Rowery Kross 2024/2023 - OPINIE Rowery road Kross Rowery szosowe Kross

Kross VENTO TE 2020 – najlepszy rower szosowy

Kross Vento TE 2020

Kross Vento TE 2020 – cena 19999 zł. Najlepszy rower szosowy, który kiedykolwiek został wyprodukowany w Polsce. Lekki i powabny, waży 7,5kg. Na osprzęcie pierwszej klasy – Shimano Dura-Ace Di2, posiada 22 biegi.

Kross Vento TE to zawsze ostatni krzyk mody w kolarstwie szosowym na ziemiach polskich. Rower produkowany jest w kraju na najwyższej klasie komponentach. Nie mamy się czego wstydzić patrząc na Europę Zachodnią. Ba, Vento 9.0 kupowany jest w Niemczech, Wielkiej Brytanii a nawet we Włoszech.




Kross Vento TE to super rower. Carbonowa rama z widelcem ale i carbonowe wsporniki sprawiają, że rower jest naprawdę jak piórko. Jazda na nim to prawdziwa przyjemność i duża frajda dla amatora. Dla profesjonalisty to maszyna do wygrywania zawodów.

Vento TE ma najlepsze podzespoły. Co najważniejsze, linki i pancerze zostały zastąpione przez przewody elektryczne. Dzięki temu zabiegowi zmiana biegów następuje błyskawicznie. Pancerze dzięki temu nie brudzą się i nie niszczą, rower jest po prostu nie do zdarcia.

 

KROSS VENTO TE 2020

CENA

Katalogowa: 19999 zł
Poza sezonem: 15999 zł – 17999 zł

Kross Vento TE 2020 to najdroższy i najlepszy rower szosowy w katalogu Krossa. Zwany też Vento Team Edition, od zespołu Krossa. Choć nie tylko, bo sporo rowerzystów twierdzi, że w całej Polsce. Rower jest stworzony do brania udziału w wielkich imprezach szosowych. Idealny do ścigania się po ulicach polskich miast i wsi, a także na arenie europejskiej.

Kross Vento TE 2020

Kross Vento TE 2020

Rower ma w sobie to coś, czego potrzeba do wygrywania. Najwyższe uznanie dzięki ramie i widelcowi z karbonu. Opony MITAS SYRINX V80 700X25 to sprzęt, który w połączeniu z napędem Shimano Ultegra DI2 tworzą wielkie rzeczy. Każdy rowerzysta, który potrzebuje szybkości i jakości, znajdzie w Krossie Vento TE obie te cechy.

Specyfikacja roweru

Rama
Materiał ramyCARBON T784
WidelecCARBON
Tylny amortyzatorBRAK
Koła
Piasta przódFSA METRON
Piasta tyłFSA METRON
OponyMITAS SYRINX V80 700X25
ObręczeFSA METRON 40
Napęd
Przerzutka przódSHIMANO ULTEGRA DI2 R8050
Przerzutka tyłSHIMANO ULTEGRA DI2 R8050
Hamulce przódSHIMANO ULTEGRA DI2 R8070
Hamulce tyłSHIMANO ULTEGRA DI2 R8070
Dźwignie hamulcaSHIMANO ULTEGRA DI2 R8070
ManetkiSHIMANO ULTEGRA DI2 R8070
KorbySHIMANO ULTEGRA R8000
SuportSHIMANO PRESS FIT BB72-41B
ŁańcuchSHIMANO HG601
Kaseta / WolnobiegSHIMANO ULTEGRA R8000
Komponenty
KierownicaFSA K-Force Compact 440mm
Wspornik kierownicyFSA 0S99CSI 110MM/31,8/6°
Wspornik siodłaFSA KFORCE SB0 27,2×350 CARBON
SteryFSA Orbit C-40-CF-ACB
SiodłoF’IZI:K ANTARES R5 MAGNESIUM
ChwytyVELO
PedałyBRAK

 

KROSS VENTO TE 2018

CENA

Katalogowa: 19999 zł
Poza sezonem: 15999 zł – 17999 zł

Kross Vento TE 2018 to najdroższy model szosowych w kolekcji Krosa 2018. Co ciekawe, kosztuje aż o 4000 zł mniej, niż najdroższy model Vento 9.0 z 2017 roku. Vento TE to następca Vento 9.0. Jest podobny pod kątem osprzętu, choć producent zdecydował się na zmianę kolorystyki. Vento TE to prawdziwy ścigacz. Rower, dzięki któremu dobry rowerzysta powiększy swój skill i będzie z łatwością osiągał dobre rezultaty.

Kross Vento TE 2018 został wyposażony w napęd Sram RED. Oparte o SRAM są przerzutki, hamulce i korba. Piasty to najwyższej klasy DT Swiss PRC. Znawcy szosówek wiedzą, że jest to bardzo dobry osprzęt. Rower idealny na trudne trasy i wyczerpujące zawody. Polecany przez zespół Kross Racing, testowany przez mistrzów Polski i uczestników Igrzysk Olimpijskich. Ekstremalnie lekki, najlżejszy rower szosowy wyprodukowany w Polsce – 7,1 kg.

