Kross - katalog rowerów Rowery crossowe

Kross EVADO 5.0

Kross Evado 5.0 2018

Kross Evado 5.0 2018/2017– cena 2499 zł. Drugi pod względem popularności rower crossowy polskiej firmy Kross. Najlepszy wybór, jeśli szukasz roweru o szybkości roweru szosowego ale z bardziej komfortową pozycją. Dodatkowo Evado 5.0 zachowuje się dobrze nie tylko na asfalcie, ale również na terenie pozamiejskim. Rower charakteryzuje się niską wagą, 28 calowymi kołami i oponami z mocniejszym bieżnikiem aniżeli typowe szosówki.

Kross Evado 5.0 jest jak każdy rower crossowy – goły i wesoły 🙂 Nie ma bagażnika, błotników, podpórki i oświetlenia i nie ma w tym nic dziwnego! Zawsze możesz sobie dokupić te akcesoria, ale to znaczącą wpłynie na wagę roweru a tym samym na jego gibkość i zwrotność. Jedyne co polecałbym nabyć jako obowiązkowe to oświetlenie.

Przejdź do wybranego rocznika Evado 5.0:




Kross EVADO 5.0 to najnowocześniejsza wersja popularnego tego roweru crossowego. Jest to najlepszy sprzęt na dojazdy do pracy, zwłaszcza gdy trasa biegnie utwardzonymi drogami – asfaltem, szutrem, polnych i leśnych utwardzonymi ścieżkami. Dzięki dużym, 28-calowym kołom trasę będziemy pokonywać szybko i bezpiecznie. Tych z Was, którzy uważają polskie produkty za gorsze muszę zmartwić – Kross jest w czołówce i goni najlepszych. W sprzedaży rowerów w Europie nie ustępuje takim markom jak Trek.

Kross Evado 5.0 to nie jest rower komfortowy i wygodny. Jeśli szukasz tych cech, to sprawdź rowery trekkingowe.  Evado 5.0 jest synonimem szybkości i lekkości. Twoja sylwetka na tym rowerze będzie pochylona, ale nie aż tak jak na rowerze szosowym. Komfort roweru możesz zwiększyć kupując siodełko żelowe lub amortyzowaną sztycę podsiodłową. No i wspomniane wcześniej oświetlenie.

KROSS EVADO 5.0 2018

CENA

Katalogowa: 2499 zł
Poza sezonem: 1999 zł – 2249 zł
Rower kupisz w sklepach:

 
Evado 5.0 męski
Evado 5.0 damski
logo-perfect-sport

mazowieckie
logo-mcsport

łódzkie
logo-mirapolnext

małopolskie

Kross Evado 5.0 2018 jest kolejnym rowerem, którego cena w 2018 uległa obniżce i to aż o 400 złotych! Co się zmieniło? Tak drastyczny spadek cen wymusił zmiany osprzętowe. I tak cały napęd jest o co najmniej jedną klasę niżej. Zamiast pary Alivio (przód) – Deore (tył), mamy parę przerzutek Shimano Altus – Acera. Rower nadal posiada 27 biegów, co na pewno spodoba się wielbicielom dalszych wypraw. Trzeba przy tym zaznaczyć, że odpowiednikiem Evado 5.0 z 2017 roku jest obecnie Evado 6.0.

Kross Evado 5.0 2018 ma hamulce hydrauliczne marki Tektro, które są dobrej jakości i często wykorzystywane w rowerach średniej półki. Kross Evado 5.0 z 2018 roku to dobry rower na sprawdzonym osprzęcie. Widelec SR Suntour NEX posiada skok 63mm z blokadą skoku. Z pewnością będzie to jeden z najlepiej sprzedających się rowerów w kolekcji 2018 Krossa.

Kross Evado 5.0 2018

Kross Evado 5.0 2018

 

Kross Evado 5.0 2018 można dostać w praktycznie każdym większym mieście w Polsce, w profesjonalnym sklepie rowerowym. Producent wypuścił jeden kolor, ciemny i stosowany – widać go na grafice powyżej.

Dostępne kolory

  • czarno-czerwony mat (2018).

Kross Evado 5.0 damski 2018 to niewątpliwa nowość w kolekcji Krossa. Do tej pory Kross robił rowery damskie crossowe wyłącznie do wersji Evado 3.0. Obecnie rozszerzył kolekcję, z czego na pewno panie są ucieszone. Rower damski ma tę samą specyfikację, co męski. Jedyne różnice to kolor i oczywiście rama. Rama w rowerach crossowych damskich z rocznika 2018 jest bardzo oryginalna. Przeszła testy i została wystawiona do sprzedaży.

