Kross - katalog rowerów Rowery trekkingowe

Kross TRANS 1.0 / INDIA

Kross Trans 1.0 2018

Kross Trans 1.0 / India 2017/2018 – cena 1199 zł. Do niedawna, jedyny model roweru trekkingowego polskiej firmy Kross na 26-calowych kołach. Od 2018 roku już na kołach 28 cali. Najlepszy na wyprawy po drogach pozamiejskich. Trans 1.0 / India to rower uniwersalny, którym można jeździć po łatwych jak i po trudniejszych trasach.

Kross Trans 1.0 / India jest wyposażony jak przystało na rower trekkingowy w wytrzymały bagażnik tylni. Nie można powiedzieć, że jest to bagażnik najwyższej klasy (hello, to rower za 1300 zł!), ale spełnia swoją funkcję. Błotniki są plastikowe, jak we wszystkich modelach z Krossa. Rower został wyposażony w standardową podpórkę i klasyczny osprzęt Shimano. Oświetlenie działa dzięki zasilaniu dynamem zewnętrznym.

Przejdź do wybranego rocznika Trans 1.0 / India:




Kross TRANS 1.0 / INDIA to rower idealny do pokonywania przede wszystkim miejskich i trudniejszych tras. Modele do 2017 roku – ze względu na małe koła – 26 cali, rzadko spotykane w trekkingach, były zwinne i łatwiejsze do opanowania.

Rama wykonana oczywiście z aluminium, a więc stosunkowo lekka (jak na rower trekkingowy). Trans 1.0 / India posiada amortyzację w przednim widelcu, dzięki czemu jazda na rowerze jest komfortowa i sprawna. Komfort jazdy zaniża trochę siodełko bez amortyzacji, ale zawsze można sobie dokupić sztycę podsiodłową (najniższe ceny sztyc to ok. 70zł).

KROSS TRANS 1.0 2018

CENA

Katalogowa: 1199 zł
Poza sezonem: 949 zł – 1049 zł
Rower możesz kupić w sklepach:

 
Trans 1.0 męski
Trans 1.0 damski
logo-mirapolnext

małopolskie
logo-perfect-sport

mazowieckie

Kross Trans 1.0 2018 to po nowym nazewnictwie następca Krossa Trans India. To ważna informacja, gdyż rower jest nowy na rynku, ale pod względem osprzętu jest mniej więcej kalką Indii. Rower jest przede wszystkim tani, co na pewno skłoni do zakupu osoby chcące roweru o niewygórowanej cenie. 1199 zł w cenie katalogowej to naprawdę mało, biorąc pod uwagę, że do 2018 roku rowery raczej szły w górę. Oczywiście cena to nie wszystko, co rower może zaoferować kupującemu.

Kross Trans 1.0 2018 ma podobnie jak model zeszłoroczny ramę wykonaną w technologii Aluminium Performance. Widelec w rowerze to klasyczny Kross o skoku 30 mm. Sprawdzony amortyzator, dzięki któremu podjazdy pod krawężnik czy wystające korzenie nie będą nastręczały kłopotu. Przerzutki w rowerze Trans 1.0 2018 to podstawowy zestaw Shimano Tourney (przód – tył), z tyłu Tourney RD-TY300. 21 biegów pozwoli rowerzyście dostosować się do trudności trasy. Producent wyposażył rower w hamulce typu v-brake marki Kross, które będą się dobrze spisywały w terenie. Należy jednak pamiętać, że klocki hamulcowe warto z biegiem czasu wymieniać.

Kross Trans 1.0 2018

Kross Trans 1.0 2018

 

Kross Trans 1.0 2018 męski jest łatwo dostępny zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Tego typu rowerów produkuje się sporo, ponieważ są chodliwe. Kross Trans 1.0 jest rowerem wytrzymałym. Jazda jest możliwa zarówno podczas trudnych warunków atmosferycznych, jak i po wymagającej nawierzchni. Odporny na uszkodzenia mechaniczne dzięki zabezpieczeniom chroniącym ramę w rowerze. Gwarancja na rower obejmuje od 2 do 5 lat.

Dostępne kolory

  • grafitowo-czerwono-biały mat (2018),
  • czarno-biały mat (2018).

