Rowery Kross 2022/2021 - OPINIE Rowery trail Kross

Kross DUST 2.0 2020 – rower trail do 7000 zł

Kross Dust 2.0 2020

Kross Dust 2.0 2020/2019 – cena 6499 zł. Drugi z górali trail w kolekcji Krossa, polskiego producenta rowerów. Rower trail do 7000 zł został wyprodukowany w Polsce. Ma koła 27,5 cali. Wykonany z aluminium. Leciutki, waży ledwie 12,2 kg.

Kross Dust 2.0 to dobry rower typu trail w atrakcyjnej cenie. Posiada koła 27,5 cala, które idealne nadają się do jazdy po singlach, czyli ścieżkach zbudowanych specjalnie do ekstremalnego zjeżdżania i skakania. Rama zbudowana z super lekkiego stopu aluminium Super Lite. Dust 2.0 posiada bardzo atrakcyjne malowanie i sportowy styl.




Kross Dust 2.0 to rower do szybkich zjazdów, efektownych skoków i ostrych zakrętów. Radzi sobie idealnie na każdej trasie. Dzięki dużym kołom 27,5 cala jest bardzo uniwersalnym rowerem.

Kross Dust 2.0 to rower dla fanatyków ostrej jazdy na dwóch kółkach. Dla rowerzystów odważnych i zadziornych. Zaawansowana technologia wykonania ramy i wysokiej jakości osprzęt zadowolą wyznawców singli. Piasta w standardzie 12×142 sprawi, że zjazdy będą prawdziwą frajdą.

 

KROSS DUST 2.0 2020 – 2019

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Rower Kross Dust 2.0 2020 posiada założone mocne opony WTB TrailBoss TCS Light (29″x2.4″), doskonałe do szybkiej jazdy. Przerzutka tylna SRAM NX i hamulce SRAM Level T tarczowe hydrauliczne to klasa sama w sobie. Dust 2.0 to świetny rower trail do 7000 zł.

Kross Dust 2.0 2020

Kross Dust 2.0 2020

Kross Dust 2.0 jest mistrzem singletracków. Tracki zwane też trailami są coraz popularniejsze. Jazda po nich to prawdziwa frajda kolarstwa górskiego. Osprzęt w rowerze zapewnia, że rowerem będzie się dobrze manewrowało na zakrętach. Mocna rama daje duże możliwości. Żadne skoki mu niestrasze. Niski przekrok dodaje więcej możliwości w trudnych momentach jazdy. Kontrola nad rowerem jest doskonała, a obserwacja trasy bardzo komfortowa.

Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek SRAM NX Eagle, które doskonale sprawdzają się podczas szybkiej jazdy. Kross wyposażył rower w korbę SRAM NX Eagle (32T) i piasty SHIMANO MT400. Na szczególną uwagę zasługuje przednie zawieszenie roweru w postaci amortyzatora powietrznego Rock Shox Revelation RC ze skokiem 130 mm.

Kross Dust 2.0 został wyprodukowany w jednym, atrakcyjnym kolorze. Jak widzisz na zdjęciu powyżej, kolor jest designerski i bardzo starannie dobrany.

Dostępne kolory

  • niebiesko-pomarańczowy połysk.

Specyfikacja

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Superlite
Widelec:
Rock Shox Revelation RC (skok 130mm, blokada na koronie, 15x110mm, Tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
SHIMANO MT400 15X110
Piasta tył:
SHIMANO MT400 12X148
Opony:
WTB TrailBoss TCS Light (29″x2.4″)
Obręcze:
WTB ST i29 (29″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM NX
Hamulce przód:
SRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny, rotor: 180mm)
Hamulce tył:
SRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny, rotor: 180mm)
Dźwignie hamulca:
SRAM Level T (hydrauliczna)
Manetki:
SRAM NX Eagle
Korby:
SRAM NX Eagle (32T)
Suport:
SRAM GPX BSA
Łańcuch:
SRAM NX Eagle
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM PG1230 (11-50T)
Komponenty
Kierownica:
ALUMINIUM 780 MM 35
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, rise 0°)
Wspornik siodła:
TRANZX JD-YSP23J 412X125; 30,9
Stery:
FP-H856B2;1-1/8″-1.5″
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable

 

KROSS DUST 2.0 2018

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4799 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “77” not found /]

Kross Dust 2.0 2018 zmianił w nowym sezonie swoją kolorystykę i osprzęt. Co do koloru roweru to jest to oczywiście kwestia gustu. Mocno wiśniowy kolor wyróżniony przez elementy koloru stalowego będzie niewątpliwie rzucał się się w oczy. Co do osprzętu, to zmienił się napęd w rowerze. Przerzutkę Shimano SLX zastąpiła przerzutka SRAM NX, a liczba biegów zmalała do 11. Nie jest to oczywiście żadna ujma. Po prostu taki układ jest obecnie w modzie i powoli staje się standardem.