Kross Evado 5.0 2018 damski

Kross Evado 5.0 2018 damski

 

Kross Evado 5.0 damski to rower na dalsze wyprawy, niekoniecznie krajoznawcze, z uwagi na dosyć pochyloną sylwetkę na tym rowerze.

Dostępne kolory

  • czarno-turkusowy połysk (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Materiał ramy:
Aluminium Lite
Waga:
14,3 kg
Widelec:
SR Suntour NEX HLO (skok 63mm, blokada skoku)
Tylny amortyzator:
Piasta przód:
Joy Tech D041DSE
Piasta tył:
Joy Tech D142TSE
Opony:
Mitas V84 Gripper (28″x1,6″, reflex)
Obręcze:
KROSS Disc (aluminium, podwójne ścianki)
Przerzutka przód:
Shimano Altus FD-M370
Przerzutka tył:
Shimano Acera RD-T3000
Hamulce przód:
Tektro Disc HD-M285 (hydrauliczny)
Hamulce tył:
Tektro Disc HD-M285 (hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Tektro HD-M285 (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano Acera SL-M3000 (3×9)
Korby:
Shimano Acera FC-T3010 (48/36/26Tx170mm)
Suport:
FP-B902
Łańcuch:
Shimano CN-HG53
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Acera CS-HG200-9 (11-32T)
Kierownica:
Aluminium (DM/S-620mm DL/M/L-640mm, XL-660mm, 31.8 mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (DM/DL/S-90mm, M/L-105mm, XL-120mm, wznios 7°)
Wspornik siodła:
Aluminium (DM/S-300mm, DL/M/L/XL-350mm, 27.2mm)
Stery:
FP-H816 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal Shadow
Chwyty:
Herrmans OXY
Pedały:
VP-519A


KROSS EVADO 5.0 2017

CENA

Katalogowa: 2899 zł
Poza sezonem: 2319 zł – 2609 zł
Rowery kupisz w sklepach:

 
Evado 5.0 2017
Evado 5.0 2016
logo-skapiec
logo-perfect-sport

Kross Evado 5.0 2017 jest o 200zł droższy od modelu 2016. W rowerze zmieniło się niewiele, producent włożył nieco inny model hamulców Shimano oraz sterów, a także zmienił siodełko Selle Royal na siodełko Kross.

Kross Evado 5.0 2017 posiada przerzutki Shimano: z tyłu Deore, z przodu Alivio i 27 biegów. Widelec amortyzowany marki SR Suntour NEX HLO z blokadą skoku i dobrej klasy hamulce hydrauliczne dają duże pole bezpieczeństwa podczas jazdy.

Kross Evado 5.0 2017

Kross Evado 5.0 2017

Kross Evado 5.0 2017 został wyprodukowany w jednym, charakterystycznym i dość znacznie różniącym się od modelu 2016 malowaniu.

Dostępne kolory

  • czarno – srebrny mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaAluminium Lite
WidelecSR Suntour NEX HLO (skok 63mm)
Tylny amortyzator
Przerzutka przódShimano Alivio FD-T4000
Przerzutka tyłShimano Deore RD-M591
Hamulec przódShimano BR-M396 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tyłShimano BR-M396 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulcaShimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
ManetkiShimano Alivio SL-M4000 3×9-biegów
KorbyShimano Acera FC-M391 48/36/26T
ŁańcuchShimano CN-HG53
Kaseta / WolnobiegShimano Alivio CS-HG400-9 11-32T
Piasta przódShimano HB-M475
Piasta tyłShimano FH-M475
OponyKross Disc (Aluminium, podwójna ścianka)
ObręczeKross Disc (Aluminium, podwójna ścianka)
KierownicaKross Active Components (Aluminium, niski wznios, 620mm-S; 640mm-M,L; 660mm-XL 31,8mm)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (Aluminium, ahead, wznios -17; 31,8mm)
Wspornik siodłaKross Active Components (Aluminium, 27,2mm)
SteryFeimin H816
SiodłoKross
ChwytyHerrmans Oxy
PedałyAluminium VP-519A
Waga13.9

KROSS EVADO 5.0 2016

CENA

Katalogowa: 2699 zł
Poza sezonem: 2159 zł – 2429 zł
Rowery kupisz w sklepach:

 
Evado 6.0 2017
Evado 6.0 2016
logo-perfect-sport
logo-mcsport
-
logo-skapiec

Kross Evado 5.0 z 2016 roku jest rowerem, na który może sobie pozwolić coraz więcej Polaków. Najnowsza wersja tego jakże popularnego w Polsce roweru crossowego to kontynuacja linii 2015. Evado 5.0 z 2016 roku ma taką samą geometrię i kolor ramy. Osprzęt również niewiele różni się od poprzednika z ubiegłego roku.




