Kross Evado 5.0 2021/2020 – cena 2699 zł. Drugi pod względem popularności rower crossowy polskiej firmy Kross. Polecamy przez rowerzystów. Najlepszy wybór, jeśli szukasz roweru o szybkości roweru szosowego ale z bardziej komfortową pozycją.
Kross Evado 5.0 jest jak każdy rower crossowy – goły i wesoły 🙂 Nie ma bagażnika, błotników, podpórki i oświetlenia i nie ma w tym nic dziwnego! Zawsze możesz sobie dokupić te akcesoria, ale to znaczącą wpłynie na wagę roweru a tym samym na jego gibkość i zwrotność. Jedyne co polecałbym nabyć jako obowiązkowe to oświetlenie.
Kross EVADO 5.0 to najnowocześniejsza wersja popularnego tego roweru crossowego. Jest to najlepszy sprzęt na dojazdy do pracy, zwłaszcza gdy trasa biegnie utwardzonymi drogami – asfaltem, szutrem, polnych i leśnych utwardzonymi ścieżkami. Dzięki dużym, 28-calowym kołom trasę będziemy pokonywać szybko i bezpiecznie. Tych z Was, którzy uważają polskie produkty za gorsze muszę zmartwić – Kross jest w czołówce i goni najlepszych. W sprzedaży rowerów w Europie nie ustępuje takim markom jak Trek.
Kross Evado 5.0 to nie jest rower komfortowy i wygodny. Jeśli szukasz tych cech, to sprawdź rowery trekkingowe. Evado 5.0 jest synonimem szybkości i lekkości. Twoja sylwetka na tym rowerze będzie pochylona, ale nie aż tak jak na rowerze szosowym. Komfort roweru możesz zwiększyć kupując siodełko żelowe lub amortyzowaną sztycę podsiodłową. No i wspomniane wcześniej oświetlenie.
Dodatkowo Evado 5.0 zachowuje się dobrze nie tylko na asfalcie, ale również na terenie pozamiejskim. Rower charakteryzuje się niską wagą, 28 calowymi kołami i oponami z mocniejszym bieżnikiem aniżeli typowe szosówki.
KROSS EVADO 5.0 2021
CENA
Katalogowa: 2699 zł
Poza sezonem: 2349 zł – 2449 zł
Rower kupisz w sklepach:
- sprawdź ceny: klik
Rower crossowy Kross Evado 5.0 2021 został zaprojektowany z myślą o długich wycieczkach rowerowych po zróżnicowanym terenie. Bogaty osprzęt połączony z wytrzymałą i lekką ramą sprawia, że rower doskonale sprawdzi się w różnych warunkach, oferując nam bezpieczną i komfortową jazdę.

Kross Evado 5.0 2021
Kross Evado 5.0 2021 – uniwersalny rower na każde warunki
Rower został wyposażony w jakościowe przerzutki Shimano wyposażone w trzyrzędową korbę oraz dziewięciobiegową kasetę, co w sumie oddaje do naszej dyspozycji 27 przełożeń. Dużym plusem jest bardzo szybka i płynna zmiana biegów, co przydaje się przy długotrwałej jeździe po zróżnicowanym terenie. Rower crossowy Evado 5.0 posiada mocne, hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD M285. Kolejnym atutem jest regulowany widelec, który można łatwo dostosować do swoich potrzeb oraz aktualnie pokonywanej trasy.
Kross Evado 5.0 damski

Kross Evado 5.0 2021 damski
Rower crossowy Kross Evado 5.0 – świetny wybór na długie trasy
W rowerze Evado 5.0 2021 zastosowano aluminiową ramę, która odznacza się wysoką odpornością na uszkodzenia, a zarazem lekkością. Duże koła o średnicy 28” i szerokości opony 42mm zagwarantują komfortową jazdę w każdych warunkach, zarówno na drogach asfaltowych, jak również na leśnych ścieżkach.
