Rowery crossowe Kross Rowery Kross 2020/2019 - OPINIE

Kross EVADO 10.0 – najlepszy rower crossowy

Kross Evado 10.0 2019

Kross Evado 10.0 2020/2019 – cena: 5999 zł. Od sezonu 2019 jest to najlepszy rower crossowy marki Kross. Nowy rower w kolekcji, ale jak widać było zapotrzebowanie na rynku na crossa światowej klasy.

Rama w rowerze Kross Evado 9.0 przeszła proces hydroformingu, co nadało jej wyjątkowy i unikalny kształt. Kross stworzył ramę z ultralekkiego a jednocześnie bardzo mocnego stopu Aluminium Lite.





Kross Evado 10.0 to męski, najlepszy model crossowy marki Kross. W kolekcji Krossa zostawił za plecami model Kross Evado 9.0. Ale nie tylko ten, bo w Polsce trudno o lepszy rower cross. Kross wyraźnie goni czołówkę światową za co należą się słowa uznania.

KROSS EVADO 10.0 2020

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4999 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Kross Evado 10.0 2020 posiada osprzęt idealnie dobrany do charakteru roweru. Przerzutka Shimano XT T8000 w układzie 3×10 to projekt z myślą o rowerach crossowych. Rower posiada najlepszy zakres dostępnych przełożeń, które ułatwiają sprawne i szybkie pokonywanie podjazdów i nierówności. W rowerze Evado 10.0 2020 rozwijanie dużych prędkości jest stosunkowo łatwe. Pomagają w tym duże opony marki Schwalbe Maraton.

Kross Evado 10.0 2020

Kross Evado 10.0 2020

Producent zamontował w rowerze trwałe hamulce tarczowe hydrauliczne Shimano XT. Dzięki nim, będziesz w stanie zahamować w każdych warunkach. Podjazdy pod krawężniki i przejazdy po szutrze, korzeniach także nie będą problemem. A to wszystko dzięki przedniemu widelcu, gdzie został zamontowany amortyzator Rock Shox Paragon.

Kross Evado 10.0 to najlepszy rower w kolekcji Krossa, ale także najdroższy. Nie zmienia to faktu, że za ceną idzie jakość, co widać na poniższej specyfikacji technicznej roweru. Można go kupić w jednym malowaniu, bardzo estetycznym.

Specyfikacja techniczna

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Lite
Widelec:
ROCK SHOX PARAGON GOLD RL
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
SHIMANO DEORE M6000
Piasta tył:
SHIMANO DEORE M6000
Opony:
SCHWALBE MARATON 42-622
Obręcze:
Kross (aluminium, podwójna ścianka)
Napęd
Przerzutka przód:
SHIMANO DEORE T6000
Przerzutka tył:
SHIMANO XT T8000
Hamulce przód:
SHIMANO XT M8000
Hamulce tył:
SHIMANO XT M8000
Dźwignie hamulca:
SHIMANO XT M8000
Manetki:
SHIMANO XT M8000
Korby:
SHIMANO XT M8000
Suport:
SHIMANO BSA BB52
Łańcuch:
Shimano HG54
Kaseta / Wolnobieg:
SHIMANO HG500
Komponenty
Kierownica:
ALUMINIUM 660 MM 31.8
Wspornik kierownicy:
ALUMINIUM 120MM/31,8/7°
Wspornik siodła:
ALUMINIUM 27,2X400
Stery:
FP-H863 (1-1/8″)
Siodło:
Selle Royal
Chwyty:
Herrmans Adrenalin
Pedały:
FP-971

 

KROSS EVADO 10.0 2019

CENA

Katalogowa: 5999 zł
Poza sezonem: 4999 zł – 5399 zł
Porównaj ceny w sklepach:

 
Evado 10.0 2019
logo-perfect-sport

mazowieckie

Kross Evado 10.0 2019 posiada opony Schwalbe Marathon Mondial (28″x1.6″, reflex), które zapewnią płynną i dynamiczną jazdę. Panowanie nad rowerem na kołach 28″ nie należy do najprostszych, dlatego tak ważne jest umiejętne korzystanie z układu napędowego i hamulców. Przerzutka tył (ta jest najważniejsza) to Shimano Deore XT, natomiast przednia Shimano Deore FD-T6000. Hamulce hydrauliczne Shimano Disc Deore XT to najwyższa półka dla bezpieczeństwa na drodze.

Kross Evado 10.0 2019

Kross Evado 10.0 2019

 

Kross Evado 10.0 2019 wygląda elegancko i dostojnie. Ale nie tylko wyglądem się wyróżnia, o czym można się przekonać czytają specyfikację roweru.

