Porównywarka rowerów Kross, Kellys, Unibike – JAKIROWERKUPIC.PL

Kross SOIL EX

Kross Soil EX 2018/2017 – cena 12999 zł. Wyjątkowy rower w kolekcji Krossa. Góral typu trail na podwójnej amortyzacji. Wyprodukowany przez polską firmę Kross. Na kołach 27,5 cali, waży całe 13,5 kg.

Kross Soil EX od zwykłego Soila różni się przede wszystkim zamontowaniem większego amortyzatora z przodu. Jest to rower uniwersalny, co zawdzięcza geometrii ramy, dwóm amortyzatorom i 27,5-calowym kołom. Stworzony do jazdy po singlach, ale i na standardowej trasie spisze się świetnie. Podwójne zawieszenie sprawia, że jazda będzie komfortowa i bezpieczna.




Kross Soil EX to nowość w katalogu Krossa, rower wykonany z ultralekkiego aluminium. Będzie służył riderom lubiącym szybkie zjazdy, wysokie skoki i miękkie lądowania. Radzi sobie doskonale na trudnych i wymagających trasach.

Kross Soil EX to sprzęt dla pasjonatów szybkości i adrenaliny. Malowanie roweru również zwraca na siebie uwagę, w kręgu jaskrawych Soili jest to bardzo stonowany kolorystycznie rower. Duże i szerokie opony dodają pewności siebie na zakrętach, co będzie szczególne ważne podczas jazdy po trailach.

KROSS SOIL EX 2018

CENA

Katalogowa: 12999 zł
Poza sezonem: 10499 zł – 11999 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Soil EX 2018
Soil 2.0 EX 2017
-

Kross Soil EX 2018 zmienił w tym sezonie kilka szczegółów, m.in. manetki i korby z Shimano XT na Shimano SLX, co jest zmianą in minus. Pod względem designu i ceny, rower pozostał taki sam co w 2017 r. Koszt roweru, czyli prawie 13 tysięcy złotych to wydatek, który trzeba liczyć, aby posiąść rower bardzo dobrej klasy.

Kross Soil EX 2018 ma ramę wykonaną z Aluminium Superlite Revo Virtual Suspension. Dzięki pracom nad wytrzymałością ramy oraz specjalną geometrią, rower pozwala na ekstremalne przeciążenia podczas jazdy i skoków. Podwójne zawieszenie oparte o amortyzator przedni Rock Shox Pike RC Solo Air i tylni Rock Shox Monarch R powoduje, że rowerem można jeździć w sposób odważny a zarazem bezpieczny. Bezpieczeństwo podczas opadów deszczu podnoszą hamulce hydrauliczne tarczowe Shimano Deore XT, najwyższy model dostępny na rynku. Przerzutka Shimano Deore XT posiada 11 biegów, co jest standardem w rowerach najwyższej klasy.

Kross SOIL EX 2018

 

Kross Soil EX 2018 można kupić praktycznie wyłącznie na zamówienie, choć czasem zdarzy się spotkać ten rower na wystawie w dobrym sklepie rowerowym. Kolorystyka stonowana a zarazem zadziorna. Na żywo prezentuje się fenomenalnie.

Dostępne kolory

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm, Boost
Waga:
13,5 kg
Widelec:
Rock Shox Pike RC Solo Air (skok 140mm, blokada na koronie, 15x110mm Boost, Tapered)
Tylny amortyzator:
Rock Shox Monarch R (190x51mm, DebonAir)
Koła
Piasta przód:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (15×110mm, boost)
Piasta tył:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (12×148mm, boost)
Opony:
Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin Addix Speed Grip (27,5″x2.6″)
Obręcze:
DT SWiSS M 1900 Spline R TLR (27,5”, 30mm, tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
Przerzutka tył:
Shimano Deore XT RD-M8000
Hamulce przód:
Shimano Deore XT BR-M8000 (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulce tył:
Shimano Deore XT BR-M8000 (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca:
Shimano Deore XT BL-M8000 (hydrauliczne)
Manetki:
Shimano SLX SL-M7000 (1×11)
Korby:
Shimano SLX FC-M7000 (32T, Boost)
Suport:
Shimano Press Fit SM-BB71
Łańcuch:
Shimano CN-HG701
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Deore XT CS-M8000 (11-46T)
Komponenty
Kierownica:
Aluminium (780mm, 35mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium (55mm, 35mm, wznios 0°)
Wspornik siodła:
Rock Shox Reverb ( S/M-125mm x 390mm, L-150mm x 440mm, XL-170mm x 480mm, 30.9mm)
Stery:
VP A45AC3 (1-1/8″-1.5″, Tapered)
Siodło:
WTB Volt Comp
Chwyty:
Kross Stable
Pedały:

KROSS Soil 2.0 EX 2017

CENA

Katalogowa: 12999 zł
Poza sezonem: 10399 zł – 11699 zł
Porównaj ceny w sklepach:

Soil EX 2018
Soil 2.0 EX 2017
-

Kross SOIL 2.0 EX 2017 to przede wszystkim dokonały, amortyzowany widelec RockShox Pike za 140mm skoku. Na ciężką trasę będzie niezawodny. Hamulce Shimano Deore XT to wysoka klasa osprzętu i spisze się z pewnością bez zarzutu. Przerzutka Shimano Deore XT 1×11 to dokonały napęd na tego typu trasy.