Kolory
- czarny / turkusowy połysk
- czarny / czerwony mat
Specyfikacja roweru
Rama i widelec
Wykończenie lakieru | połysk |
Materiał Ramy | ALUMINIUM LITE |
WIDELEC | SR SUNTOUR NEX HLO |
Skok widelca | 63mm |
TYLNY AMORTYZATOR | BRAK |
Skok tylnego amortyzatora | BRAK |
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD | SHIMANO ALTUS M370 |
PRZERZUTKA TYŁ | SHIMANO ACERA T3000 |
MANETKI | SHIMANO ALIVIO M3100 |
KORBA | SHIMANO ACERA T3010 |
Koronki | 48T-36T-26T/170MM |
KASETA / WOLNOBIEG | SHIMANO HG200 |
Zakres kasety / wolnobiegu | 11-32T |
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ | 27 |
SUPORT | FP-B902 |
ŁAŃCUCH | SHIMANO HG53 |
Koła
PIASTA PRZÓD | QR 9MM |
PIASTA TYŁ | QR 9MM |
OBRĘCZE | KROSS |
OPONY | MITAS GRIPPER V84 42-622 |
Hamulce
HAMULEC PRZÓD | TEKTRO HD M285 |
HAMULEC TYŁ | TEKTRO HD M285 |
DŹWIGNIE HAMULCA | TEKTRO HD M285 |
TARCZE HAMULCOWE | DISC (160) |
Komponenty
KIEROWNICA | ALUMINIUM 640 MM 31.8 |
WSPORNIK KIEROWNICY | ALUMINIUM 90MM/31,8/7° |
SIODŁO | SELLE ROYAL SHADOW |
WSPORNIK SIODŁA | ALUMINIUM 27,2×350 |
STERY | 1-1/8″ |
CHWYTY | HERRMANS OXY |
PEDAŁY | FP-971 |
System e-bike
SILNIK | BRAK |
BATERIA | BRAK |
WYŚWIETLACZ | BRAK |
KROSS EVADO 5.0 2020
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2049 zł – 2249 zł
Rower kupisz w sklepach:
- męski: sprawdź ceny
- damski: sprawdź ceny
Kross Evado 5.0 z 2020 roku jest rowerem, na który może sobie pozwolić coraz więcej Polaków. Najnowsza wersja tego jakże popularnego w Polsce roweru crossowego to kontynuacja linii 2019. Evado 5.0 z 2020 roku ma taką samą geometrię i kolor ramy. Osprzęt również niewiele różni się od poprzednika z ubiegłego roku.

Kross Evado 5.0 2020 męski
Rower waży 14,8 kg, co jest wagą orientacyjną i może różnić się w zależności od rozmiaru ramy. Nie jest to dużo biorąc pod uwagę wytrzymałość ramy i solidność wykonania. Kross Evado 5.0 posiada ramę, która została wyprodukowana przy zastosowaniu procesu hydroformingu. Jej materiał to lekki stop Aluminium Lite. Hamulce tarczowe hydrauliczne Shimano pozwalają na bezpieczne i szybkie zredukowanie prędkości. Amortyzator Suntour NEX HLO ze skokiem 63mm i blokadą skoku to przydatny sprzęt zarówno na leśnej trasie z wystającymi korzeniami jak i na ulicach z wysokimi chodnikami.
Jeśli interesuje Cię zrzucenie nadmiernych kilogramów lub daleka wyprawa nastawiona na szybkie pokonywanie odcinków, to z Krossa Evado 5.0 będziesz zadowolony.
Kross Evado 5.0 damski
Aluminiowa rama w Krossie Evado 5.0 jest dostępna tak w wersji męskiej jak i damskiej. Dzięki temu, każdy może dobrać rozmiar roweru pod swoje wymagania i potrzeby. Jak widać, rama w wersji damskiej jest mocno obniżona, co poprawia komfort wsiadania i zsiadania z roweru. Z kolei prosta pozycja za kierownicą Krossa Evado 5.0 jest mniej obciążająca kręgosłup, oraz ułatwia obserwowanie drogi.

Kross Evado 5.0 2020 damski
Kross Evado 5.0 damski posiada nową, lepszą geometrię ramy. W ramie jest puszczona linka, a także wprowadzono możliwość montażu bagażnika. Rower jest wyposażony w amortyzator SR Suntour NEX XLO, 27 biegów Shimano i wysokiej klasy przerzutkę Shimano Acera. Opony Mitas V84 Gripper (28″x1,6″) zapewniają doskonałe trzymanie się trasy i wytrzymałość.
