm) |
Dźwignie hamulca: | Shimano BL-MT500 (hydraulic) |
Manetki: | SRAM SX EAGLE |
Korby: | SRAM SX EAGLE |
Suport: | SRAM BSA DUB |
Łańcuch: | SRAM SX EAGLE |
Kaseta / Wolnobieg: | SRAM 1210 |
Komponenty | |
Kierownica: | ALUMINIUM 780 MM 35 |
Wspornik kierownicy: | Aluminium (55mm, 35mm, rise 0°) |
Wspornik siodła: | TranzX JD-YSP12L 410mm travel -120mm |
Stery: | FP-H856B2;1-1/8″-1.5″ |
Siodło: | WTB Volt Sport |
Chwyty: | Kross Stable |
KROSS SOIL 1.0 2018
CENA
Katalogowa: 7999 zł
Poza sezonem: 6699 zł – 7199 zł
Porównaj ceny w sklepach:
Kross Soil 1.0 2018 zmienił się w nowym sezonie pod względem osprzętu i ceny. Rower jest droższy o 400 zł i zaraz sprawdzimy, co się to stało że podrożał. Kolorystyka roweru to kwestia gustu, ale trzeba przyznać, że malowanie uderza po oczach swoją jaskrawością. Co kto lubi, jedni będą wniebowzięci, inni mniej. Mocno żółty kolor to cecha rozpoznawcza tego roweru. Kross wyposażył rower w przerzutkę Shimano Deore i 20 biegów. 20 przekładni to dobre rozwiązanie dla realizacji celów postawionych temu rowerowi.
Kross Soil 1.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, o specjalnej geometrii dostosowanej do ekstremalnej jazdy i skoków. Rower waży 14, 3 kg, co jak na podwójnie amortyzowany sprzęt jest dobrym rezultatem. Amortyzator w przednim widelcu został zastąpiony, a obecny to Rock Shox Recon RL Solo Air ze skokiem 130 mm. Dzięki niemu jazda będzie bezpieczniejsza, o ile można tak powiedzieć o tym ekstremalnym sporcie 😉 Hamulce hydrauliczne tarczowe Shimano Disc BR-M395 także wpisują się w powiększenie bezpieczeństwa jazdy.
Kross Soil 1.0 2018 został wyprodukowany w jednym wariancie, który widać powyżej.
Dostępne kolory
- żółty mat (2018).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama: | Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm, Boost |
Waga: | 14,3 kg |
Widelec: | Rock Shox Recon RL Solo Air (skok 130mm, blokada na koronie, 15x110mm Boost, Tapered) |
Tylny amortyzator: | Rock Shox Monarch R (190x51mm, DebonAir) |
Koła | |
Piasta przód: | Shimano Deore HB-M6010 (15x110mm, Boost) |
Piasta tył: | Shimano Deore FH-M6010 (12x148mm, Boost) |
Opony: | Schwalbe Nobby Nic Performance (27,5″x2.6″) |
Obręcze: | WTB STP i29 (27.5″, 29mm, Tubeless) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | Shimano Deore FD-M6020 |
Przerzutka tył: | Shimano Deore RD-M6000 |
Hamulce przód: | Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny) |
Hamulce tył: | Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny) |
Dźwignie hamulca: | Shimano BL-M425 (hydrauliczne) |
Manetki: | Shimano Deore SL-M6000 (2×10) |
Korby: | Shimano Deore FC-MT500 (36-26T, Boost) |
Suport: | Shimano Press Fit SM-BB71 |
Łańcuch: | Shimano CN-HG54 |
Kaseta / Wolnobieg: | Shimano CS-HG500 (11-42T) |
Komponenty | |
Kierownica: | Aluminium (760mm, 35mm) |
Wspornik kierownicy: | Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°) |
Wspornik siodła: | Aluminium (350mm, 30.9mm) |
Stery: | VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered) |
Siodło: | WTB Volt Sport |
Chwyty: | Kross Stable |
Pedały: | – |
KROSS Soil 1.0 2017
CENA
Katalogowa: 7599 zł
Poza sezonem: 6079 zł – 6839 zł
Porównaj ceny w sklepach:
Kross Soil 1.0 2017 jest droższy od modelu z 2016 roku o 600 złotych. Wyposażono go w amortyzator przedni powietrzny Rock Shox Sektor Silver RL i tylny RockShox Monarch. Posiada 20 biegów i napęd Shimano Deore. Hamulce Avid DB3 z 2016 roku zastąpiono hamulcami hydraulicznymi Shimano BR-M395.