W rowerze zamontowane zostały komponenty Kross Racing, produkowane przez Krossa. Producent wyposażył Soil 2.0 2017 w dobrej jakości, szerokie opony WTB założone na szerokich obręczach DT Swiss. Szeroka kierownica stanowi również cechę na plus w tym rowerze.

Kross Soil 2.0 EX 2017

Kross Soil 2.0 EX 2017 można kupić w jednym, stonowanym malowaniu, z którego ucieszą się zwłaszcza ci, którym nie przypadły do gustu jaskrawe kolory pozostałych Soili.

Dostępne kolory

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm
Widelec RockShox Pike RC Solo Air (skok 140mm, stożkowa rura sterowa, QR15)
Tylny amortyzator RockShox Monarch RT DebonAir 190x51mm
Ilość biegów 11
Przerzutka przód
Przerzutka tył Shimano Deore XT RD-M8000 SGS Shadow Plus
Hamulec przód Shimano Deore XT BR-M8000 (tarczowy,hydrauliczny)
Hamulec tył Shimano Deore XT BR-M8000 (tarczowy,hydrauliczny)
Dźwignie hamulca Shimano Deore XT BL-M8000 (hydrauliczne)
Manetki Shimano Deore XT SL-M8000 Trigger 1×11
Korby Shimano Deore XT FC-M80001 32T
Łańcuch Shimano CN-HG701-11
Kaseta / Wolnobieg Shimano CS-M8000, 11-42T
Piasta przód DT SWISS M 1700 SPLINE 15x100mm
Piasta tył DT SWISS M 1700 SPLINE 12x142mm
Opony WTB Trail Boss 27.5″x2.4″ TCS
Obręcze DT SWISS M 1700 SPLINE TWO
Kierownica Kross Racing Components (aluminium, 780mm, 35mm)
Wspornik kierownicy Kross Racing Components (aluminium, ahead, długość 55mm, 35mm)
Wspornik siodła Rock Shox Reverb Stealth (30.9mm, S 340x100mm, M 390x125mm, L 440x150mm, XL480x170mm)
Stery VP A45AC3 Pół-zintegrowane
Siodło WTB Volt Sport
Chwyty Kross 150mm
Pedały
Waga 13,75 kg

PORÓWNAJ CENY MODELI 2017

SPRAWDŹ W SKLEPACH

 

Użyte technologie

Aluminium Super Lite – stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych – wzmocniony

RVS – nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników działa niezależnie od napęd oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce – w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Press FIT – łożyska umieszczone wewnątrz mufy suportu zwiększają efektywność pedałowania, wolniej się zużywają oraz lepiej przenoszą siłę napędową na tylne koło.
Thru Axle 12×142 – piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.

 

Dobór ramy

Kross Soil 2.0 EX został wyprodukowany z myślą o męskiej grupie rowerzystów. Zdarza się jednak, że jest kupowany także przez kobiety. Soil 2.0 EX można zakupić w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL.

S-ka to 16 cali, w sam raz dla osób poniżej 165cm. M-ka to 17 cali i będzie dobra dla osób o wzroście od 165 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 18,5″ i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn od 180 cm do 188cm. 20 cali to rower dla osób powyżej 190cm.

Dobór AKCESORIÓW

Kross Soil 2.0 EX nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów ani pedałów, gdyż rower z założenia ma być lekki i ogromnie szybki. Jeśli chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy, to możesz dokupić:

W razie potrzeby można do niego przymocować:

KROSS Soil 2.0 EX – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo oraz FOR

+ Brak

NASZA opinia o SOil 2.0 EX

Kross Soil 2.0 EX to nowość w katalogu Krossa a zarazem bardzo ciekawa opcja dla fanów ostrej jazdy. Głównie z uwagi na dobry przedni amortyzator ze skokiem 140mm – wzniosy na trasie nie będą żadnym problemem. Kolorystyka oryginalna jak na Soile, tak więc jest to ciekawy egzemplarz i na pewno zyska grono zadowolonych użytkowników.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Soil 2.0 EX.

Oceń
[Total: 0 Average: 0]
Exit mobile version