Rowery Kross 2022/2021 - OPINIE Rowery trail Kross

Kross GRIST 1.0

Kross GRIST 1.0 2018

Kross Grist 1.0 2018/2017 – cena 5999 zł. Nowy w katalogu Kross, rower górski trail typu hardtail. Wyprodukowany w Polsce w fabryce w Przasnyszu. Posiada uniwersalne koła 27,5 cala, które sprawdzą się idealnie na trailach. Zrobiony z ultralekkiego stopu aluminium, ma 20 biegów i waży tylko 13,6 kg.

Kross Grist 1.0 jest doskonałym rozwiązaniem dla osób lubiących szybką i ekstremalną jazdę. Ma założone koła 27,5 cala, które na singlach radzą sobie jak żadne inne. Producent wyposażył rower w ramę z aluminium Super Lite. Grist 1.0 występuje w jednym, ciemnym malowaniu.




Kross Grist 1.0 jest dedykowany trailom, czyli specjalnie zbudowanym ścieżkom w terenach górskich. W Polsce takich miejsc jest z roku na rok coraz więcej, choć na południu i tak większość jeździ do Czech. Dzięki dużym kołom 27,5 cala rower jest uniwersalny i wypada duże lepiej niż rowery 29er.

Kross Grist 1.0 jest dobrą maszyną, dla wielbicieli szaleństw na singlach będzie jak znalazł. Nie jest przy tym tani, ale i nie jest drogi jak na tego typu sprzęt. Wybór dla osób, których nie stać na fulla lub wolą sztywniaka. Nowoczesna technologia wykonania ramy z płaską i opuszczoną geometrią zadowolą każdego pasjonata traili. Piasta w standardzie 12×142 zwiększa sztywność kół i bezpieczeństwo jazdy.

KROSS GRIST 1.0 2018

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “136” not found /]

Kross Grist 1.0 2018 to w zasadzie kopia roweru z 2017 roku. Malowanie pozostało niezmienione, może z drobnymi szczegółami, podobnie jak osprzęt. Cena na szczęście także pozostała na tym samym poziomie. Rower stoi na kołach 27.5 cala, dzięki czemu jazda po trailach będzie szybka i zwinna.

Kross Grist 1.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, która wytrzyma wiele przeciążeń. Rower waży 13,6 kg, co jest średnim wynikiem. Amortyzator w przednim widelcu to Rock Shox Recon RL ze 120 mm skoku. Dobry i pomocny podczas trudnego terenu. Schwalbe Rocket Ron to opony zamontowane w rowerze na obręczach WTB, pomogą rowrzyście w trudnych warunkach pogodowych.

Kross GRIST 1.0 2018

Kross GRIST 1.0 2018

 

Kross Grist 1.0 2018 został wypuszczony z taśmy produkcyjnej w jednym malowaniu, podobnym jak w 2017r.

Dostępne kolory

  • czarno-pomarańczowy mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite
Waga:
13,6 kg
Widelec:
Rock Shox Recon RL (skok 120mm, blokada na koronie, 15x110mm, Boost, Tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
Modus JA176F (15x110mm, Boost)
Piasta tył:
Modus JA252R (12x148mm, Boost)
Opony:
Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL Easy (27.5″x2.8″, Folding, Tubeless)
Obręcze:
WTB Scraper i40 (27.5″, 40mm)
Napęd
Przerzutka przód:
Shimano Deore FD-M617
Przerzutka tył:
Shimano SLX RD-M7000
Hamulce przód:
SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
SRAM Level (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano Deore SL-M610 (2×10)
Korby:
Suntour XCM-AX (38-24T, Boost)
Suport:
Suntour BB-BSA
Łańcuch:
Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano CS-HG50 (11-36T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (S/M-45mm, L-55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Aluminium (350mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
Kross VL-1489
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS GRIST 1.0 2017

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “136” not found /]

Kross Grist 1.0 2017 jest rowerem dobrej klasy. W rowerze zostały zamontowane komponenty Kross Racing, produkowane w Polsce przez firmę Kross. Grist 1.0 ma założony widelec z amortyzatorem powietrznym Rock Shox Recon Silver, mający skok 120 mm. Dodatkowy atut stanowi blokada skoku, która będzie przydatna podczas jazdy.

Kross Grist 1.0 2017 został wyposażony w 20 biegów i jest postawiony na napędzie Shimano: przednia przerzutka Shimano Deore, tylna to Shimano SLX. Bezpieczeństwo na tych ekstremalnych trasach zapewnią hamulce hydrauliczne marki Sram model Level i mocne, grube opony produkcji WTB. Opony mają 3″ grubości! Piasty Modus trzymające obręcze WTB Scraper to siła i stabilność na lata.

Kross GRIST 1.0 2017

Kross GRIST 1.0 2017

Wybór kolorystyczny rowerów pokroju Kross Grist 1.0 2017 jest zawsze ograniczony.

