Rowery Kross 2022/2021 - OPINIE Rowery trail Kross

Kross SOIL 1.0 2020 – rower trail do 9000 zł

Kross Soil 1.0 2020

Kross Soil 1.0 2020/2019 – cena 7999 zł. Pierwszy rower górski typu trail na podwójnym zawieszeniu. Wyprodukowany przez firmę Kross – polskiego producenta. Trail do 9000 zł na kołach 27,5 cali. Waży trochę ponad 14 kg.

Kross Soil 1.0 to pierwszy z kolekcji full w katalogu rowerów trail Krossa. Jest to rower uniwersalny, co zawdzięcza geometrii ramy oraz 27,5-calowym kołom. Znakomicie sprawdza się jako sprzęt do jazdy po trailach i cross country. Dzięki podwójnemu zawieszeniu jazda na nim należy do bardzo komfortowych. Soil 1.0 można dostać od 2 lat w wybranych sklepach Krossa w Polsce.




Kross Soil 1.0 to sprzęt do szybkich zjazdów, wysokich skoków i lekkiego lądowania. Radzi sobie genialnie na trudnych i wymagających trasach. Doceniany wśród amatorów kolarstwa.

Kross Soil 1.0 to rower dla prawdziwych fanatyków szybkiej jazdy na dwóch kółkach. Został zbudowany z myślą o pozytywnie zakręconych rowerzystach. Wytrzymała rama i wysokiej jakości osprzęt zadowolą kolarzy. Usadowienie w rowerze piasty w standardzie 12×142 powoduje, że zjazdy są najlepszą frajdą.

 

KROSS SOIL 1.0 2020 – 2019

CENA

Katalogowa: 7999 zł
Poza sezonem: 6699 zł – 7199 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Rower Kross Soil 1.0 2020 to trail do 9000 zł. Ma założone mocne opony WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS, które znakomicie sprawują się na szybkich i trudnych trasach. Przerzutka tylna SRAM SX EAGLE oraz hamulce Shimano Disc BR-MT500 tarczowe hydrauliczne to wytrzymały i dobrze sprawujący się osprzęt.

Kross Soil 1.0 to najlepszy wariant dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z w pełni amortyzowanymi rowerami. Sprzęt poradzi sobie na każdej trasie, nawet tej najtrudniejszej. Rower jest przy tym bezpieczny, dlatego można szaleć do woli!

Kross Soil 1.0 2020

Kross Soil 1.0 2020

Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek SRAM SX EAGLE, którymi można szybko i łatwo operować podczas szybkiej jazdy. Rower ma 20 biegów i dwa blaty. Kross wyposażył rower w dobrej jakości korbę i piasty SHIMANO MT400. W tym miejscu warto wspomnieć o podwójnym zawieszeniu, czyli amortyzatorze przednim RockShox Recon RL Solo Air ze skokiem 130 mm oraz tylnym Rock Shox Deluxe R.

Kross Soil 1.0 jest co roku produkowany w jednym, charakterystycznym i najczęściej jaskrawym malowaniu. W 2020 roku producent postawił na nieco stonowaną kolorystykę, aczkolwiek bardzo wyróżniającą się.

Dostępne kolory

  • szaro – pomarańczowy połysk.

Specyfikacja

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension (travel 130mm, boost)
Widelec:
RockShox Recon RL Solo Air (travel 130mm, 15 × 110mm, crown lockout, boost, tapered)
Tylny amortyzator:
Rock Shox Deluxe R (210x50mm, Debon Air)
Koła
Piasta przód:
SHIMANO MT400 15X110
Piasta tył:
SHIMANO MT400 12X148
Opony:
WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS
Obręcze:
WTB STP i29 (29″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM SX EAGLE
Hamulce przód:
Shimano Disc BR-MT500 (tarczowe, hydrauliczne, rotor: 180mm)
Hamulce tył:
Shimano Disc BR-MT500 (tarczowe, hydrauliczne, rotor: 180mm)
Dźwignie hamulca:
Shimano BL-MT500 (hydraulic)
Manetki:
SRAM SX EAGLE
Korby:
SRAM SX EAGLE
Suport:
SRAM BSA DUB
Łańcuch:
SRAM SX EAGLE
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM 1210
Komponenty
Kierownica:
ALUMINIUM 780 MM 35
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, rise 0°)
Wspornik siodła:
TranzX JD-YSP12L 410mm travel -120mm
Stery:
FP-H856B2;1-1/8″-1.5″
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable

 

KROSS SOIL 1.0 2018

CENA

Katalogowa: 7999 zł
Poza sezonem: 6699 zł – 7199 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “138” not found /]

Kross Soil 1.0 2018 zmienił się w nowym sezonie pod względem osprzętu i ceny. Rower jest droższy o 400 zł i zaraz sprawdzimy, co się to stało że podrożał. Kolorystyka roweru to kwestia gustu, ale trzeba przyznać, że malowanie uderza po oczach swoją jaskrawością. Co kto lubi, jedni będą wniebowzięci, inni mniej. Mocno żółty kolor to cecha rozpoznawcza tego roweru. Kross wyposażył rower w przerzutkę Shimano Deore i 20 biegów. 20 przekładni to dobre rozwiązanie dla realizacji celów postawionych temu rowerowi.

