Kross Grist 1.0 2018/2017 – cena 5999 zł. Nowy w katalogu Kross, rower górski trail typu hardtail. Wyprodukowany w Polsce w fabryce w Przasnyszu. Posiada uniwersalne koła 27,5 cala, które sprawdzą się idealnie na trailach. Zrobiony z ultralekkiego stopu aluminium, ma 20 biegów i waży tylko 13,6 kg.
Kross Grist 1.0 jest doskonałym rozwiązaniem dla osób lubiących szybką i ekstremalną jazdę. Ma założone koła 27,5 cala, które na singlach radzą sobie jak żadne inne. Producent wyposażył rower w ramę z aluminium Super Lite. Grist 1.0 występuje w jednym, ciemnym malowaniu.
Kross Grist 1.0 jest dedykowany trailom, czyli specjalnie zbudowanym ścieżkom w terenach górskich. W Polsce takich miejsc jest z roku na rok coraz więcej, choć na południu i tak większość jeździ do Czech. Dzięki dużym kołom 27,5 cala rower jest uniwersalny i wypada duże lepiej niż rowery 29er.
Kross Grist 1.0 jest dobrą maszyną, dla wielbicieli szaleństw na singlach będzie jak znalazł. Nie jest przy tym tani, ale i nie jest drogi jak na tego typu sprzęt. Wybór dla osób, których nie stać na fulla lub wolą sztywniaka. Nowoczesna technologia wykonania ramy z płaską i opuszczoną geometrią zadowolą każdego pasjonata traili. Piasta w standardzie 12×142 zwiększa sztywność kół i bezpieczeństwo jazdy.
KROSS GRIST 1.0 2018
CENA
Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:
Kross Grist 1.0 2018 to w zasadzie kopia roweru z 2017 roku. Malowanie pozostało niezmienione, może z drobnymi szczegółami, podobnie jak osprzęt. Cena na szczęście także pozostała na tym samym poziomie. Rower stoi na kołach 27.5 cala, dzięki czemu jazda po trailach będzie szybka i zwinna.
Kross Grist 1.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, która wytrzyma wiele przeciążeń. Rower waży 13,6 kg, co jest średnim wynikiem. Amortyzator w przednim widelcu to Rock Shox Recon RL ze 120 mm skoku. Dobry i pomocny podczas trudnego terenu. Schwalbe Rocket Ron to opony zamontowane w rowerze na obręczach WTB, pomogą rowrzyście w trudnych warunkach pogodowych.
Kross Grist 1.0 2018 został wypuszczony z taśmy produkcyjnej w jednym malowaniu, podobnym jak w 2017r.
Dostępne kolory
- czarno-pomarańczowy mat (2018).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama: | Aluminium Superlite |
Waga: | 13,6 kg |
Widelec: | Rock Shox Recon RL (skok 120mm, blokada na koronie, 15x110mm, Boost, Tapered) |
Tylny amortyzator: | – |
Koła | |
Piasta przód: | Modus JA176F (15x110mm, Boost) |
Piasta tył: | Modus JA252R (12x148mm, Boost) |
Opony: | Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL Easy (27.5″x2.8″, Folding, Tubeless) |
Obręcze: | WTB Scraper i40 (27.5″, 40mm) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | Shimano Deore FD-M617 |
Przerzutka tył: | Shimano SLX RD-M7000 |
Hamulce przód: | SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny) |
Hamulce tył: | SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny) |
Dźwignie hamulca: | SRAM Level (hydrauliczne) |
Manetki: | Shimano Deore SL-M610 (2×10) |
Korby: | Suntour XCM-AX (38-24T, Boost) |
Suport: | Suntour BB-BSA |
Łańcuch: | Shimano CN-HG54 |
Kaseta / Wolnobieg: | Shimano CS-HG50 (11-36T) |
Komponenty | |
Kierownica: | Aluminium (760mm, 35mm) |
Wspornik kierownicy: | Aluminium (S/M-45mm, L-55mm, 35mm, wznios 0°) |
Wspornik siodła: | Aluminium (350mm, 30.9mm) |
Stery: | VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered) |
Siodło: | Kross VL-1489 |
Chwyty: | Kross Stable |
Pedały: | – |
KROSS GRIST 1.0 2017
CENA
Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:
Kross Grist 1.0 2017 jest rowerem dobrej klasy. W rowerze zostały zamontowane komponenty Kross Racing, produkowane w Polsce przez firmę Kross. Grist 1.0 ma założony widelec z amortyzatorem powietrznym Rock Shox Recon Silver, mający skok 120 mm. Dodatkowy atut stanowi blokada skoku, która będzie przydatna podczas jazdy.
Kross Grist 1.0 2017 został wyposażony w 20 biegów i jest postawiony na napędzie Shimano: przednia przerzutka Shimano Deore, tylna to Shimano SLX. Bezpieczeństwo na tych ekstremalnych trasach zapewnią hamulce hydrauliczne marki Sram model Level i mocne, grube opony produkcji WTB. Opony mają 3″ grubości! Piasty Modus trzymające obręcze WTB Scraper to siła i stabilność na lata.
Wybór kolorystyczny rowerów pokroju Kross Grist 1.0 2017 jest zawsze ograniczony.