Specyfikacja roweru
Rama | |
Materiał ramy: | Aluminium Lite |
Widelec: | SR SUNTOUR NEX HLO |
Tylny amortyzator: | – |
Koła | |
Piasta przód: | GL-B43F-DS |
Piasta tył: | GL-B43R-DS |
Opony: | Mitas V84 Gripper (28″x1,6″) |
Obręcze: | Kross (aluminium, podwójna ścianka) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | SHIMANO ALTUS M370 |
Przerzutka tył: | SHIMANO ACERA T3000 |
Hamulce przód: | TEKTRO HD M285 |
Hamulce tył: | TEKTRO HD M285 |
Dźwignie hamulca: | TEKTRO HD M285 |
Manetki: | SHIMANO ACERA M3000 |
Korby: | SHIMANO ACERA T3010 |
Suport: | FP-B902 |
Łańcuch: | Shimano HG53 |
Kaseta / Wolnobieg: | SHIMANO HG200 |
Komponenty | |
Kierownica: | ALUMINIUM 640 MM 31.8 |
Wspornik kierownicy: | ALUMINIUM 120MM/31,8/7° |
Wspornik siodła: | ALUMINIUM 27,2X350 |
Stery: | FP-H863 (1-1/8″) |
Siodło: | Selle Royal |
Chwyty: | Herrmans OXY |
Pedały: | FP-917N |
KROSS EVADO 5.0 2019
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 2049 zł – 2249 zł
Kross Evado 5.0 2019 to rower nowoczesny pod kątem designu i wyposażenia. Widelec SR Suntour NEX HLO ze skokiem 63 mm to cudo techniki, które sprawi, że jazda po krawężnikach i innych pagórkach będzie prosta i sprawna. Hamulce Shimano Altus to kwintesencja bezpieczeństwa na drogach. W połączeniu z 27 biegami, za które odpowiadają przerzutki Shimano Acera, rower reprezentuje dobrą, wysoką klasę.
Kross Evado 5.0 nadaje się do jazdy po mieście, ale i do przejażdżek pozamiejskich. Koła, choć wąskie, nie są takie jak w rowerach szosowych. Tutaj mamy do czynienia z czymś pomiędzy. Dzięki temu nawet leśne ścieżki, ubite rzecz jasna, nie powinny stanowić problemu. Rower jest nieco droższy od Krossa Evado 4.0, ale posiada o wiele lepszy osprzęt.

Kross Evado 5.0 2019 męski
Kross Evado 5.0 2019 możesz zobaczyć w większości sklepów rowerowych w Polsce. Jest dostępny także przez strony www – jako zamówienie online.
Dostępne kolory
- czarno-czerwony mat (2019).
Kross Evado 5.0 damski 2019 posiada opony Mitas V84 Gripper (28×1,6″), czyli te same co rower męski. Jest to pod kątem specyfikacji ten sam model, co Evado 5.0 męski. Różnica tkwi w konstrukcji ramy. Wersja damska jest opadająca, rama TK ułatwia wsiadanie i zsiadanie z roweru kobietom. Rower w kategorii „damski” jest mistrzowski!

Kross Evado 5.0 2019 damski
Dostępne kolory
- czarno-turkusowy połysk (2019).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama | |
Materiał ramy: | Aluminium Lite |
Widelec: | SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku na koronie) |
Tylny amortyzator: | – |
Koła | |
Piasta przód: | Joy Tech D041DSE |
Piasta tył: | Joy Tech D142TSE |
Opony: | Mitas V84 Gripper (28″x1,6″, reflex) |
Obręcze: | KROSS Disc (aluminium, podwójna ścianka) |
Napęd | |
Przerzutka przód: | Shimano Altus FD-M370 |
Przerzutka tył: | Shimano Acera RD-T3000 |
Hamulce przód: | Shimano Altus FD-M370 (hydrauliczne; rotor: 160mm) |
Hamulce tył: | Shimano Altus FD-M370 (hydrauliczne; rotor: 160mm) |
Dźwignie hamulca: | Tektro HD-M285 (hydrauliczne) |
Manetki: | Shimano Acera SL-M3000 (3×9) |
Korby: | Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26Tx170mm) |
Suport: | FP-B902 |
Łańcuch: | Shimano CN-HG53 |
Kaseta / Wolnobieg: | Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T) |
Komponenty | |
Kierownica: | Aluminium (DM/S-620mm DL/M/L-640mm, XL-660mm, 31.8 mm) |
Wspornik kierownicy: | Aluminium (DM/DL/S-90mm, M/L-105mm, XL-120mm, rise: 7°) |
Wspornik siodła: | Aluminium (DM/S-300mm, DL/M/L/XL-350mm, 27.2mm) |
Stery: | FP-H816 (1 1/8″) |
Siodło: | Selle Royal Shadow |
Chwyty: | Herrmans OXY |
Pedały: | VP-519A |
KROSS EVADO 5.0 2018
CENA
Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 1999 zł – 2249 zł
Kross Evado 5.0 2018 jest kolejnym rowerem, którego cena w 2018 uległa obniżce i to aż o 400 złotych! Co się zmieniło? Tak drastyczny spadek cen wymusił zmiany osprzętowe. I tak cały napęd jest o co najmniej jedną klasę niżej. Zamiast pary Alivio (przód) – Deore (tył), mamy parę przerzutek Shimano Altus – Acera. Rower nadal posiada 27 biegów, co na pewno spodoba się wielbicielom dalszych wypraw. Trzeba przy tym zaznaczyć, że odpowiednikiem Evado 5.0 z 2017 roku jest obecnie Evado 6.0.