Evado 5.0 waży 14,8 kg, co jest wagą orientacyjną i może różnić się w zależności od rozmiaru ramy. Nie jest to dużo biorąc pod uwagę wytrzymałość ramy i solidność wykonania.

Kross Evado 5.0 posiada ramę, która została wyprodukowana przy zastosowaniu procesu hydroformingu a jej materiał to lekki stop Aluminium Lite. Hamulce tarczowe hydrauliczne Shimano pozwalają na bezpieczne i szybkie zredukowanie prędkości. Amortyzator Suntour NEX HLO ze skokiem 63mm i blokadą skoku to przydatny sprzęt zarówno na leśnej trasie z wystającymi korzeniami jak i na ulicach z wysokimi chodnikami.
Kross Evado 5.0

Kross Evado 5.0 2016

Jeśli interesuje Cię zrzucenie nadmiernych kilogramów lub daleka wyprawa nastawiona na szybkie pokonywanie odcinków, to z Krossa Evado 5.0 będziesz zadowolony.

Od rocznika 2015 Kross Evado 5.0 posiada nową, lepszą geometrię ramy. W ramie jest puszczona linka, a także wprowadzono możliwość montażu bagażnika. Rower jest wyposażony w amortyzator SR Suntour NEX XLO, 27 biegów Shimano, wysokiej klasy przerzutkę Shimano Deore i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. Opony Schwalbe CX Comp zapewniają doskonałe trzymanie się trasy i wytrzymałość.

Dostępne kolory

  • czarno – srebrny (2016)

ZASTOSOWANA TECHNOLOGIA

Aluminium Lite – ulepszony stop aluminium 6061, który jest doskonałym kompromisem pomiędzy wysoką sztywnością a niska masą. Charakteryzuje się dużą odpornością na warunki zewnętrzne, złamania i uderzenia. Dzięki cieniowaniu wszystkich rur ramy udało się nam zachować wytrzymałość konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy.
Disc brakes – hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
Hydro-f Tube – metoda kształtowania rur za pomocą wtłaczania specjalnej cieczy pod wysokim ciśnieniem. Technologia ta umożliwia przede wszystkim otrzymywanie lżejszych konstrukcji charakteryzujących się wyższą wytrzymałością i precyzją wykonania.
Powder Coated – malowanie polegające na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium, które wymaga obróbki termicznej. Po spieczeniu powierzchnia lakieru tworzy idealnie gładką powłokę wyjątkowo odporną na uszkodzenia mechaniczne.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.

Silicon Cables – przewody pokryte od wewnątrz smarem silikonowym gwarantującym perfekcyjną zmianę biegów w każdych warunkach.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaAluminium Lite
WidelecSR Suntour NEX HLO (skok 63mm)
Tylny amortyzator
Przerzutka przódShimano Alivio FD-T4000
Przerzutka tyłShimano Deore RD-M591
Hamulec przódShimano Disc BR-M396 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tyłShimano Disc BR-M396 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulcaShimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
ManetkiShimano Alivio SL-M4000 3×9-biegów
KorbyShimano Acera FC-M391 48/36/26T
ŁańcuchShimano CN-HG53
Kaseta / WolnobiegShimano Alivio CS-HG400-9 11-32T
Piasta przódShimano HB-M475
Piasta tyłShimano FH-M475
OponyKross Disc (Aluminium, podwójna ścianka)
ObręczeKross Disc (Aluminium, podwójna ścianka)
KierownicaKross Active Components (Aluminium, niski wznios, 620mm-S; 640mm-M,L; 660mm-XL 31,8mm)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (Aluminium, ahead, wznios -17; 31,8mm)
Wspornik siodłaKross Active Components (Aluminium, 27,2mm)
SteryFeimin H835B
SiodłoSelle Royal Shadow
ChwytyHerrmans Oxy
PedałyAluminium VP-519A
Waga14.8

PORÓWNAJ CENY MODELI 2015

– rocznik 2015: sprawdź ->

 

Dobór ramy

Kross Evado 5.0 występuje wyłącznie w wersji męskiej. Jeden z dwóch najlepiej sprzedających się rowerów crossowych w Polsce. Solidny i niezawodny rower Evado 5.0 męski występuje w czterech rozmiarach: S, M, L i XL. S-ka i XL-ka to rzadko spotykane rozmiary. S jest dla mężczyzn poniżej 167cm, a XL powyżej 193cm. Jeśli masz wzrost w przedziale 180-190 to bierz L-kę, a jeśli poniżej 180cm ale więcej niż 167cm to M-kę. Powyższe rozmiary mogą się różnić w zależności od wielkości nóg. Jeśli masz krótkie nogi, to lepiej wziąć rozmiar mniejszy (koła są duże 28″).