Kross Trans 1.0 2018 damski jest kopią roweru męskiego. Różnica polega na bardziej opadłej ramie, która pozwala komfortowo wchodzić i schodzić z roweru. Rower damski został wyprodukowany w 2 wersjach kolorystycznych. Na poniższym zdjęciu jeden z nich.

Kross Trans 1.0 2018 damski

Kross Trans 1.0 2018 damski

 

Dostępne kolory

  • biało-czarny połysk (2018),
  • grafitowo-błękitno-biały mat (2018).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Materiał ramy:
Aluminium Performance / S-17″ / M-19″ / L-21″
Waga:
15,3 kg
Widelec:
Kross (skok 30mm)
Tylny amortyzator:
Piasta przód:
Aluminium
Piasta tył:
Aluminium
Opony:
Mitas Gripper (28″x1,6″)
Obręcze:
Kross (aluminium, podwójna ścianka)
Przerzutka przód:
Shimano Tourney FD-TZ31
Przerzutka tył:
Shimano Tourney RD-TY300
Hamulce przód:
V-brake
Hamulce tył:
V-brake
Dźwignie hamulca:
Shimano ST-EF41 (mechaniczne)
Manetki:
Shimano ST-EF41 (3×7)
Korby:
Cyclone (48/38/28T, 170mm)
Suport:
FP-B902
Łańcuch:
S50
Kaseta / Wolnobieg:
Shimano Tourney MF-TZ21 (14-28T)
Kierownica:
Stalowa (610mm, 25.4mm)
Wspornik kierownicy:
Aluminium regulowany (DM/DL/S-90mm, M/L-110mm, 25.4mm)
Wspornik siodła:
Aluminium (350mm, 27.2mm)
Stery:
FP-H815 (1-1/8″)
Siodło:
Velo VL-6273
Chwyty:
Kross Gripen
Pedały:
FP-804

Użyte technologie

Aluminium Performacne – Do produkcji ramy użyto stop Aluminium Performance 6061, co przekłada się na jej wysoką sztywność i odporność na złamania zachowując przy tym lekkość typową dla aluminium.

Full Mudguards – Długie błotniki zapewniające pełną ochronę przed wodą i błotem.
Powder Coated – jest to rodzaj nowoczesnego stylu malowania ramy, które polega na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium. Następnie przeprowadzana jest obróbka termiczne, dzięki której lakier tworzy super-gładką powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne.
RHS System – Aby maksymalnie chronić nasze ramy stworzyliśmy system wymiennych haków, które w razie uszkodzenia można łatwo i szybko wymienić. Gwinty umieszczamy na haku lub specjalnej nakrętce aby ograniczyć możliwość uszkodzenia ramy do minimum
Hi-Strength Carry Rack mount – Tylny bagażnik o wytrzymałej konstrukcji umożliwia bezpieczne przewożenie nawet bardzo ciężkiego bagażu.

Dobór ramy

Kross Trans 1.0 męski można kupić w jednym z trzech rozmiarów: S, M, L.

Rozmiar S to 17″ i jest dla mężczyzn o wzroście poniżej 175 cm.M-ka to 19 cali i będzie w sam raz dla mężczyzn o wzroście od 175 do 185cm. L-ka to z kolei rama o wielkości 21 cali i jest przeznaczona dla wysokich mężczyzn powyżej 185 cm.

Kross Trans 1.0 damski wyprodukowano w dwóch rozmiarach: M i L.

M-ka to 17 cali i jest przeznaczony dla pań niskich, poniżej 170cm, z kolei L-kę mogą wybrać panie wysokie – powyżej 170 cm.

KROSS TRANS INDIA 2017

CENA

Katalogowa: 1399 zł
Poza sezonem: 1119 zł – 1259 zł
Porównaj ceny w sklepach:

 
Trans India męski
Trans India damski
logo-skapiec
logo-perfect-sport

Kross Trans India 2017 podrożał w porównaniu do zeszłego roku o 100 złotych. Rower ma założone inne opony – Mitas, inny łańcuch a także nieco inny model dźwigni hamulców i manetek. Nie wpływa to jednak znacząco na jakość jazdy.

