Porównywarka rowerów Kross, Kellys, Unibike – JAKIROWERKUPIC.PL

Kross SOIL 2.0 2020 – rower trail do 10000 zł

Kross Soil 2.0 2020/2019 – cena 11999 zł. W katalogu Kross jest to drugi model typu trail. Po sezonie można go kupić do 10000 zł. Polska produkcja, składany w montowni rowerów w Przasnyszu. Waży niecałe 14 kilogramów.

Kross Soil 2.0 jest solidnym rowerem do jazdy po trailach – wąskich trasach rowerowych położonych na terenach górskich. Rower posiada podwójne zawieszenie, dzięki czemu jest uniwersalny i bardzo wygodny. 27,5-calowe koła zapewniają szybkie i sprawne pokonywanie zakrętów. Sprawdza się jako sprzęt do jazdy po trailach i cross country. Jazda tym rowerem sprawia wielką frajdę i radość.




Kross Soil 2.0 to nowy rower w katalogu Krossa. Można na nim skakać i miękko lądować. Oczywiście w miarę swoich możliwości! Pewnych rzeczy nie powinno się “robić w domu” gdy nigdy wcześniej nie trenowało się ekstremalnej jazdy. Wiedzą o tym wszyscy ci, którzy wylądowali w szpitalu. Bardziej zaprawieni w boju będą zadowoleni z roweru. Sprzęt radzi sobie bardzo dobrze na trudnych i wymagających trasach.

Kross Soil 2.0 to nie jest rower dla grzecznych chłopców. Spodoba się każdemu, ale tylko nieliczni będą potrafili wycisnąć z niego ostatnie soki. Adrenalina w żyłach to to, czego potrzebują osoby jeżdżące na rowerach typu full suspension.

 

KROSS SOIL 2.0 2020 – 2019

CENA

Katalogowa: 11999 zł
Poza sezonem: 8999 zł – 9999 zł
Porównaj ceny w sklepach:

W rowerze Kross Soil 2.0 2020 producent założył grube na 2,25″ opony marki WTB , model TRAIL BOSS 29×2.4 TCS. Poradzą sobie na każdym typie terenu. Przerzutka tylna SHIMANO XT M8100 oraz hamulce SHIMANO  XT tarczowe hydrauliczne to stanowią wzorcowe połączenie mocy i wytrzymałości.

Kross Soil 2.0 to połączenie 130 mm skoku amortyzatora RVS z kołami 29 cali. Taka dawka jest niebezpieczna dla każdej trasy! Rower to istne cudo techniki, mega szybcior. Dymanika i stabilność to cechy rozpoznawcze Soila 2.0. Możesz rozwijać na nim spore prędkości a przy tym nie obawiać się o panowanie.

Kross Soil 2.0 2020

Przerzutki w rowerze zmieniasz przy pomocy manetek Shimano model SLX. Są mega proste w użyciu, aby podczas szybkiej jazdy można było nimi sprawnie operować. Rower wyposażony w 12 biegów i dwa blaty, czyli nowoczesny układ sprawdzający się w trudnych warunkach. Kross włożył do roweru dobrej jakości korbę Shimano SLX i piasty DT Swiss.

Kross Soil 2.0 2020 jest co roku produkowany w charakterystycznych, rzucających się w oczy kolorach. Niestety przeważnie jest to jedno malowanie na sezon. W 2020 roku producent postawił na ciemniejsze kolory, używając czerni i grafitu.