Dostępy kolor:
- czarno-pomarańczowy mat (2017).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA ROWERU
Rama | Aluminium Super Lite |
Widelec | RockShox Recon Silver RL Solo Air (skok 120mm, blokada, QR15x110) |
Tylny amortyzator | – |
Ilość biegów | 20 |
Przerzutka przód | Shimano Deore FD-M617-D Direct Mount |
Przerzutka tył | Shimano SLX RD-M7000 SGS |
Hamulec przód | SRAM Level (tarczowy, hudrauliczny, tarcza 180mm) |
Hamulec tył | SRAM Level (tarczowy, hudrauliczny, tarcza 180mm) |
Dźwignie hamulca | SRAM Level (hydrauliczne) |
Manetki | Shimano Deore SL-M610 2×10 |
Korby | Suntour XCM-AX 38/24T 175mm (zintegrowana oś) |
Łańcuch | Shimano CN-HG54 |
Kaseta / Wolnobieg | Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T |
Piasta przód | Modus JA176F-X15-110 |
Piasta tył | Modus JA252R-X12-148 |
Opony | WTB Trail Boss 27,5″x3,0″ |
Obręcze | WTB Scraper i45 27.5″ |
Kierownica | Kross Racing Components (aluminium, niski wznios, 760mm 35mm) |
Wspornik kierownicy | Kross Racing Components (aluminium, ahead, długość 55mm, 35mm) |
Wspornik siodła | Kross Racing Components (aluminium 30.9mm, 350mm) |
Stery | VP-A45AC3 półzintegrowane |
Siodło | Velo VL-1489 |
Chwyty | Kross 150mm |
Pedały | – |
Waga | 14,1 kg |
PORÓWNAJ CENY MODELI 2017
SPRAWDŹ W SKLEPACH
Użyte technologie
Aluminium Super Lite – aby zwiększyć efektywność, producent zastosował w niektórych miejscach potrójne cieniowanie ramy. Cała rama jest wykonana z najlżejszego stopu aluminium o nazwie Super Lite.
JAK DOBRAĆ ROZMIAR ramy
Kross Grist 1.0 jest przeznaczony głównie dla mężczyzn. Kobiety rzadko jeżdżą tak ekstremalnie, ale dla rodzynków płci żeńskiej ten rower również będzie w porządku. Zwłaszcza, że wyszedł także w rozmiarze S – 16″. Grist 1.0 można nabyć w sklepach w rozmiarach S, M i L.
S-ka jest to standardowo 16 cali i będzie dobra dla osób mających poniżej 175 cm wzrostu. Rozmiar M to rama o 2 cale większa od S i ma 18 cali. W sam raz dla dla wysokich mężczyzn od 175 cm do 188cm. 20-stka to rower dla osób powyżej 190 cm.
CO WARTO DOKUPIĆ do roweru?
Kross Grist 1.0 rzecz jasna nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów. Nie mniej jeśli ktoś chciałby dokupić jakieś wyposażenie, to może rozważyć:
- pedały rowerowe,
- podpórkę rowerową,
- kask rowerowy,
- pompkę do roweru,
- koszyk na bidon,
- zestaw oświetlenia,
- bidon rowerowy.
W razie potrzeby można do roweru przymocować:
- błotniki,
- licznik rowerowy.
Ważna uwaga, że w standardzie nie ma pedałów! Pedały trzeba dokupić osobno, ponieważ muszą być dobrane pod kątem rozmiaru stopy rowerzysty.
Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FORÓW
+ brak
NASZA opinia o Grist 1.0
Kross Grist 1.0 to dobrze wyposażony rower typu trail w przystępnej cenie. Będzie atrakcyjną alternatywą dla zagranicznych modeli jak i świetnym substytutem dla rowerów full, w przypadku zbyt skromnego budżetu. Grist 1.0 to nowoczesny rower o ciekawym malowaniu, który wzbudzi zainteresowanie niejednego fana singli.
Jeśli przetestowałeś już swojego Grista 1.0, to poniżej w komentarzu możesz dodać własną opinię.
Minusy:
1. Masa: na pewno nie piórkowa,
2. Hamulce: klamki że zbiornikiem wyrównawczym są pękate do dołu i nie da się optymalnie ustawić manetek – po wymianie np. na Deore będzie git,
3. Przebieg pancerzy: od dołu ramy są prowadniczki jednakże tak (nie)przemyślane, że pancerze muszą być poprowadzone obok nich – montaż fabryczny!
4. Korba ma niewielki luz: do dalszej diagnostyki,
5. Widelec: była regulacja tłumienia aż do blokady włącznie – już nie ma: do dalszej diagnostyki,
6. Gripy 15 cm: jak dla mnie za długie.
Plusy:
1. Kolorystyka, estetyka ramy: dla jasności – omawiamy model 1.0,
2. Dobór kół i opon: w punkt,
3. Prowadzenie: pewnie i stabilnie,
4. Masa subiektywna: mimo nielekkiej ramy i poważnych kół rusza żwawo i jeśli zwalnia pod górę, to wyłącznie z winy rowerzysty.
Podsumowanie:
Posiadam go od roku na smętnej nizinie w Toruniu. Jeden wyjazd do Bielska. Dał radę. Jak opisać go jednym słowem? Zatepieniądzerewelacja!!
Jac.