Kross Trans India 2017 został wyposażony w napęd Shimano Altus – 21 biegów. Hamulce V-brake z Krossa i dobre opony na trudny teren.

Kross TRANS INDIA 2017

Kross TRANS INDIA 2017

Kross Trans India 2017 wypuszczono z taśmy produkcyjnej w jednym malowaniu. Kolorystyka roweru stała się stonowana i elegancka.

Dostępne kolory

  • czarno-czerwony mat (2017).
Kross TRANS INDIA damski

Kross TRANS INDIA damski

Kross Trans India damski 2017 podobnie jak rower męski został w tym sezonie wyprodukowany tylko w jednej kolorystyce jak widać powyżej.

Dostępne kolory

  • czarno-koralowy mat (2017).

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaPerformance Aluminium
WidelecSR Suntour M3010 (travel 50mm)
Tylny amortyzator
Ilość biegów21
Przerzutka przódShimano Tourney FD-TZ31
Przerzutka tyłShimano Altus RD-M310
Hamulec przódKross V-brake
Hamulec tyłKross V-brake
Dźwignie hamulcaShimano Tourney ST-EF500
ManetkiShimano ST-EF500 3×7
KorbySR Suntour XR178 48/38/28T
ŁańcuchKMC HV500
Kaseta / WolnobiegShimano Tourney MF-TZ21 14-28T
Piasta przódAluminium SF-A201
Piasta tyłAluminium SF-A201
OponyMitas V71 Sepia 26″x1.6″
ObręczeKross (Alloy, Double Wall)
KierownicaKross Universal Components (steel, rise, 610mm, 25,4mm)
Wspornik kierownicyKross Universal Components (alloy, adjustable, 25,4mm)
Wspornik siodłaKross Universal Components (alloy, 27,2mm)
SteryFeimin H815
SiodłoVelo VL-6273
ChwytyHerrmans Primergo
PedałyAlloy/Nylon
Waga17.2 kg

KROSS TRANS INDIA 2016

CENA

Katalogowa: 1299 zł
Poza sezonem: 999 zł – 1179 zł
Porównaj ceny w sklepach:

 
Trans India męski
Trans India damski
logo-ceneo
logo-perfect-sport
-

Rower Kross Trans India 2016 wyposażony jest w oświetlenie, dzięki któremu możemy komfortowo jeździć nawet po zmierzchu. Błotniki i osłona napędu ochronią nas jak i rower przed chlapą, błotem i kamykami.

Jazda na rowerze Kross Trans India cechuje wyprostowana pozycja za kierownicą, siodełko szerokie, choć nie za miękkie – polecam dokupić żelowe i sztycę amortyzowaną. Ale i bez tych inwestycji się obejdzie.

Jeśli popatrzeć na rowery Kross, to Trans India 2016 stoi niziutko z osprzętem, ale tak jak wspomniałem na początku jest to model budżetowy. W dodatku na kołach 26 cali, dzięki czemu jest nawet ciut lżejszy od innych trekkingów. Rower trekkingowy Kross Trans India to sprzęt sprawdzony, jest w katalogu Krossa od kilku lat i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.

kross trans india męski

Kross TRANS INDIA męski

Kross Trans India 2016 w wersji męskiej podobnie jak w damskiej posiada dynamo zewnętrzne i 21 biegów. Rower polecany mężczyznom w średnim wieku, na działeczkę, na zakupy, na piwko… Ale i dla dzieci, które chcą jeździć z rodzicami na wycieczki.

Dostępne kolory

  • zielono-platynowy (2016),
  • grafitowo-niebieski (2016).
kross trans india damski

Kross TRANS INDIA damski

Kross Trans India damski 2016 posiada dynamo zewnętrzne i 21 biegów. Rower będzie dobrze sprawdzał się w codziennych obowiązkach jako środek transportu do miasta, szkoły, pracy, na zakupy. Ale i do nie za dalekich wycieczek poza miasto.

Dostępne kolory

  • grafitowo-niebieski (2016),
  • grafitowo-miedziany (2016).