Kross Vento TE 2018

Kross Vento TE 2018

 

Kross Vento TE 2018 można kupić w korzystnej cenie. Rower w większości sklepów stacjonarnych będzie jedynie na zamówienie. Liczba rowerów jest mocno ograniczona. Producent wypuścił rower w ciekawych barwach. Na żywo prezentuje się świetnie.

Dostępne kolory

  • czarno-biało-czerwony mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Rama:
Carbon
Waga:
7,1 kg
Widelec:
Carbon (carbon, tapered, 1-1/8″ – 1,5″, QR12)
Tylny amortyzator:
Koła
Piasta przód:
DT Swiss PRC 1400 Spline (12x100mm)
Piasta tył:
DT Swiss PRC 1400 Spline (12x142mm)
Opony:
Schwalbe Pro One TL-easy Folding (700-25C)
Obręcze:
DT Swiss PRC 1400 Spline DB 35 (Tubeless)
Napęd
Przerzutka przód:
SRAM Red
Przerzutka tył:
SRAM Red
Hamulce przód:
SRAM Red (disc, hydraulic, rotor: 160mm)
Hamulce tył:
SRAM Red (disc, hydraulic, rotor: 160mm)
Dźwignie hamulca:
SRAM Red (hydraulic)
Manetki:
SRAM Red (2×11)
Korby:
SRAM Red (52/36T, S-170mm, M-172.5mm, L/XL-175mm)
Suport:
SRAM GXP
Łańcuch:
SRAM Red
Kaseta / Wolnobieg:
SRAM PG-1170 (11-28T)
Komponenty
Kierownica:
Zipp SL-70 (carbon, S-400mm, M-420mm, L/XL-440mm, 31.8mm)
Wspornik kierownicy:
Zipp SL Speed (carbon, S/M-100mm, L/XL-110mm, 31.8mm)
Wspornik siodła:
Zipp SL Speed (carbon, 330mm, 27.2mm)
Stery:
FSA Orbit C-40-CF-ACB (1-1/8″/1.5″, Tapered)
Siodło:
F’izi:k Antares R5 Magnesium
Chwyty:
Velo
Pedały:

KROSS VENTO 9.o 2017

CENA

Katalogowa: 23999 zł
Poza sezonem: 19199 zł – 21599 zł

Kross Vento 9.0 2017 podrożał o 4000 złotych względem rocznika 2016. Jest to już całkiem inny rower, gdyż producent wymienił większość osprzętu. Przerzutki i hamulce Shimano ustąpiły miejsca marce Sram. Rower został wyposażony w piasty Zipp 202, które zastąpiły DT Swiss.

Kross Vento 9.0 2017 posiada oczywiście carbonową ramę wykonaną w technologii T784. Rama jest mocna, sztywna i pochłania drgania. Rower najwyższej klasy światowej, posiada 22 biegi i waży dokładnie 7.2kg.

Kross Vento 9.0 2017

Kross Vento 9.0 2017

Kross Vento 9.0 2017 wyszedł z taśmy produkcyjnej w jednym malowaniu, jak wszystkie szosówki Krossa. Co roku kolorystyka roweru ulega lekkiej zmianie, choć pozostaje bardzo stonowana i elegancka.

Dostępne kolory

  • czarno-grafitowo-biały mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaT784 Carbon
WidelecCarbon (Stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8″-1,5″)
Tylny amortyzator
Ilość biegów22
Przerzutka przódSRAM Red 22
Przerzutka tyłSRAM Red 22
Hamulec przódSRAM Red 22 (hydrauliczny, tarczowy, tarcza 160mm)
Hamulec tyłSRAM Red 22 (hydrauliczny, tarczowy, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulcaSRAM Red 22 HRD
ManetkiSRAM Red 22 HRD 2×11
KorbySRAM Red 22 52/36T (S 170mm, M 172.5mm, L/XL 175mm)
ŁańcuchSRAM Red 22
Kaseta / WolnobiegSRAM PG-1170 11-28T
Piasta przódZipp 202 (188/V9)
Piasta tyłZipp 202 (188/V9)
OponySchwalbe PRO ONE MicroSkin 700-25c
ObręczeSapim
KierownicaZipp SL-70 Aero (carbon, S – 400mm, M – 420mm, L/XL – 440mm, 31.8mm)
Wspornik kierownicyZipp SL Sprint (carbon, S/M – 100mm, L/XL – 110mm, 31.8mm, wznios 12)
Wspornik siodłaZipp SL Speed (carbon, 330mm, 27,2mm)
SteryFSA Orbit C-40/48-CF 1-1/8″/1,5″
SiodłoF’izi:k Antares R5 Magnesium
ChwytyZipp
Pedały
Waga7,2 kg

KROSS VENTO 9.0 2016

CENA

Katalogowa: 20000 zł
Poza sezonem: 16000 zł – 18000 zł

Rower Kross Vento 9.0 2016 ma na obręczach opony Schwalbe Pro One, które do wyścigów nadają się świetnie. Obręcze marki DT Swiss dopełniają znakomitego kompletu. Koła są znakomite. Przerzutki przód – tył marki Shimano Dura-Ace Di2 to najwyższa klasa światowa. Hamulce hydrauliczne tarczowe nie dają nigdy za wygraną. Świetnie sprawdzające się na trasie.

Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetek typu Shimano-ST Di2, które są dedykowane rowerom szosowym z przerzutkami Dura-Ace Di2. Producent zaopatrzył rower w korbę Shimano Dura-Ace i piasty DT Swiss. Łańcuch Shimano jest bardzo mocny. Komponenty które producent włożył do roweru to już najwyższa półka marki Zipp SL.

Użyte technologie

Carbon – ramy wykonane w tej technologii to monolityczne konstrukcje z włókien węglowych ułożonych wzdłuż siebie. Klasyczne uformowanie rur w połączeniu z ich dużymi przekrojami dało efekt w postaci bardzo niskiej wagi i wysokiej wytrzymałości.

RHS System – aby maksymalnie chronić nasze ramy stworzyliśmy system wymiennych haków, które w razie uszkodzenia można łatwo i szybko wymienić. Gwinty umieszczamy na haku lub specjalnej nakrętce aby ograniczyć możliwość uszkodzenia ramy do minimum.
Multiplayer Painting – wielowarstwowe malowanie skutkuje podwyższoną odpornością powłoki na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Dzięki zastosowaniu tego procesu, przez długie lata możemy cieszyć się estetycznym wyglądem roweru.
Post Mount – system post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Inner Cable Routing – wewnętrzne prowadzenie kabli wydłuża żywotność linek i pancerzy chroniąc je przed błotem, piachem czy deszczem. Pozwala to zaoszczędzić cenne gramy oraz uzyskać, niezakłócony niczym, sportowo-wyczynowy charakter roweru.
T-Head Tube – stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaCarbon
WidelecCarbon (Stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8″-1,5″)
Tylny amortyzator
Ilość biegów22
Przerzutka przódShimano Dura-Ace FD-9070-F Di2
Przerzutka tyłShimano Dura-Ace FD-9070-SS Di2
Hamulec przódShimano BR-R785 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tyłShimano BR-R785 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulcaShimano ST-R785
ManetkiShimano ST-R785 Di2
KorbyShimano Dura-Ace FC-9000 52-36T
ŁańcuchShimano CN-HG900
Kaseta / WolnobiegShimano Dura-Ace CS-9000 11-28T
Piasta przódDT Swiss RC28 Spline
Piasta tyłDT Swiss RC28 Spline
OponyShwalbe Pro One Microskin TL-Easy 700-25c zwijana
ObręczeDT Swiss RC28 Spline
KierownicaZipp SLC2 (Carbon; 420-440; wysięg: 84,5mm; wysokość: 130mm; 31.8mm)
Wspornik kierownicyZipp SL Sprint (Carbon; 31,8mm; 12 degree)
Wspornik siodłaZipp SL biegów (Carbon; 31,6mm)
SteryFSA Orbit C-40/48-CF 1-1/8″/1,5″
SiodłoF’izi:k Antares R5 Magnesium
ChwytyMikrofibra
Pedały
Waga7,5 kg

 

Dobór ramy

Kross Vento TE został wypuszczony na rynek wyłącznie w wariancie dla mężczyzn. I bardzo trudno go dostać – trzeba pytać od samego początku sezonu i zamawiać z dużym wyprzedzeniem. Rower można dostać w jednym z czterech rozmiarów: S, M, L i XL. Ramy w rowerach szosowych mają dosyć specyficzne wymiary.

S-ka to 20 cali, w sam raz dla osób poniżej 170cm. M-ka to ok. 22 cale i będzie dobra dla osób o wzroście od 170 do 180cm. L-ka to z kolei rama o wielkości ok. 24 cale i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn powyżej 185 cm. Dla osób o wzroście ponad 195cm wskazana jest rama XL – 24 cale.

DODATKOWE AKCESORIA

Kross Vento TE rzecz jasna nie ma na wyposażeniu dodatkowych akcesoriów. Tak samo jak pedałów. Do rowerów szosowych należy kupić pedały odpowiadające rozmiarowi butów. Jeśli jednak chcesz się zaopatrzyć w dodatkowe akcesoria, to możesz wybrać:

  • pedały rowerowe,
  • buty rowerowe,
  • kask rowerowy,
  • pompkę do roweru,
  • koszyk na bidon,
  • bidon rowerowy.

W razie potrzeby można do niego przymocować:

  • licznik rowerowy,
  • zestaw oświetlenia.
KROSS Vento te – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo ORAZ FOR

+ Najlepszy rower na jakim miałem przyjemność jeździć.

NASZA opinia o rowerze

Kross Vento TE nie ma sobie równych w kraju. Można dyskutować, czy rowery zagranicznych marek są lepsze, nie mniej każdy kto będzie miał okazję wypróbować Vento TE będzie pod dużym wrażeniem. Dla tych, którzy chcą zakupić tańszy model, polecamy Kross Vento 9.0.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross Vento TE.

Oceń
[Total: 1 Average: 5]

Napisz opinię