W rowerze zamontowane zostały komponenty Kross Racing, produkowane przez Krossa. Soil 1.0 2017 wyposażony został w dobrej jakości piasty i korby Shimano Deore a także w nowy wspornik siodła Rock Shox Reverb. Jazda na rowerze sprawi przyjemność każdemu fanowi trailów.
Kross Soil 1.0 2017 występuje w charakterystycznym, jaskrawym malowaniu.
Dostępne kolory
- żółto-czarny mat (2017).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm |
Widelec | RockShox Sektor Silver RL Solo Air (skok 130mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokada) |
Tylny amortyzator | RockShox Monarch R 190x51mm |
Ilość biegów | 20 |
Przerzutka przód | Shimano Deore M617-D Direct Mount |
Przerzutka tył | Shimano Deore M615 SGS Shadow Plus |
Hamulec przód | Shimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm) |
Hamulec tył | Shimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm) |
Dźwignie hamulca | Shimano BL-M425 (hydrauliczne) |
Manetki | Shimano Deore SL-M610, 2×10 |
Korby | Shimano Deore FC-M617 38/24T 175mm |
Łańcuch | Shimano CN-HG54 |
Kaseta / Wolnobieg | Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T |
Piasta przód | Shimano Deore HB-M618 |
Piasta tył | Shimano Deore FH-M618 |
Opony | Shwalbe Nobby Nic Performance 27,5″x2,25 |
Obręcze | WTB STP i23 27,5″ Tubeless Ready |
Kierownica | Kross Racing Components (Aluminium, niski wznios 760mm 35mm) |
Wspornik kierownicy | Kross Racing Components (Aluminium, ahead, 35mm) |
Wspornik siodła | Rock Shox Reverb Stealth (30.9mm, S 340x100mm, M 390x125mm, L 440x150mm, XL480x170mm) |
Stery | VP A45AC3 pół- zintegrowane |
Siodło | WTB Volt Sport |
Chwyty | Kross |
Pedały | – |
Waga | 14,5 kg |
Użyte technologie
Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony
Dobór ramy
Kross Soil 1.0 został stworzony z myślą o męskiej grupie odbiorców. Zdarza się jednak, że jest kupowany także przez kobiety. Soil 1.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.
S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.
Dobór AKCESORIÓW
Kross Soil 1.0 nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:
- pedały rowerowe,
- podpórkę rowerową,
- kask rowerowy,
- pompkę do roweru,
- koszyk na bidon,
- zestaw oświetlenia,
- bidon rowerowy.
W razie potrzeby można do niego przymocować:
- błotniki,
- licznik rowerowy.
Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FOR
+ To z nim przeżyłem moje pierwsze zjazdy na trailach. Na zawsze będę darzył ten rower sentymentem…
+ Super zadowolony!!
NASZA opinia o rowerze
Kross Soil 1.0 to pierwszy z “fulli” typu Trail w kolekcji Krossa. Różne opinie krążą o tym rowerze, ale najważniejsze to zdać sobie sprawę, że Kross nie jest wiodącą marką w produkcji fulli. Nie mniej rowery Krossa zawsze są dopracowywane i marka idzie na przód produkując nowe typy jednośladów. Zobacz też wyższy model – Kross Soil 2.0.
Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Soil 1.0.
Napisz opinię