Dostępne kolory

  • czarno-srebrny mat (2019).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama
Materiał ramy:
Aluminium Lite
Widelec:
Rock Shox Paragon Gold RL (skok 65mm, blokada skoku w manetce, Tapered)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
Shimano Deore HB-M6000
Piasta tył:
Shimano Deore FH-M6000
Opony:
Schwalbe Marathon Mondial (28″x1.6″, reflex)
Obręcze:
Kross Disc (Aluminium, double wall)
Napęd
Przerzutka przód:
Shimano Deore FD-T6000
Przerzutka tył:
Shimano Deore XT RD-T8000
Hamulce przód:
Shimano Disc Deore XT BR-T8000(hydrauliczny)
Hamulce tył:
Shimano Disc Deore XT BR-T8000(hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Shimano Deore XT BL-T8000 (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano Deore XT SL-T8000 (3×10)
Korby:
Shimano Deore XT FC-T8000 (48/36/26Tx170mm, L/XL – 175mm)
Suport:
Shimano SM-BB52
Łańcuch:
Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Deore CS-HG500-10 (11-34T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (S-620mm;M/L-640mm;XL-660mm, 31.8mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (S-100mm, M/L-110mm, XL-120mm, 31.8mm, rise 7°)
Wspornik siodła:
Aluminium (S/M/L-350mm, XL-400mm, 27.2mm)
Stery:
FP-H856B2 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
Selle Royal LookIn Sport
Chwyty:
Herrmans Endorfin
Pedały:
VP-519A

Użyte technologie

Aluminium lite – Ulepszony stop aluminium 6061, który jest doskonałym kompromisem pomiędzy wysoką sztywnością a niska masą. Charakteryzuje się dużą odpornością na warunki zewnętrzne, złamania i uderzenia. Dzięki cieniowaniu wszystkich rur ramy udało się nam zachować wytrzymałość konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy.

Disc brakes – hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
Hydro-F Tube – Metoda kształtowania rur za pomocą wtłaczania specjalnej cieczy pod wysokim ciśnieniem. Technologia ta umożliwia przede wszystkim otrzymywanie lżejszych konstrukcji charakteryzujących się wyższą wytrzymałością i precyzją wykonania.
Powder Coated – jest to rodzaj nowoczesnego stylu malowania ramy, które polega na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium. Następnie przeprowadzana jest obróbka termiczne, dzięki której lakier tworzy super-gładką powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne.
Silicon Cables – przewody pokryte od wewnątrz smarem silikonowym gwarantującym perfekcyjną zmianę biegów w każdych warunkach.
Post mount – System post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.

Dobór ramy

Kross Evado 10.0 męski można dostać w jednym z 4 rozmiarów ram: S, M, L i XL.

Rozmiar S to 17″ i jest dla mężczyzn o wzroście poniżej 170 cm.M-ka to 19 cali i będzie w sam raz dla mężczyzn o wzroście od 170 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 21 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn powyżej 180 cm i poniżej 190cm. Osoby bardzo wysokie i bardzo niskie muszą wybrać rozmiar XL.

DoDATKOWE AKCESORIA

Jeżdżąc na rowerze Kross Evado 10.0 po asfalcie i innym prostym terenie nie potrzebujesz akcesoriów widocznych w rowerach górskich a tym bardziej miejskich. Rower ten, jak większość rowerów crossowych, jest oferowany bez dodatkowych akcesoriów. Ma być po prostu lekki, a dodatkowe akcesoria zwiększają wagę roweru. Możesz jednak zastanowić się nad dokupieniem wybranych dodatków:

  • podpórki rowerowej,
  • kasku rowerowego,
  • pompki do roweru,
  • koszyka na bidon,
  • zestawu oświetlenia,
  • bidonu rowerowego.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • błotniki,
  • fotelik dla dziecka,
  • licznik rowerowy,
  • przyczepkę rowerową.
KROSS EVADO 10.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo

+ brak opinii

Nasza opinia o rowerze KROSS EVADO 10.0

Kross Evado 10.0 to rower z najwyższej półki wśród polskich rowerów crossowych, absolutnie zwycięzca notowania crossówek. W porównaniu z rowerem Evado 9.0 ma lepszy hamulec i widelec. Osoby, które wiedzą czego chcą będą zadowolone.

Zapraszamy do podzielenia się opinią i napisania w komentarzu własnego zdania na temat roweru Kross EVADO 10.0.

[Głosów: 9   Average: 3.1/5]