KROSS EVADO 5.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z serwisu Ceneo

+ Solidny, dobry produkt. Uwaga: kupując przez internet: 1. rower przyjeżdża do klienta częściowo złożony, lepiej samemu nie zabierać się za składanie reszty, bo rower z takim osprzętem to nie Wigry 3 i potrzeba pewnej wiedzy aby rower dobrze złożyć, a przede wszystkim wyregulować. Złożenie w serwisie to dodatkowy koszt, który trzeba brać pod uwagę i czas oczekiwania (w moim przypadku 4 dni i 50 zł). Z karty gwarancyjnej dowiedziałem się, że gwarancja na rower będzie realizowana tylko w sklepie gdzie ten rower nabyłem – co mnie dziwi, bo KROSS posiada w Polsce wiele punktów obsługi serwisowej, nie wyobrażam sobie, abym wysyłał rower na drugi koniec Polski w celu dokonania naprawy, skoro punkt serwisowy Krossa mam 15 km od domu. Sam produkt wart uwagi, dobrze wykonany na dobrym osprzęcie, myślę jednak że cena trochę zawyżona. To mój drugi rower Krossa, pierwszy posiadam od 6 lat, znacznie niższej klasy niż obecnie kupiony, intensywnie użytkowany nie sprawia problemów (przy corocznym serwisowaniu posezonowym) i liczę na to także w tym przypadku.

+ Super rower. Lekki, na doskonałym osprzęcie. Przerzutki 3×9 doskonale “wybierają”. Prowadzi się lekko i precyzyjnie. Siodełko można wyregulować idealnie pod siebie. Amortyzacja i jej blokada działa precyzyjnie. Nie ma do czego się przyczepić.

+ Uniwersalny, piękny, szybki i wygodny rower do REKREACYJNEJ jazdy. Daje rade na polnych drogach i leśnych ścieżkach ale tylko podczas wolnej jazdy. Stosunkowo wąska opona i przeciętnej jakości widelec wykluczają możliwość bardziej ryzykownej jazdy w terenie. Oczywiście waga i cena mogłyby być ciut niższe.

NASZA opinia o Kross Evado 5.0

Kross Evado 5.0 to niewątpliwy hit sprzedaży w kategorii rowerów crossowych. Gdy nadjedzie wiosna wiadomo, że na polskich drogach będzie widoczny Evado 5.0. I nie tylko polskich, bo na tym rowerze śmiało można wyjechać również poza granice kraju. Jeśli szukasz roweru crossowego dobrej jakości, interesuje Cię zrzucenie nadmiernych kilogramów lub daleka wyprawa nastawiona na szybkie pokonywanie odcinków, to z Krossa Evado 5.0 będziesz zadowolony.

Zapraszamy do dodania w komentarzu własnej opinii na temat roweru Kross EVADO 5.0.

Kross EVADO 5.0
Ocena: 4.7 (głosy: 27)

Napisz opinię

3 × two =

opinie

  • Jestem posiadaczem tego roweru od 3 dni. Jazda jest rzeczywiście super. Mam tylko pewne wątpliwości z rozmiarem. Przy moich 174 cm wzrostu kupiłem rozmiar M. Jazda wygodna, ale po zatrzymaniu i postawieniu stóp na ziemi, krocze opiera się na ramie. Strach pomyśleć co będzie jeżeli z roweru trzeba będzie nagle zeskoczyć. Proszę o rozwianie moich wątpliwości czy 19″ było dobrym wyborem.Teraz to już musztarda po obiedzie, ale chętnie wysłucham słów pocieszenia

    • Jestem posiadaczem tego roweru od 3 dni. Jazda jest rzeczywiście super. Mam tylko pewne wątpliwości z rozmiarem. Przy moich 174 cm wzrostu kupiłem rozmiar M. Jazda wygodna, ale po zatrzymaniu i postawieniu stóp na ziemi, krocze opiera się na ramie. Strach pomyśleć co będzie jeżeli z roweru trzeba będzie nagle zeskoczyć. Proszę o rozwianie moich wątpliwości czy 19″ było dobrym wyborem.Teraz to już musztarda po obiedzie, ale chętnie wysłucham słów pocieszenia