Kross Soil 1.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, o specjalnej geometrii dostosowanej do ekstremalnej jazdy i skoków. Rower waży 14, 3 kg, co jak na podwójnie amortyzowany sprzęt jest dobrym rezultatem. Amortyzator w przednim widelcu został zastąpiony, a obecny to Rock Shox Recon RL Solo Air ze skokiem 130 mm. Dzięki niemu jazda będzie bezpieczniejsza, o ile można tak powiedzieć o tym ekstremalnym sporcie 😉 Hamulce hydrauliczne tarczowe Shimano Disc BR-M395 także wpisują się w powiększenie bezpieczeństwa jazdy.

Kross SOIL 1.0 2018

Kross SOIL 1.0 2018

 

Kross Soil 1.0 2018 został wyprodukowany w jednym wariancie, który widać powyżej.

Dostępne kolory

  • żółty mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm, Boost
Waga:
14,3 kg
Widelec:
Rock Shox Recon RL Solo Air (skok 130mm, blokada na koronie, 15x110mm Boost, Tapered)
Tylny amortyzator:
Rock Shox Monarch R (190x51mm, DebonAir)
Koła
Piasta przód:
Shimano Deore HB-M6010 (15x110mm, Boost)
Piasta tył:
Shimano Deore FH-M6010 (12x148mm, Boost)
Opony:
Schwalbe Nobby Nic Performance (27,5″x2.6″)
Obręcze:
WTB STP i29 (27.5″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Shimano Deore FD-M6020
Przerzutka tył:
Shimano Deore RD-M6000
Hamulce przód:
Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Shimano BL-M425 (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano Deore SL-M6000 (2×10)
Korby:
Shimano Deore FC-MT500 (36-26T, Boost)
Suport:
Shimano Press Fit SM-BB71
Łańcuch:
Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano CS-HG500 (11-42T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Aluminium (350mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS Soil 1.0 2017

CENA

Katalogowa: 7599 zł
Poza sezonem: 6079 zł – 6839 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “138” not found /]

Kross Soil 1.0 2017 jest droższy od modelu z 2016 roku o 600 złotych. Wyposażono go w amortyzator przedni powietrzny Rock Shox Sektor Silver RL i tylny RockShox Monarch. Posiada 20 biegów i napęd Shimano Deore. Hamulce Avid DB3 z 2016 roku zastąpiono hamulcami hydraulicznymi Shimano BR-M395.

W rowerze zamontowane zostały komponenty Kross Racing,  produkowane przez Krossa. Soil 1.0 2017 wyposażony został w dobrej jakości piasty i korby Shimano Deore a także w nowy wspornik siodła Rock Shox Reverb. Jazda na rowerze sprawi przyjemność każdemu fanowi trailów.

Kross Soil 1.0 2017

Kross Soil 1.0 2017

Kross Soil 1.0 2017 występuje w charakterystycznym, jaskrawym malowaniu.

Dostępne kolory

  • żółto-czarny mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaAluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm
WidelecRockShox Sektor Silver RL Solo Air (skok 130mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokada)
Tylny amortyzatorRockShox Monarch R 190x51mm
Ilość biegów20
Przerzutka przódShimano Deore M617-D Direct Mount
Przerzutka tyłShimano Deore M615 SGS Shadow Plus
Hamulec przódShimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tyłShimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulcaShimano BL-M425 (hydrauliczne)
ManetkiShimano Deore SL-M610, 2×10
KorbyShimano Deore FC-M617 38/24T 175mm
ŁańcuchShimano CN-HG54
Kaseta / WolnobiegShimano Deore CS-HG50-10 11-36T
Piasta przódShimano Deore HB-M618
Piasta tyłShimano Deore FH-M618
OponyShwalbe Nobby Nic Performance 27,5″x2,25
ObręczeWTB STP i23 27,5″ Tubeless Ready
KierownicaKross Racing Components (Aluminium, niski wznios 760mm 35mm)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (Aluminium, ahead, 35mm)
Wspornik siodłaRock Shox Reverb Stealth (30.9mm, S 340x100mm, M 390x125mm, L 440x150mm, XL480x170mm)
SteryVP A45AC3 pół- zintegrowane
SiodłoWTB Volt Sport
ChwytyKross
Pedały
Waga14,5 kg

 

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony

RVS – nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników działa niezależnie od napęd oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce – w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Smooth Welding – precyzyjna technika wygładzania spawu, która podnosi estetykę konstrukcji bez negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

Dobór ramy

Kross Soil 1.0 został stworzony z myślą o męskiej grupie odbiorców. Zdarza się jednak, że jest kupowany także przez kobiety. Soil 1.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.

Dobór AKCESORIÓW

Kross Soil 1.0 nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:

  • pedały rowerowe,
  • podpórkę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • zestaw oświetlenia,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • błotniki,
  • licznik rowerowy.
KROSS Soil 1.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FOR

+ To z nim przeżyłem moje pierwsze zjazdy na trailach. Na zawsze będę darzył ten rower sentymentem…
+ Super zadowolony!!

NASZA opinia o rowerze

Kross Soil 1.0 to pierwszy z „fulli” typu Trail w kolekcji Krossa. Różne opinie krążą o tym rowerze, ale najważniejsze to zdać sobie sprawę, że Kross nie jest wiodącą marką w produkcji fulli. Nie mniej rowery Krossa zawsze są dopracowywane i marka idzie na przód produkując nowe typy jednośladów. Zobacz też wyższy model – Kross Soil 2.0.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Soil 1.0.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Napisz opinię