Użyte technologie

Aluminium performance – do produkcji ramy Trans India producent użył stopu Aluminium Performance 6061. Przełożyło się to na wysoką sztywność, co z kolei zapewnia ramie dużą odporność na złamania. Rama przy tym jest lekka jak przystało na aluminium.
RHS System – aby maksymalnie chronić ramę w rowerze, Kross stworzył system wymienialnych haków. W razie gdyby hak został uszkodzony, można go szybko wymienić na nowy. Aby zmniejszyć możliwość uszkodzenia ramy, gwinty zostały umieszczone na haku lub nakrętce.
Powder Coated – jest to rodzaj nowoczesnego stylu malowania ramy, które polega na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium. Następnie przeprowadzana jest obróbka termiczne, dzięki której lakier tworzy super-gładką powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

RamaPerformance Aluminium
WidelecSR Suntour M3010 (travel 50mm)
Tylny amortyzator
Ilość biegów21
Przerzutka przódShimano Tourney FD-TZ31
Przerzutka tyłShimano Altus RD-M310
Hamulec przódKross V-brake
Hamulec tyłKross V-brake
Dźwignie hamulcaShimano Tourney ST-EF51-A
ManetkiShimano Tourney ST-EF51-A, 7 speed
KorbySR Suntour XR178 48/38/28T
ŁańcuchYBN S50
Kaseta / WolnobiegShimano Tourney MF-TZ21 14-28T
Piasta przódAlloy
Piasta tyłAlloy
OponyRubena V84 Gripper 26″x1,6″
ObręczeKross (Alloy, Double Wall)
KierownicaKross Universal Components (steel, rise, 610mm, 25,4mm)
Wspornik kierownicyKross Universal Components (alloy, adjustable, 25,4mm)
Wspornik siodłaKross Universal Components (alloy, 27,2mm)
SteryFeimin H815
SiodłoVelo VL-6273
ChwytyHerrmans Primergo
PedałyAlloy/Nylon
Waga17.2 kg

PORÓWNAJ CENY MODELI 2015

– męski 2015: sprawdź ->
– damski 2015: sprawdź ->

 

Dobór ramy

  • Kross Trans India męski jest dostępny w czterech rozmiarach: S, M, L i XL.

S-ka to rama 17 cali i będzie najlepsza dla bardzo niskich mężczyzn jak i dla… dzieci – o wzroście poniżej 160cm. M-ka to z kolei bardzo popularny rozmiar 19 cali. Będzie dobra dla mężczyzn o wzroście od ok. 165cm do ok. 175cm. L-ka, czyli 21 cali jest przeznaczona dla osób powyżej 175cm. Z kolei XL to rama dla bardzo wysokich mężczyzn, czyli powyżej 185cm.

  • Kross Trans India w wersji damskiej przeznaczony dla kobiet, zwłaszcza niskich – tj. poniżej 170cm. Występuje w dwóch rozmiarach: M i L.

Jeśli jesteś kobietą, która lubi ruch na świeżym powietrzu to Trans India sprawdzi się i spodoba.  M-ka to standardowo rozmiar 17 cali i nadaje się dla kobiet poniżej 165cm. Z kolei rozmiar L to 19 cali i jest przeznaczony dla kobiet powyżej 165cm.

KROSS TRANS 1.0 / INDIA – OPINIE

Opinie zaczerpnięte z PORTALU Ceneo

+ mam dopiero rower cztery dni więc niewiele go sprawdziłam ale do pracy jeżdżę jak dama:)
+ Dobry rower za rozsądną cenę
+ Solidne wykonanie dobrze skompletowany.

Nasza opinia o rowerze Kross trans 1.0

KROSS Trans 1.0 to rower, który sprawdzi się jako taki podstawowy sprzęt do przemieszczania się. Głównie dla osób starszych – na działkę, na zakupy itd. Jeśli dysponujesz niższym wzrostem lub cenisz w rowerze stabilność, komfort i zwrotność, to z tego trekkinga będziesz zadowolony. No i ta cena… 🙂 Następny w kolejce czeka Kross Trans 2.0, ale już z dynamo.

Zapraszamy do dodania w komentarzu poniżej własnej opinii na temat roweru Kross TRANS 1.0.

Kross TRANS 1.0 / INDIA
Ocena: 4.8 (głosy: 35)

Napisz opinię

five × two =

opinie