Dostępy kolor:

  • czarno-pomarańczowy mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA ROWERU

RamaAluminium Super Lite
WidelecRockShox Recon Silver RL Solo Air (skok 120mm, blokada, QR15x110)
Tylny amortyzator
Ilość biegów20
Przerzutka przódShimano Deore FD-M617-D Direct Mount
Przerzutka tyłShimano SLX RD-M7000 SGS
Hamulec przódSRAM Level (tarczowy, hudrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tyłSRAM Level (tarczowy, hudrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulcaSRAM Level (hydrauliczne)
ManetkiShimano Deore SL-M610 2×10
KorbySuntour XCM-AX 38/24T 175mm (zintegrowana oś)
ŁańcuchShimano CN-HG54
Kaseta / WolnobiegShimano Deore CS-HG50-10 11-36T
Piasta przódModus JA176F-X15-110
Piasta tyłModus JA252R-X12-148
OponyWTB Trail Boss 27,5″x3,0″
ObręczeWTB Scraper i45 27.5″
KierownicaKross Racing Components (aluminium, niski wznios, 760mm 35mm)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (aluminium, ahead, długość 55mm, 35mm)
Wspornik siodłaKross Racing Components (aluminium 30.9mm, 350mm)
SteryVP-A45AC3 półzintegrowane
SiodłoVelo VL-1489
ChwytyKross 150mm
Pedały
Waga14,1 kg

PORÓWNAJ CENY MODELI 2017

SPRAWDŹ W SKLEPACH

 

 

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – aby zwiększyć efektywność, producent zastosował w niektórych miejscach potrójne cieniowanie ramy. Cała rama jest wykonana z najlżejszego stopu aluminium o nazwie Super Lite.

T-Head Tube – stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.
RHS System – aby maksymalnie chronić nasze ramy stworzyliśmy system wymiennych haków, które w razie uszkodzenia można łatwo i szybko wymienić. Gwinty umieszczamy na haku lub specjalnej nakrętce aby ograniczyć możliwość uszkodzenia ramy do minimum
Hydro-F Tube – wtłaczanie specjalnej cieczy pod wysokim ciśnieniem to sposób producenta na dużo lżejszą konstrukcję rur. Wytrzymałość ramy zwiększyła się dzięki temu niesamowicie!
Disc brakes – hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

 

JAK DOBRAĆ ROZMIAR ramy

Kross Grist 1.0 jest przeznaczony głównie dla mężczyzn. Kobiety rzadko jeżdżą tak ekstremalnie, ale dla rodzynków płci żeńskiej ten rower również będzie w porządku. Zwłaszcza, że wyszedł także w rozmiarze S – 16″. Grist 1.0 można nabyć w sklepach w rozmiarach S, M i L.

S-ka jest to standardowo 16 cali i będzie dobra dla osób mających poniżej 175 cm wzrostu. Rozmiar M to rama o 2 cale większa od S i ma 18 cali. W sam raz dla dla wysokich mężczyzn od 175 cm do 188cm. 20-stka to rower dla osób powyżej 190 cm.

CO WARTO DOKUPIĆ do roweru?

Kross Grist 1.0 rzecz jasna nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów. Nie mniej jeśli ktoś chciałby dokupić jakieś wyposażenie, to może rozważyć:

  • pedały rowerowe,
  • podpórkę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • zestaw oświetlenia,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do roweru przymocować:

  • błotniki,
  • licznik rowerowy.

Ważna uwaga, że w standardzie nie ma pedałów! Pedały trzeba dokupić osobno, ponieważ muszą być dobrane pod kątem rozmiaru stopy rowerzysty.

KROSS GRIST 1.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FORÓW

+ brak

NASZA opinia o Grist 1.0

Kross Grist 1.0 to dobrze wyposażony rower typu trail w przystępnej cenie. Będzie atrakcyjną alternatywą dla zagranicznych modeli jak i świetnym substytutem dla rowerów full, w przypadku zbyt skromnego budżetu. Grist 1.0 to nowoczesny rower o ciekawym malowaniu, który wzbudzi zainteresowanie niejednego fana singli.

Jeśli przetestowałeś już swojego Grista 1.0, to poniżej w komentarzu możesz dodać własną opinię.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Napisz opinię

1 opinia

  • Minusy:
    1. Masa: na pewno nie piórkowa,
    2. Hamulce: klamki że zbiornikiem wyrównawczym są pękate do dołu i nie da się optymalnie ustawić manetek – po wymianie np. na Deore będzie git,
    3. Przebieg pancerzy: od dołu ramy są prowadniczki jednakże tak (nie)przemyślane, że pancerze muszą być poprowadzone obok nich – montaż fabryczny!
    4. Korba ma niewielki luz: do dalszej diagnostyki,
    5. Widelec: była regulacja tłumienia aż do blokady włącznie – już nie ma: do dalszej diagnostyki,
    6. Gripy 15 cm: jak dla mnie za długie.

    Plusy:
    1. Kolorystyka, estetyka ramy: dla jasności – omawiamy model 1.0,
    2. Dobór kół i opon: w punkt,
    3. Prowadzenie: pewnie i stabilnie,
    4. Masa subiektywna: mimo nielekkiej ramy i poważnych kół rusza żwawo i jeśli zwalnia pod górę, to wyłącznie z winy rowerzysty.

    Podsumowanie:
    Posiadam go od roku na smętnej nizinie w Toruniu. Jeden wyjazd do Bielska. Dał radę. Jak opisać go jednym słowem? Zatepieniądzerewelacja!!

    Jac.