Dostępny kolor:

Specyfikacja techniczna

Rama
Materiał ramy
Widelec ROCK SHOX PIKE SELECT +
Tylny amortyzator ROCK SHOX DELUXE SELECT + RT
Koła
Piasta przód DT SWISS M 1900 15×110
Piasta tył DT SWISS M 1900 12×148
Opony WTB TRAIL BOSS 29×2.4 TCS
Obręcze DT SWISS M 1900 30
Napęd
Przerzutka przód BRAK
Przerzutka tył SHIMANO XT M8100
Hamulce przód SHIMANO XT M8000
Hamulce tył SHIMANO XT M8000
Dźwignie hamulca SHIMANO XT M8000
Manetki SHIMANO SLX M7100
Korby SHIMANO SLX M7100
Suport SHIMANO BSA BB52
Łańcuch SHIMANO M7100
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO SLX M7100
Komponenty
Kierownica ALUMINIUM 780 MM 35
Wspornik kierownicy ALUMINIUM 55MM/35/0°
Wspornik siodła KIND SHOCK LEV INTEGRA 440×150
Stery FP-H856B2;1-1/8″-1.5″
Siodło WTB VOLT COMP
Chwyty KROSS STABLE
Pedały BRAK

 

KROSS SOIL 2.0 2018

CENA

Katalogowa: 10999 zł
Poza sezonem: 8999 zł – 9999 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “139” not found /]

Kross Soil 2.0 2018 zmienił w nowym praktycznie tylko piasty, z DT Swiss na Shimano Deore. Pod względem kolorystyki i ceny pozostał taki sam, jak w 2017 r. Rower kosztuje 11 tysięcy i jest to kwota odpowiednia jak na tego typu sprzęt. Kolorystyka roweru to kwestia gustu, ale jest to całkiem inne malowanie niż w przypadku Soil 1.0, który był bardzo kontrastowy. Tutaj mamy klasykę, stonowane barwy.

Kross Soil 2.0 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite, której geometria pozwala na jazdę ekstremalną. Podwójne zawieszenie oparte o amortyzator Rock Shox Reba RL Solo Air  z przodu i Rock Shox Monarch R z tyłu daje porządne rezultaty. Hamulce hydrauliczne tarczowe SRAM Level T oraz przerzutka SRAM NX z 11 przekładniami dadzą radę w najtrudniejszych warunkach.

Kross SOIL 1.0 2018

 

Kross Soil 2.0 2018 można kupić w najlepszych sklepach rowerowych oferujących Krossa. Nie wiadomo jednak, czy rower będzie na stanie. Może się zdarzyć, że konieczne będzie zamawianie od producenta po przedpłacie.

Dostępne kolory

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm, Boost
Waga:
14 kg
Widelec:
Rock Shox Reba RL Solo Air (skok 130mm, blokada na koronie, 15x110mm Boost, Tapered)
Tylny amortyzator:
Rock Shox Monarch R (190x51mm, DebonAir)
Koła
Piasta przód:
Shimano Deore HB-M6010 (15x110mm, Boost)
Piasta tył:
Shimano Deore FH-M6010 (12x148mm, Boost)
Opony:
Schwalbe Nobby Nic Performance (27,5″x2.6″)
Obręcze:
WTB STP i29 (27.5″, 29mm, Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
SRAM NX
Hamulce przód:
SRAM Level T (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
SRAM Level T (tarczowy,hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
SRAM Level T (hydrauliczne)
Manetki:
SRAM NX Trigger (1×11)
Korby:
SRAM NX (32T, Boost)
Suport:
SRAM Press Fit GXP
Łańcuch:
Sram PC-1110
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM PG-1130 (11-42T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (760mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Rock Shox Reverb ( S/M-125mm x 390mm, L-150mm x 440mm, XL-170mm x 480mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
WTB Volt Sport
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS Soil 2.0 2017

CENA

Katalogowa: 10999 zł
Poza sezonem: 8799 zł – 9899 zł
Porównaj ceny w sklepach:

[table “139” not found /]

Kross SOIL 2.0 2017 jest o 1000zł droższy od modelu z 2016 roku. Starszy rocznik posiadał hamulce Avid DB5 i przerzutki Shimano SLX, natomiast nowy został postawiony na osprzęcie SRAM. 11 biegów i przerzutka Sram NX a także hamulce Sram Level T składają się na siłę tego roweru.

