Rowery Kross 2021/2020 - OPINIE Rowery trail Kross

Kross DUST 1.0 2020 – rower trail do 5000 zł

Kross Dust 1.0 2020

Kross Dust 1.0 2020/201 – cena 4999 zł. Rower trail do 5000 zł. Pierwszy z kolekcji rowerów trail w katalogu Krossa. Wyprodukowany w Polsce, postawiony na kołach 27,5 cali. Wyposażony w dobrej klasy przerzutki Shimano. Wykonany z aluminium. Lekki, waży zaledwie 13,1 kg.

Kross Dust 1.0 to najtańszy rower typu trail w kolekcji Krossa. Na kołach 27,5 cala, w sam raz do jazdy po singlach – ścieżkach wykonanych do ekstremalnej jazdy na rowerze. Rama zbudowana z super lekkiego stopu aluminium Super Lite. Dust 1.0 posiada nowoczesny design i sportowy charakter.




Kross Dust 1.0 to rower do ekstremalnie szybkiej jazdy i efektownych skoków. Jest bardzo uniwersalny. Dzięki dużym kołom 27,5 cala, zwanych również 650B, nadaje się do każdego rodzaju trasy.

Dust 1.0 to rower dla fanów szybkiej jazdy i ekstremalnych skoków. Zaawansowana technologia wykonania ramy i wysokiej jakości osprzęt zadowolą najbardziej wybrednych rowerzystów. Piasta w standardzie 12×142 sprawi, że zjazdy będą czystą przyjemnością.

 

KROSS DUST 1.0 2020 – 2019

CENA

Katalogowa: 4999 zł
Poza sezonem: 3999 zł – 4499 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Rower Kross Dust 1.0 2020 posiada założone grube opony WTB TRAIL BOSS 29×2.4 COMP, bardzo dobre do szybkiej jazdy. Przerzutka tylna SRAM SX EAGLE i hamulce Shimano BL-MT400 (hydrauliczny) to wysoka półka osprzętu.

Kross Dust to propozycja producenta dla rowerzystów, którzy nie widzą w rowerach górskich XC nic specjalnego. Rowery Dust są zbudowane w zgodzie z najnowszymi trendami. Ich uniwersalność gwarantuje max. zabawy z jazdy i frajda z przejażdżek po trailach. Single tracki to tory, gdzie Kross Dust 1.0 czuje się najlepiej. Wiele takich tras znajduje się w Czechach, pomału powstają także w Polsce.

Kross Dust 1.0 2020

Kross Dust 1.0 2020

Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek SRAM SX EAGLE TRIGGER, które dobrze sprawdzają się podczas szybkich zjazdów. Kross wyposażył rower w korbę SRAM SX EAGLE i piasty SHIMANO MT400. Na szczególną uwagę zasługuje przednie zawieszenie roweru w postaci amortyzatora powietrznego Rock Shox Recon RL.

Kross Dust 1.0 2020 został wyprodukowany w jednym, ciekawym kolorze. Śledząc kolorystykę na przestrzeni lat widać, w jakim kierunku poszedł producent. Stawia teraz na bardziej estetyczne j i designerskie malowania.

Dostępne kolory

  • zielono-grafitowy połysk.

Specyfikacja

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Superlite
Widelec:
RockShox Recon RL (travel 130mm, 15 × 110mm, crown lockout, tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
SHIMANO MT400 15X110
Piasta tył:
SHIMANO MT400 12X148
Opony:
WTB TRAIL BOSS 29×2.4 COMP
Obręcze:
WTB ST i29 (29″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM SX EAGLE
Hamulce przód:
Shimano BR-MT400 (tarczowy, hydrauliczny, rotor: 180mm)
Hamulce tył:
Shimano BL-MT400 (hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
SHIMANO MT401
Manetki:
SRAM SX EAGLE TRIGGER
Korby:
SRAM SX EAGLE
Suport:
SRAM BSA BB PS
Łańcuch:
SRAM SX EAGLE
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM 1210
Komponenty
Kierownica:
ALUMINIUM 780 MM 35
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, rise 0°)
Wspornik siodła:
DROPPER POST KSP900I 125
Stery:
FP-H856B2;1-1/8″-1.5″
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable

 

KROSS DUST 1.0 2018

CENA

Katalogowa: 4999 zł
Poza sezonem: 3999 zł – 4499 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “76” not found /]

Kross Dust 1.0 2018 to rower typu trail, który w sezonie 2018 zmienił swoją kolorystykę, cenę i wyposażenie. Producent wyposażył rower w przerzutki Shimano Deore i hamulce SRAM Level. Tego typu hamulce są idealne do ekstremalnej jazdy po trasach leśnych. Przerzutki sprawdzą się tak samo dobrze. Rower został postawiony na kołach 27,5″. W porównaniu z 2017 rokiem, jest droższy o 500 zł.