Kross Evado 5.0 2018 ma hamulce hydrauliczne marki Tektro, które są dobrej jakości i często wykorzystywane w rowerach średniej półki. Kross Evado 5.0 z 2018 roku to dobry rower na sprawdzonym osprzęcie. Widelec SR Suntour NEX posiada skok 63mm z blokadą skoku. Z pewnością będzie to jeden z najlepiej sprzedających się rowerów w kolekcji 2018 Krossa.

Kross Evado 5.0 2018
Kross Evado 5.0 2018 można dostać w praktycznie każdym większym mieście w Polsce, w profesjonalnym sklepie rowerowym. Producent wypuścił jeden kolor, ciemny i stosowany – widać go na grafice powyżej.
Dostępne kolory
- czarno-czerwony mat (2018).
Kross Evado 5.0 damski 2018 to niewątpliwa nowość w kolekcji Krossa. Do tej pory Kross robił rowery damskie crossowe wyłącznie do wersji Evado 3.0. Obecnie rozszerzył kolekcję, z czego na pewno panie są ucieszone. Rower damski ma tę samą specyfikację, co męski. Jedyne różnice to kolor i oczywiście rama. Rama w rowerach crossowych damskich z rocznika 2018 jest bardzo oryginalna. Przeszła testy i została wystawiona do sprzedaży.

Kross Evado 5.0 2018 damski
Kross Evado 5.0 damski to rower na dalsze wyprawy, niekoniecznie krajoznawcze, z uwagi na dosyć pochyloną sylwetkę na tym rowerze.
Dostępne kolory
- czarno-turkusowy połysk (2018).
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Materiał ramy: | Aluminium Lite |
Waga: | 14,3 kg |
Widelec: | SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku) |
Tylny amortyzator: | – |
Piasta przód: | Joy Tech D041DSE |
Piasta tył: | Joy Tech D142TSE |
Opony: | Mitas V84 Gripper (28″x1,6″, reflex) |
Obręcze: | KROSS Disc (aluminium, podwójne ścianki) |
Przerzutka przód: | Shimano Altus FD-M370 |
Przerzutka tył: | Shimano Acera RD-T3000 |
Hamulce przód: | Tektro Disc HD-M285 (hydrauliczny) |
Hamulce tył: | Tektro Disc HD-M285 (hydrauliczny) |
Dźwignie hamulca: | Tektro HD-M285 (hydrauliczne) |
Manetki: | Shimano Acera SL-M3000 (3×9) |
Korby: | Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26Tx170mm) |
Suport: | FP-B902 |
Łańcuch: | Shimano CN-HG53 |
Kaseta / Wolnobieg: | Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T) |
Kierownica: | Aluminium (DM/S-620mm DL/M/L-640mm, XL-660mm, 31.8 mm) |
Wspornik kierownicy: | Aluminium (DM/DL/S-90mm, M/L-105mm, XL-120mm, wznios 7°) |
Wspornik siodła: | Aluminium (DM/S-300mm, DL/M/L/XL-350mm, 27.2mm) |
Stery: | FP-H816 (1-1/8″) |
Siodło: | Selle Royal Shadow |
Chwyty: | Herrmans OXY |
Pedały: | VP-519A |
ZASTOSOWANA TECHNOLOGIA
Silicon Cables – przewody pokryte od wewnątrz smarem silikonowym gwarantującym perfekcyjną zmianę biegów w każdych warunkach.
Dobór ramy
Kross Evado 5.0 występuje wyłącznie w wersji męskiej. Jeden z dwóch najlepiej sprzedających się rowerów crossowych w Polsce. Solidny i niezawodny rower Evado 5.0 męski występuje w czterech rozmiarach: S, M, L i XL. S-ka i XL-ka to rzadko spotykane rozmiary. S jest dla mężczyzn poniżej 167cm, a XL powyżej 193cm. Jeśli masz wzrost w przedziale 180-190 to bierz L-kę, a jeśli poniżej 180cm ale więcej niż 167cm to M-kę. Powyższe rozmiary mogą się różnić w zależności od wielkości nóg. Jeśli masz krótkie nogi, to lepiej wziąć rozmiar mniejszy (koła są duże 28″).