Kross nie tylko montuje rowery, ale również tworzy własne komponenty. W rowerze Soil zamontowano komponenty polskiej produkcji, które jak dotychczas sprawdzają się bez zarzutu. Producent wyposażył Soil 2.0 2017 w dobrej jakości korbę Sram NX32T oraz piasty DT Swiss. Amortyzator przedni powietrzny Rock Shox Revelation RL i tylny RockShox Monarch tworzą doskonały, kompatybilny duet.

Kross Soil 2.0 2017

Kross Soil 2.0 2017 można kupić w jednym malowaniu. Kolorystyka uległa niewielkiej zmianie od zeszłego sezonu.

Kolor, w jakim wyszedł rower:

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm
Widelec RockShox Revelation RL Solo Air (skok 130mm, stożkowa rura sterowa; QR15, blokada onelock)
Tylny amortyzator RockShox Monarch R DebonAir
Ilość biegów 11
Przerzutka przód
Przerzutka tył SRAM NX 11
Hamulec przód SRAM Level T (tarczowy,hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tył SRAM Level T (tarczowy,hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulca SRAM Level T (hydrauliczne)
Manetki SRAM NX Trigger 1×11
Korby SRAM NX 32T
Łańcuch SRAM PC-1110
Kaseta / Wolnobieg SRAM PG-1130 11-42T
Piasta przód DT Swiss M 1900 SPLINE 15x100mm
Piasta tył DT Swiss M 1900 SPLINE 12x142mm
Opony Shwalbe Nobby Nic Performance 27,5″-2,25 zwijana
Obręcze DT Swiss M 1900 SPLINE TR
Kierownica Kross Racing Components (Aluminium, niski wznios, 760mm 35mm)
Wspornik kierownicy Kross Racing Components (Aluminium, ahead, 35mm)
Wspornik siodła Rock Shox Reverb Stealth 125mm (blokada z kierownicy, 30,9mm)
Stery VP A45AC3 pół- zintegrowane
Siodło WTB Volt Comp
Chwyty Kross
Pedały
Waga 13,7 kg

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – bardzo lekki stop aluminium, dużo lżejszy od Aluminium Lite nie mówiąc o Aluminium Performance. Zapewnia wytrzymałość na przeciążenia, które oddziałują na rower podczas ekstremalnej jazdy i skoków.

RVS – nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników działa niezależnie od napęd oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce – w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Producent wyeliminował zbędne przejściówki, dzięki czemu rower hamuje błyskawicznie.
Smooth Welding – sprawy w rowerze zostały precyzyjnie wygładzone, wykorzystując technikę smooth welding.

Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

 

Dobór ramy

Kross Soil 2.0 to rower dla mężczyzn, ale kobiety również mogą skorzystać z tej produkcji. Damskich wersji póki co nie widać, z uwagi na mniejszy popyt ekstremalnymi sportami wśród kobiet. Soil 2.0 można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, a więc idealny dla osób które mają mniej niż 165 cm wzrostu. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka jest ramą o wielkości 18 cali, przeznaczona dla mężczyzn osiągających od 180 cm do 188 cm wzrostu. 20 cali to rower dla osób powyżej 190 cm.

Dobór AKCESORIÓW

Kross Soil 2.0 rzecz jasna nie posiada żadnych akcesoriów. Jest tutaj zasada podobna do tej obowiązującej w rowerach szosowych – rower ma być przede wszystkim lekki. Oczywiście możesz dokupić dodatkowe rzeczy, przede wszystkim pedały, które nie są dołączone do kompletu:

W razie potrzeby można do niego przymocować:

KROSS Soil 2.0 – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FOR

+ Bardzo dobry rower, generalnie nie żałuję inwestycji:)

NASZA opinia o rowerze

Kross Soil 2.0 to drugi “fulli” typu Trail z kolekcji Krossa. Na uwagę zasługuje dobrej klasy osprzęt, który w trudnych warunkach będzie nie do zdarcia. A jeśli się coś wydarzy, to serwis Krossa na pewno pomoże. Rower wart swojej ceny.

Dodaj poniżej komentarz do roweru i podziel się z innymi opinią na temat Kross Soil 2.0.

Oceń
[Total: 0 Average: 0]
Exit mobile version