Kross Dust 1.0 2018 ma podobnie jak model z 2017 roku ramę zrobioną z Aluminium Superlite. Widelec w rowerze został zmieniony i obecnie ma więcej skoku, bo aż 140mm. Amortyzator w widelcu to Rock Shox Recon RL. Dzięki niemu ekstremalna jazda będzie bezpieczniejsza.

Kross DUST 1.0 2018

Kross DUST 1.0 2018

 

Kross Dust 1.0 2018 jest dostępny do zakupu w większości sklepów rowerowych oferujących rowery Kross. Malowanie roweru w 2018 roku jest z goła inne, niż w poprzednim sezonie. Rower występuje w jednej kolorystyce.

Dostępne kolory

  • srebrny połysk (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite
Waga:
13,1 kg
Widelec:
Rock Shox Recon RL (skok 140mm, blokada na koronie, 15x100mm, Tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
Modus JA172 (15x100mm)
Piasta tył:
Modus JA252 (12x142mm)
Opony:
Schwalbe Nobby Nic Addix (2.,5″x2.25″)
Obręcze:
WTB STP i29 (27.5″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Shimano Deore FD-M6020
Przerzutka tył:
Shimano Deore RD-M6000
Hamulce przód:
SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
SRAM Level (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
SRAM Level (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano Deore SL-M6000 (2×10)
Korby:
Shimano Deore FC-MT500 (36-26T)
Suport:
Shimano SM-BB52
Łańcuch:
Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano CS-HG500 (11-42T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Aluminium (350mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
Kross VL-1489
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS DUST 1.0 2017

CENA

Katalogowa: 4599 zł
Poza sezonem: 3679 zł – 4139 zł
Porównaj ceny w sklepach:
[table “76” not found /]

Kross Dust 1.0 2017 jest droższy od modelu zeszłorocznego o 100zł. W rowerze zamontowano komponenty Kross Racing, dedykowane rowerom typowo sportowym.

Dusta 1.0 2017 wyposażono w napęd Shimano SLX, a więc lepszy niż 2016. Rower ma teraz 20 biegów, czyli 2×10. Inną poważną zmianę jest zamontowanie w rowerze hamulców hydraulicznych Sram Level zamiast Avidów DB1, oraz włożenie piast Modus zamiast Shimano Deore.

Kross DUST 1.0 2017

Kross DUST 1.0 2017

Kross Dust 1.0 2017 został wyprodukowany w tym samym kolorze co model zeszłoroczny.

Dostępne kolory

  • czarno-niebieski mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaAluminium Super Lite
WidelecRockShox Recon Silver (skok 130mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokada)
Tylny amortyzator
Ilość biegów20
Przerzutka przódShimano Deore M617H
Przerzutka tyłShimano SLX RD-M7000 SGS
Hamulec przódSRAM Level (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tyłSRAM Level (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulcaSram Level (hydrauliczne)
ManetkiShimano Deore SL-M610 2×10
KorbySR Suntour XCM-D 36/22T
ŁańcuchShimano CN-HG54
Kaseta / WolnobiegShimano Deore CS-HG50 11-36T
Piasta przódModus JA172-X15-100
Piasta tyłModus JA252-X12-142
OponyShwalbe Nobby Nic Performance 27.5″x2.25″
ObręczeWTB STP i25 27.5″ Tubeless Ready
KierownicaKross Racing Components (aluminium, 760mm, 35mm, wznios 15°)
Wspornik kierownicyKross Racing Components (aluminium, ahead, długość 55mm, 35mm)
Wspornik siodłaKross Racing Components (aluminium, 350mm, 30,9mm)
SteryVP A45AC3 Pół-zintegrowane
SiodłoKross VL-1489
ChwytyKross
Pedały
Waga13,3 kg

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony

T-Head Tube – stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Smooth Welding – precyzyjna technika wygładzania spawu, która podnosi estetykę konstrukcji bez negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

 

JAK DOBRAĆ ROZMIAR RAMY?

Kross Dust 1.0 został wyprodukowany z myślą o męskiej grupie odbiorców. Jednak zdarza się, że jest kupowany także przez kobiety. Dust 1.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.

CO WARTO DOKUPIĆ?

Kross Dust 1.0 nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:

  • pedały rowerowe,
  • podpórkę rowerową,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • zestaw oświetlenia,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • błotniki,
  • licznik rowerowy.
KROSS Dust 1.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz zasłyszane w sklepie

+ dobry rower , jestem w pełni zadowolony z zakupu.

NASZA opinia o rowerze

Kross Dust 1.0 to rower dobrej klasy. Entuzjaści jazdy po singlach będą uradowani, że Kross wyszedł z ofertą również do ich segmentu. Są to raczej niszowe rowery, aczkolwiek dające wiele frajdy o czym wie każdy, kto spróbował jeździć na trailach. Rower z każdym rokiem zdobywa nowych zwolenników, popularnością cieszy się zwłaszcza na południu kraju, gdzie dostęp do szybkich singli w Czechach jest większy.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Dust 1.0.

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Napisz opinię