Opinie zaczerpnięte z serwisu Ceneo
+ Solidny, dobry produkt. Uwaga: kupując przez internet: 1. rower przyjeżdża do klienta częściowo złożony, lepiej samemu nie zabierać się za składanie reszty, bo rower z takim osprzętem to nie Wigry 3 i potrzeba pewnej wiedzy aby rower dobrze złożyć, a przede wszystkim wyregulować. Złożenie w serwisie to dodatkowy koszt, który trzeba brać pod uwagę i czas oczekiwania (w moim przypadku 4 dni i 50 zł).
Z karty gwarancyjnej dowiedziałem się, że gwarancja na rower będzie realizowana tylko w sklepie gdzie ten rower nabyłem – co mnie dziwi, bo KROSS posiada w Polsce wiele punktów obsługi serwisowej, nie wyobrażam sobie, abym wysyłał rower na drugi koniec Polski w celu dokonania naprawy, skoro punkt serwisowy Krossa mam 15 km od domu. Sam produkt wart uwagi, dobrze wykonany na dobrym osprzęcie, myślę jednak że cena trochę zawyżona. To mój drugi rower Krossa, pierwszy posiadam od 6 lat, znacznie niższej klasy niż obecnie kupiony, intensywnie użytkowany nie sprawia problemów (przy corocznym serwisowaniu posezonowym) i liczę na to także w tym przypadku.
+ Super rower. Lekki, na doskonałym osprzęcie. Przerzutki 3×9 doskonale „wybierają”. Prowadzi się lekko i precyzyjnie. Siodełko można wyregulować idealnie pod siebie. Amortyzacja i jej blokada działa precyzyjnie. Nie ma do czego się przyczepić.
+ Uniwersalny, piękny, szybki i wygodny rower do REKREACYJNEJ jazdy. Daje rade na polnych drogach i leśnych ścieżkach ale tylko podczas wolnej jazdy. Stosunkowo wąska opona i przeciętnej jakości widelec wykluczają możliwość bardziej ryzykownej jazdy w terenie. Oczywiście waga i cena mogłyby być ciut niższe.
NASZA opinia o Kross Evado 5.0
Kross Evado 5.0 to niewątpliwy hit sprzedaży w kategorii rowerów crossowych. Gdy nadjedzie wiosna wiadomo, że na polskich drogach będzie widoczny Evado 5.0. I nie tylko polskich, bo na tym rowerze śmiało można wyjechać również poza granice kraju. Jeśli szukasz roweru crossowego dobrej jakości, interesuje Cię zrzucenie nadmiernych kilogramów lub daleka wyprawa nastawiona na szybkie pokonywanie odcinków, to z Krossa Evado 5.0 będziesz zadowolony.
Zapraszamy do dodania w komentarzu własnej opinii na temat roweru Kross EVADO 5.0.
Dobry rower w sensownej cenie.
Witam.
Pomóżcie w co zainwestować? W4.0 czy 5.0 jest sens dopłacać do 5?
Dzięki.
Jestem posiadaczem tego roweru od 3 dni. Jazda jest rzeczywiście super. Mam tylko pewne wątpliwości z rozmiarem. Przy moich 174 cm wzrostu kupiłem rozmiar M. Jazda wygodna, ale po zatrzymaniu i postawieniu stóp na ziemi, krocze opiera się na ramie. Strach pomyśleć co będzie jeżeli z roweru trzeba będzie nagle zeskoczyć. Proszę o rozwianie moich wątpliwości czy 19″ było dobrym wyborem.Teraz to już musztarda po obiedzie, ale chętnie wysłucham słów pocieszenia
Jestem posiadaczem tego roweru od 3 dni. Jazda jest rzeczywiście super. Mam tylko pewne wątpliwości z rozmiarem. Przy moich 174 cm wzrostu kupiłem rozmiar M. Jazda wygodna, ale po zatrzymaniu i postawieniu stóp na ziemi, krocze opiera się na ramie. Strach pomyśleć co będzie jeżeli z roweru trzeba będzie nagle zeskoczyć. Proszę o rozwianie moich wątpliwości czy 19″ było dobrym wyborem.Teraz to już musztarda po obiedzie, ale chętnie wysłucham słów pocieszenia
Po roku od oryginalnego posta zmartwię Cię – nie, to nie był dobry wybór. Kupiłeś za dużą ramę.