Kross Dust 2.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, co pozwoliło producentowi zejść z wagi roweru do oszałamiającej liczby 12,2 kg! Amortyzator w przednim widelcu został zmieniony i obecnie jest to SR Suntour AION LOR DS ze skokiem 140mm. Dzięki niemu jazda będzie bezpieczniejsza, co jest ważne w przypadku sportów ekstremalnych, a do takich zalicza się niewątpliwie jazda po trailach.

Kross DUST 2.0 2018

Kross DUST 2.0 2018

 

Kross Dust 2.0 2018 jest dostępny do zakupu w najlepszych sklepach rowerowych, które mają w ofercie rowery Kross. Malowanie roweru w 2018 roku jest zdecydowanie inne, niż w poprzednim sezonie. Rower występuje w jednym malowaniu.

Dostępne kolory

  • wiśniowo-stalowy połysk (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite
Waga:
12,2 kg
Widelec:
SR Suntour AION LOR DS (skok 140mm, blokada na koronie, 15x100mm, Tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
Modus JA172 (15x100mm)
Piasta tył:
Modus JA252 (12x142mm)
Opony:
WTB TrailBoss TCS Light Fast Rolling (27,5″x2.4″, Folding, Tubeless)
Obręcze:
WTB STP i29 (27.5″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM NX
Hamulce przód:
SRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
SRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
SRAM Level T (hydrauliczne)
Manetki:
SRAM NX Trigger (1×11)
Korby:
SRAM NX (32T)
Suport:
SRAM GXP BSA
Łańcuch:
Sram PC-1110
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM PG-1130 (11-42T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Aluminium (350mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS DUST 2.0 2017

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 5879 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:
[table “77” not found /]

Kross Dust 2.0 2017 jest droższy od swojego poprzednika z roku 2016 o 1000 złotych. wyposażono w napęd Shimano. W rowerze zamontowano komponenty Kross Racing, dedykowane rowerom prawdziwie sportowym. Amortyzator przedni powietrzny Rock Shox Sektor TK Solo zastąpiono amortyzatorem X-Fusion Sweep. To wysokiej klasy sprzęt, który daje gwarancję wytrzymałości.

Kross Dust 2.0 2017 posiada 11 biegów i jest postawiony na napędzie Sram. Hamulce hydrauliczne Sram Level T dopełniają całości. Piasty Shiamano Deore zmieniono na markę Modus, dedykowane rowerom trailowym.

Kross DUST 2.0 2017

Kross DUST 2.0 2017

Kross Dust 2.0 2017 został wyprodukowany w tym samym malowaniu co model z roku 2016.

Dostępne kolory

  • czarno-limonkowy mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaAluminium Super Lite
WidelecX-Fusion Sweep RL2 Air (skok 140mm, QR15, stożkowa rura sterowa)
Tylny amortyzator
Ilość biegów11
Przerzutka przód
Przerzutka tyłSRAM NX 11
Hamulec przódSRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tyłSRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulcaSRAM Level T (hydrauliczne)
ManetkiSRAM NX Trigger 1×11
KorbySRAM NX 32T
ŁańcuchSRAM PC-1110
Kaseta / WolnobiegSRAM PG-1130 11-42T
Piasta przódModus JA172-X15-100
Piasta tyłModus JA252-X12-142
OponyShwalbe Nobby Nic Performance 27.5″x2.25″
ObręczeWTB STP i25 27.5″ Tubeless Ready
KierownicaKross Racing Components (aluminium, wznios 15, szerokość 760mm 35mm)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (aluminium, wznios 15, szerokość 760mm 35mm)
Wspornik siodłaKross Racing Components (aluminium, 350mm, 30,9mm)
SteryVP A45AC3 Pół-zintegrowane
SiodłoWTB Volt Sport
ChwytyKross
Pedały
Waga12,6 kg

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony

T-Head Tube – stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Smooth Welding – precyzyjna technika wygładzania spawu, która podnosi estetykę konstrukcji bez negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

 

JAK DOBRAĆ ROZMIAR ramy

Kross Dust 2.0 został wyprodukowany z myślą o męskiej grupie odbiorców. Jednak zdarza się, że jest kupowany także przez kobiety. Dust 2.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.

CO WARTO DOKUPIĆ?

Kross Dust 2.0 nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:

  • pedały rowerowe,
  • podpórkę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • zestaw oświetlenia,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • błotniki,
  • licznik rowerowy.
KROSS Dust 2.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FORÓW

+ jestem zadowolony z wyboru Dusta 2.0, jeździ się łatwo, zabawa jest przednia. Tyle mi potrzeba 🙂

NASZA opinia o rowerze

Kross Dust 2.0 to drugi z katalogu rowerów trail. Lepsze niż w „jedynce” hamulce oraz napęd dają znać o sobie. W tym rowerze jest to najmocniejsza strona, zaraz obok amortyzatora. Na ścieżki rowerowe jest to doskonały wybór. Zadowoli fanów szybkiej jazdy.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Dust 2.0.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Napisz opinię